Výskum návštevnosti slovenských online médií IABmonitor prechádza od septembra na novú metodiku Constant panel. Tento prechod je spojený aj s ďalšími zmenami, ktoré sa týkajú verejne dostupných dát a zobrazovania online rebríčka slovenských médií.
Čítajte aj Uvažujete nad zmenou práce? Toto sú rady personalistov, ako správne naštartovať novú kariéruNová metodika
Nová metodika Constant panel prináša do merania nový modelovaný panel, ktorý obsahuje veľký počet virtuálnych panelistov. Eliminuje tak niektoré nedostatky aktuálneho panelu, ktorý je realizovaný zberom dát od čitateľov na stránkach médií zapojených do výskumu.
„Medzi ďalšie výhody novej metodiky patria pripravenosť na cookieless éru ako aj možnosť využitia pre crossmediálne meranie. Vstup Constant panela celý výskum skvalitňuje, pričom metodika výpočtu reálnych používateľov ako aj sociodemografických dát ostáva rovnaká,“ vysvetľuje Ľuboš Ivanič, Country manager pre Gemius Slovakia.
Čítajte aj Svet reklamy bez cookies sa rýchlo blíži. Sú na novú éru pripravení vydavatelia a zadávatelia reklamy?Jeden prístup ku všetkým dátam
Od septembra sa zmení online rozhranie, na ktorom budú bezplatne verejne dostupné dáta pre metriky RU (reálni používatelia) a Visits (návštevy). Predplatiteľom sa podľa zakúpenej úrovne prístupu budú zobrazovať aj ďalšie dáta (kategórie a packy), prípadne aj sociodemografické dáta.
„Eliminovanie verejne dostupných dát vnímame ako veľkú zmenu. Od začiatku realizácie výskumu IABmonitor naša asociácia poskytovala profesijnej brandži takmer všetky dáta zdarma. Nastal čas tento prístup obmedziť a prejsť na predplatný model. Veríme, že prístup na druhej úrovni si nájde svojich nových klientov, ktorí budú chcieť mať prístup k informáciám nad rámec verejných dát ako napríklad strávený čas na stránkach slovenských médií, veľkosť potenciálneho reklamného priestoru v podobe page views a ďalších dostupných metrík. Ako veľkú výhodu, ktorá prichádza s Constant panelom, vnímam prístup k sociodemografickým dátam v rámci jedného online rozhrania, ktoré boli predtým prístupné len cez software gemiusExplorer,“ hovorí Daša Karpelová, executive director IAB Slovakia.
Prvé namerané výsledky nájde verejnosť a obchodní partneri združenia v online rozhraní až 2. septembra, keďže výsledky nameraného dňa (za 1.september) sa zobrazujú až nasledovný deň.
O IAB Slovakia: Zduženie pre internetovú reklamu pôsobí na slovenskom trhu od roku 2006. Aktuálne má združenie 61 členov. Sú medzi nimi najväčší slovenskí vydavatelia, mediálne agentúry, technologické spoločnosti ako aj zadávatelia reklamy. Nosným projektom IAB Slovakia je výskum návštevnosti slovenského internetu IABmonitor, kde sú dostupné dáta o návštevnosti slovenských médií ako aj sociodemografické dáta, ktoré slúžia mediálnym agentúram na plánovanie internetovej reklamy.