Tohtoročná novinka RTVS – zábavná šou Hit roka – sa s divákmi rozlúčila vo štvrtok 22. júna. Jednotka odvysielala poslednú epizódu, v ktorej s moderátorom Jánom Žgravčákom na najzaujímavejšie udalosti rokov 2021 a 2022 spomínala trojica glosátorov Zuzana Šebová, Michal Hudák a Jozef Vajda. Doplnili ich ako hostia bývalý hokejista Boris Valábik a speváčka Emma Drobná.
Hit roka uviedla Jednotka RTVS na obrazovky začiatkom roka ako „šou plnú zábavy, rozhovorov a hudobných hitov, ktoré zneli éterom v rokoch svojho vzniku a na ktoré sa oplatí zaspomínať“.
V 25. častiach rok po roku mapovala, čo zaujímavé sa udialo počas tridsiatich rokov samostatnej Slovenskej republiky a v zostrihoch ich komentoval moderátor spolu s trojicou glosátorov, medzi ktorými sa okrem už spomenutých vystriedali aj Adela Vinczeová, Marián Leško, Michal Kubovčík, Kamila Magálová, Jozef Vajda či Jana Kovalčíková.


V programovej štruktúre nová šou nahradila Zlaté časy, ktoré RTVS uvádzala od jesene 2016. Moderátormi boli Elena Vacvalová a v prvej sezóne aj Dano Heriban, ktorého od druhej série nahradil Milan Lasica ako stály hosť. Po jeho úmrtí RTVS na jeseň 2021 vysielanie relácie ukončila.
Na úspech a retro atmosféru Zlatých časov sa však Hitu roka nepodarilo nadviazať. Relácia od druhej časti navyše čelila silnej konkurencii pôvodných seriálov Dunaj, k vašim službám a Nemocnica z produkcie komerčných televízií Markíza a Joj, ktoré k obrazovkám pritiahli aj dvakrát toľko divákov. Hit roka túto konkurenciu neustál.

Najviac divákov k obrazovkám prilákal Hit roka pri svojej premiére, ktorú si pozrelo 382-tisíc divákov, čo bolo maximom relácie. Pri druhej časti v konkurencii spomenutých seriálov už ich počet klesol na 218-tisíc divákov, kde sa hýbal aj pri ďalších epizódach. V priemere si 25 epizód pozrelo 215-tisíc divákov.
Zlaté časy sledovalo v poslednej sezóne na televíznej obrazovke (v roku 2021) v priemere 278-tisíc divákov. RTVS odvysielala 28 častí, pričom takmer polovica epizód mala viac ako 300-tisíc divákov. Maximom bolo 393-tisíc divákov pri jednej z májových epizód.

Nepresvedčivý bol aj podiel na trhu. S priemerným výkonom 11,3 % v cieľovej skupine 12+ skončil Hit roka pod priemerom RTVS, ktorá si v minulom roku na Jednotke pripísala v hlavnom vysielacom čase podiel na trhu 12,3 %.
Divákov lákali reprízy
Hit roka nenabral divákov ani v odloženej trojdňovej sledovanosti. Pozrelo si ho len ďalších 12-tisíc divákov. Na porovnanie, seriál Dunaj, k vašim službám si v odloženom vysielaní pozrelo ďalších 50-tisíc divákov. Je však treba pripomenúť, že RTVS vysiela svoje programy bez reklamy, na rozdiel od komerčných televízií, kde môžu reklamné bloky zabrať až 20 % vysielacieho času.
Relácii sa však darilo v reprízach, ktoré Jednotka RTVS uvádzala v sobotu neskoro večer. Predchádzali jej dlhodobo obľúbené Záhady tela a talk show Neskoro večer, ktoré udržali pri nasledujúcom Hite roka v priemere až 140-tisíc divákov. Viackrát mali reprízové vydania dokonca len o pár desiatok tisíc divákov menej než v premiére.

Výrobu Hitu roka zverila RTVS spoločnosti MAYA, ktoré pre RTVS pripravovala aj Zlaté časy. Podľa Centrálneho registra zmlúv stálo 25 častí Hitu roka 799-tisíc eur bez DPH (959-tisíc eur s DPH), čo je 32-tisíc eur bez DPH za jednu epizódu. Za Zlaté časy telerozhlas naposledy zaplatil 729-tisíc eur bez DPH (875-tisíc eur s DPH) za 24 častí, teda 30 382 eur bez DPH za jednu časť. RTVS sa na výrobe jednotlivých epizód podieľala aj nepeňažným plnením, sprístupnila archívne materiály, zabezpečila obecenstvo a poskytla aj techniku, rekvizity, štúdio a ľudí do výrobného štábu.
Hit roka na obrazovke Jednotky počas štvrtkových večerov vystrieda nová séria cestovateľskej šou S úsmevom po Slovensku.