Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Viac ako milión divákov si zaplo najsledovanejšiu volebnú noc, výrazne zabodovali aj povolebné diskusie

Volebné vysielanie v televíziách malo vysokú sledovanosť.

03.10.2023 00:00
Voľby 2023, volebná noc, TV Markíza Foto:
Volebnú noc na Markíze moderovali Zlatica Švajdová Puškárová a Michal Kovačič, ich hosťami boli politický komentátor Marián Leško a šéf agentúry Focus Martin Slosiarik.
debata (2)

V sobotu, 30. septembra 2023, rozhodlo Slovensko o víťazoch a porazených v predčasných parlamentných voľbách. Politická udalosť roka výrazne zvýšila divácky záujem o spravodajské programy, mimoriadnej pozornosti sa tešili aj víkendové volebné špeciály.

Daniel Heriban Čítajte aj Do kín prichádza posledný film, v ktorom sa objaví Dano Heriban. Na plátnach kín stvárni Alexandra Dubčeka

Nočný volebný maratón

V oboch hlavných cieľových skupinách trávilo volebnú noc najviac divákov pri obrazovkách televízie Markíza. Mimoriadne volebné štúdio s názvom Voľby 2023 – Volebná noc so začiatkom o 21:50 hod. dosiahlo v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12–54 sledovanosť 6,7 % a nadpriemerný trhový podiel 35,2 %. Volebná noc na Jednotke RTVS zaznamenala v rovnakej cieľovej skupine trhový podiel 11,0 %, na TV Joj 7,5 % a na spravodajskej stanici TA3 7,2 %.

Na Markíze sledovalo viac než štvorhodinový program celkovo 330-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V čase vysielania malo mimoriadne volebné vysielanie dosah až na 1,1 milióna divákov (počet divákov, ktorý vysielanie sledovali aspoň 3 minúty, AvRch v CS 12+). Na Jednotke RTVS pozeralo celú volebnú noc 146-tisíc divákov, na TV Joj 96-tisíc divákov a na Ta3 72-tisíc divákov.

Česká televízia Čítajte aj Česká televízia má po dvanástich rokoch nového riaditeľa. Do manažmentu si priviedol nových ľudí

Exit poll nekopíroval realitu

Najviac divákov pri obrazovkách bolo po skončení volebného moratória, ktoré sa z 22:00 posunulo až na 22:45 hod.. Televízie Markíza a Jednotka RTVS priniesli výsledky exit pollu od agentúr Focus a Median. Najväčší záujem divákov bol o exit poll agentúry Focus, ktorý priniesla exkluzívne Markíza. Obidva prieskumy sa však výrazne odlišovali od reálnych výsledkov volieb.

Najsledovanejším sobotným programom sa v oboch hlavných cieľových skupinách stali Televízne noviny na Markíze. V cieľovej skupine 12–54 dosiahli sledovanosť 7,7 % a trhový podiel 30,7 %. Nenechalo si ich ujsť 488-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Pečie celé Slovensko III Čítajte aj Pečie celé Slovensko má za sebou štart tretej série. Odolal Talent silnej konkurencii?

Nedeľné povolebné diskusie

V nedeľu, 1. októbra 2023, priniesli televízie postupne prvé povolebné diskusie s lídrami politických strán a hnutí, ktoré sa dostali do parlamentu. Ako prvá priniesla povolebnú diskusiu televízia Joj. Od 7:30 do 9:30 hod. ju pozeralo 151-tisíc divákov v 12+ a televízia mala v čase vysielania podiel na trhu 19,8 %. Relácia o víťazoch volieb na Markíze odštartovala o 9:55 hod., v cieľovej skupine 12–54 dosiahla trhový podiel až 34,3 %. V rámci širšej cieľovej skupiny 12+ si ju pozrelo 321-tisíc divákov. Na ta3 sledovalo sledovalo volebné vysielanie od 10:00 hod. 239-tisíc divákov v 12+ a spravodajská televízia mala podiel na trhu 16,9 % v cieľovej skupine 12–54.

V prvej povolebnej diskusii televízie Markíza s... Foto: TV Markíza
Voľby 2023, TV Makíza, Víťazi volieb V prvej povolebnej diskusii televízie Markíza s lídrami politických strán a hnutí, ktoré sa dostali do parlamentu, boli hosťami: (zľava) Branislav Gröhling (SaS), Milan Majerský (KDH), Igor Matovič (OĽaNO), Peter Pellegrini (Hlas-SD) a Michal Šimečka (PS).

RTVS priniesla diskusiu s víťazmi volieb vo svojej diskusnej relácii O 5 minút 12, ktorú si pozrelo najviac divákov. K obrazovkám Jednotky pritiahla až 497-tisíc divákov a na RTVS:24 ďalších 194-tisíc divákov. O 5 minút 12 sledovalo viac divákov ako večerné programy. Na telo si na Markíze pozrelo 344-tisíc divákov a predĺženú reláciu V politike na ta3 239-tisíc divákov v 12+.

V povolebnej diskusii O 5 minút 12 holi... Foto: RTVS
O 5 minút 12 V povolebnej diskusii O 5 minút 12 holi hosťami: (zľava) Michal Šimečka (PS), Peter Pellegrini (Hlas-SD), Igor Matovič (OĽaNO), Milan Majerský (KDH), Branislav Gröhling (SaS) a Rudolf Huljak (SNS).

Najsledovanejším programom nedele boli v obidvoch cieľových skupinách Televízne noviny na Markíze. Pozrelo si ich 561-tisíc divákov v cieľovej skupine 12+, v cieľovej skupine 12–54 si pripísali vysokú sledovanosť 9,3 % a podiel na trhu 30,3 %.

Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + VOSDAL (v deň vysielania) + HOSTIA.

  • Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 12–54 zahŕňa divákov vo veku od 12 do 54 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších než 12 rokov.
  • Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.
  • Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #politické relácie #sledovanosť TV #predčasné voľby 2023