Seriál Dunaj, k vašim službám dospel do finále. Aktuálne najsledovanejší slovenský seriál na Slovenku ukončil svoje jarné vysielanie v utorok 30. mája veľkolepou svadbou Petra Kučeru s Johankou.

Svoj prvý dobový seriál uviedla Markíza v utorok 10. januára do silnej konkurencie dovtedy neporaziteľnej Nemocnice konkurenčnej Jojky. Obidve televízie uvádzali seriál dvakrát do týždňa, v utorky a štvrtky.
Kým po prvých epizódach sa zdalo, že ani nový seriál neohrozí rok a pol trvajúcu dominanciu Nemocnice, postupne sa mu podarilo preraziť. Od marca si ho už pravidelne pozrelo viac divákov a v apríli si dokonca pripísal status najsledovanejšieho seriálu na Slovensku, keď za sebou zanechal aj minisériu Klamstvo či Einsteina.
Pre túto sezónu Markíza pripravila dve série po dvadsiatich častiach, ktoré sa ukončili v utorok 30. mája. Seriál sa na obrazovky vráti opäť na jeseň v tretej sérii, ktorú už televízia začala nakrúcať.
„Veľmi nás teší, že si diváčky a diváci náš prvý dobový romantický seriál obľúbili. V komerčnej cieľovej skupine 12–54 zvíťazil Dunaj, k vašim službám nad konkurenčným seriálom v každý jeden týždeň jarnej televíznej sezóny. Už na jeseň preto prinesieme ďalšie premiérové časti, ktoré budú opäť plné emócií a zaujímavých zápletiek a noviniek,“ potvrdil pre Mediaklik Lukáš Kočišek, PR manažér televízie Markíza.
Pozrite si unikátne ateliéry, v ktorých sa nakrúca Dunaj, k vašim službám:
Ako sa vyvíjala sledovanosť
Na novinku Dunaj, k vašim službám bolo pri štarte zvedavých 454-tisíc divákov v univerzálnom publiku 12+. Rekord si pripísalo finále, ktoré sledovalo až 493-tisíc divákov. V priemere si každú zo štyridsiatich častí pozrelo 439-tisíc divákov s dosahom až na 589-tisíc divákov (AvRch v 12+). Takmer polovica epizód mala viac ako 450-tisíc divákov, menej ako 400-tisíc divákov mali len tri. Diváci nesledovali Dunaj len v lineárnom vysielaní televízie. V oneskorenej sledovanosti seriál sledovalo v priemere 488-tisíc divákov, čo je oproti živému vysielaniu výsledok lepší o 145-tisíc divákov a teda až o 42,3 %.
Dunaj je prvým seriálom, ktorému sa po roku a pol podarilo ohroziť dovtedy neprekonateľnú Nemocnicu, ktorá porazila Sestričky, Pána profesora aj Hornú Dolnú. No hoci jojkársky seriál stratil vedúcu pozíciu v obidvoch hlavných cieľových skupinách, jeho výkony patria stále k lepšiemu štandardu. V priemere si každú tohtoročnú epizódu pozrelo 408-tisíc divákov s dosahom na 535-tisíc divákov (AvRch v 12+).

V obchodnej cieľovej skupine 12–54 ročných divákov, ktorá je dôležitá pre komerčné televízie, si Dunaj pripísal priemernú sledovanosť 7,3 % a podiel na trhu 23,9 %. Nemocnica dosiahla priemernú sledovanosť 6,1 % a podiel na trhu 19,7 %. Maximom Dunaja bol rating 8,3 % a podiel na trhu 29,1 %, Nemocnica si v tejto sezóne pripísala najvyšší rating 7,3 % a podiel na trhu 22,7 %.