Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Nové meranie webov otriaslo rebríčkom návštevnosti. Dlhodobý líder sa opäť vrátil na prvú priečku

Septembrové poradie najnavštevovanejších slovenských webov sa výrazne premiešalo.

04.10.2023 06:00
online, internet Foto:
Ilustračné foto.
debata

Meranie návštevnosti slovenských online médií IABmonitor prešlo od septembra výraznou zmenou. Zaviedlo novú metodiku Constant panel a ďalšie zmeny týkajúce sa zobrazovania rebríčka webov.

O2 Čítajte aj Nepríjemné správy pre zákazníkov tohto operátora: Ruší ďalšie zľavy v priebehu niekoľkých týždňov

Najvýraznejšou zmenou je nový modelovaný panel merania, ktorý obsahuje veľký počet virtuálnych panelistov. Ten podľa IAB Slovakia eliminuje niektoré nedostatky predošlého pop-up panelu, ktorý bol realizovaný zberom dát od čitateľov na stránkach médií zapojených do výskumu.

Prevádzkovateľ merania IAB Slovakia so zmenou metodiky zároveň obmedzil verejné zobrazovanie dát a prešiel na predplatný model. Do auditovaného merania je v súčasnosti zapojených takmer 90 slovenských webov, ktoré takto sprístupňujú údaje o veľkosti svojho publika.

prokurátorka, mauréry, Čítajte aj Raketový štart a potom tvrdé pristátie: Tento seriál Jojky neustále klesá v diváckej (ne)priazni

Nový pohľad na návštevnosť webov

Nová metodika výrazne zmenila prístup k pohľadu na návštevnosť webov. V meraní sa primárne zobrazuje rebríček webov zoradený podľa metriky RU SK, čiže podľa počtu reálnych používateľov zo Slovenska, a nie podľa celkovej návštevnosti zahŕňajúcej aj používateľov zo zahraničia, ako tomu bolo v predchádzajúcom meraní.

V rebríčku za september sme zoradili slovenské média podľa celkovej návštevnosti, aby sme mohli porovnať ich poradie s predchádzajúcim mesiacom. Zároveň uvádzame zvlášť počet unikátnych návštevníkoch v rámci slovenského publika a zahraničného publika. Porovnanie návštevnosti s predchádzajúcim mesiacom alebo s rovnakým obdobím minulého roka neuvádzame. Z dôvodu zmeny metodiky by porovnanie nebolo korektné.

Staronový líder rebríčka

V rebríčku návštevnosti webových portálov sa udiali viaceré zmeny. Najvýraznejšia nastala na čele rebríčka. Prvú pozíciu si už neobhájil bulvárny web pluska.sk, ktorý rebríček viedol v júli a auguste.

Najnavštevovanejším webom sa v septembri stali opäť aktuality.sk, ktoré sa po letnom výpadku vrátili ako dlhoročný líder do čela rebríčka. Druhá priečka patrí spravodajskému portálu sme.sk a trojkou je zoznam.sk. Pluske patrí v septembrovom rebríčku až štvrtá priečka.

Prvú päťku najnavštevova­nejších slovenských webov uzatvára naďalej pravda.sk, ktorá je zároveň posledným slovenským webom, ktorý si celkovo kliklo viac ako dva milióny návštevníkov.

Druhú päťku otvárajú bulvárne weby topky.sk a cas.sk nasledované spravodajskými webmi hnonline.sk a startitup.sk. Prvú desiatku webov uzatvára azet.sk.

na nože, Čítajte aj Najvyšší počet divákov! Slováci boli zvedaví na doteraz najvyhrotenejšiu epizódu tejto šou

Weby slovenských televízií

V rámci webov slovenských televízií postúpili na vyššie priečky weby komerčných televízií Markíza a Joj. Spravodajský portál Markízy tvnoviny.sk uzavrel september na 13. priečke, jojkárske noviny.sk na 17. priečke, pričom v uplynulom mesiaci boli na 20. mieste. O päť priečok vyššie poskočili obidva televízne weby – markiza.sk na 20. priečku a joj.sk na 21. priečku. Obidva zaznamenali takmer rovnakú návštevnosť.

Naopak, o jednu priečku nižšie, na 19. miesto, klesol web rtvs.sk a pokles o štyri priečky zaznamenal web spravodajskej televízie ta3, ktorý v celkovom poradí uzavrel september na 25. mieste.

Voľby 2023, volebná noc, TV Markíza Čítajte aj Viac ako milión divákov si zaplo najsledovanejšiu volebnú noc, výrazne zabodovali aj povolebné diskusie

Staronový líder prevádzkovateľov webov

V rámci prevádzkovateľov slovenských webov si už v septembri neobhájil pozíciu lídra mediálny dom News and Media Holding (NMH) so svojím portfóliom webov a najsilnejšou pluskou.sk. Na čele rebríčka sa držal štyri mesiace za sebou, od mája do augusta.

Na prvú pozíciu sa opäť vrátil dlhoročný líder – mediálny dom Ringier Slovakia so svojím širokým portfóliom webov a vlajkovou loďou aktuality.sk. V celkovej návštevnosti predbehol NMH o necelých 70-tisíc používateľov.

Trojkou rebríčka je Zoznam (zoznam.sk a topky.sk) nasledovaný vydavateľstvom Petit Press (sme.sk). Päť najväčších prevádzkovateľov uzatvára mediálny dom OUR MEDIA SR (pravda.sk, mediaklik.sk a birdz.sk). Dvojmiliónovú hranicu návštevnosti ešte prekonal šiesty Startitup (startitup.sk, interez.sk, emefka.sk a yimba.sk). Trojmiliónovú hranicu návštevnosti už v novom meraní neprekonal ani jeden prevádzkovateľ slovenských webov.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #IAB Slovakia #návštevnosť webov #IABmonitor