
Čo to o problémoch relácii tohto typu naznačila minuloročná jar, keď tretia séria Svadby na prvý pohľad výrazne začala strácať dych. Kým druhá séria sa tešila veľkej priazni a odvysielané epizódy bez problémov prekračovali 400-tisícovú hranicu, epizódy z tretej mali problém siahnuť si na 300-tisicové publikum. Sledovanosť sa pravidelne motala medzi 5 – 6% v komerčnej cieľovke, čo je o dva percentuálne body menej oproti predchodkyni. Zrejme aj to je dôvod, prečo v roku 2023 Svadba na prvý pohľad vypadla z ponuky Markízy.

Počas jesene konkurenčná Jojka odvysielala netradičnú zoznamku s názvom Láska na chate, ktorá sa stala jedným z najväčších prepadákov vtedajšej sezóny. Láska na chate vychádzala z licencovaného formátu s názvom Let Love Rule pôvodom z Holandska, kde sa vysielala už šiesta séria. Popularitu si získala aj vo Veľkej Británii, Francúzsku, Nemecku, Portugalsku, Dánsku a Švédsku. Slovensko bolo ôsmou krajinou, kde sa formát adaptoval.

Podľa tvorcov vznikla zoznamovacia šou Láska na chate ako odpoveď na súčasný instantný život odohrávajúci sa prevažne na sociálnych sieťach. Šou vrátila do hry staré dobré randenie a nezadaní ľudia hľadali svoju spriaznenú dušu v luxusnom prostredí útulnej horskej chaty.
Najviac divákov dokázala k obrazovkám pritiahnuť prvá epizóda, ktorú sledovalo 193-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Ďalšie časti postupne strácali divákov a nízky výkon dosahovali aj v komerčnej cieľovej skupine 12 – 54, kde bola maximom sledovanosť 3% a podiel na trhu 12% pri prvej epizóde.

Tento rok Markíza našla náhradu za „svadbu“. Pokúsila sa zresuscitovať formát, ktorý takmer pred dvoma dekádami prevalcoval televízne obrazovky. Pôvodná šou Bachelor dostala nové slovenské meno – Ruža pre nevestu, nového ženícha Tomáša Tarra a exotické prostredie v Turecku, kde sa hľadanie tej pravej odohráva. Navyše šou dostala mimoriadne štedré promo naprieč televíznym vysielaním a ostatnými médiami. Tvorcovia nenechali nič na náhodu. Namiešali všetko tak, aby sa úspech dostavil. Lenže televízia mieni, divák mení.

Prvá epizóda Ruže pre nevestu, minulý piatok, zaskočila vlažným výkonom. V cieľovej skupine 12 – 54 dosiahla iba 4,7% sledovanosť s 16,6% trhovým podielom. Celkovo pri obrazovkách bolo iba 247-tisíc divákov. Šou môže mať ešte väčšie problémy, keďže, štandardne, prvá epizóda dosahuje najvyššie čísla kvôli prirodzenej zvedavosti publika. Už teraz balansuje na hrane podpriemerov, ak by išli čísla ešte nižšie, bol by známy prvý jarný prepadák. Navyše relácia sa má v programe zdržať približne tri mesiace a úvodné čísla neveštia nič dobré. Udržať Ružu pre nevestu v prime-time môže byť ešte pre televíziu problém, ak nezačne rýchlo stúpať.
Ružu pre nevestu hravo prekonala aj RTVS s jej Milujem Slovensko, ktoré sledovalo 400-tisíc divákov.