
V čisto slovenskej verzii populárneho formátu Kitchen Nightmares si srdcia divákov získal šéfkuchár Martin Novák, ktorý sa pustil do skutočne náročnej misie – podať pomocnú ruku reštauráciám, ktoré sa z najrôznejších dôvodov ocitli v kríze, alebo dokonca na hranici krachu. Nie vždy sa však jeho snaha okamžite stretla s pochopením a častokrát to boli práve majitelia, ktorí držali v podniku zatiahnutú ručnú brzdu.

Aké výzvy čakajú na Martina tentoraz? To sa diváčky a diváci dozvedia už od 6. septembra 2023 v ďalších ôsmich premiérových častiach, ktoré budú vysielané vždy v stredu o 20:30, alebo až v týždňovom exkluzívnom predstihu na Voyo.

„Veľmi nás teší, že si nová šou Na nože v jarnej sezóne získala toľko fanúšikov, pričom jej sledovanosť kontinuálne rástla od prvej epizódy až po poslednú. K jej úspechu nepochybne prispela kvalitná adaptácia pôvodného formátu v slovenských reáliách. Martinovi som veľmi vďačná, že sa s nami dal na túto cestu a že máme možnosť cez tento program pomáhať slovenským reštauráciám. Veríme, že sa nové príbehy budú divákom páčiť,“ povedala Silvia Majeská, programová riaditeľka skupiny Markíza.

V druhej sérii šéfkuchár Martin Novák navštívi ďalšie vybrané prevádzky po celom Slovensku a za prítomnosti televíznych kamier sa ich pokúsi vytiahnuť z problémov. Nekladie si pri tom servítku pred ústa a niekedy je aj poriadne prísnym kritikom, za každých okolností však tiež férovým poradcom s úprimným záujmom pomôcť.

„Okrem toho, že druhá séria prinesie nové príbehy reštaurácií, tak bude určite iná v tom, že už som si našiel taký svoj štýl ako pracovať s ľuďmi a najmä akým spôsobom im čo najlepšie pomôcť. Diváci sa rozhodne majú niečo tešiť,“ avizuje Martin Novák a dodáva: „Častý problém je, že podniky sú v zlej finančnej situácii a nedokážu prežiť z toho, čo zarobia. Veľakrát si majitelia do podnikov nalejú svoje financie a keď sa minú, tak si požičiavajú, zadlžia sa, založia domy, byty, lebo o svoje živobytie nechcú prísť. Nebude však núdza ani o kuchárske egá, mnohokrát chýbajúce gastronomické vedomosti, špinavé kuchyne, neporiadok, zlé uskladnenie potravín. Tie choroby každej kuchyne sú viac-menej rovnaké, len každý sa s nimi pasuje inak.“

Po nejakom čase Martin každú reštauráciu prekvapí svojou návštevou, aby preveril, či naozaj došlo k zlepšeniu. „V návratoch ukážeme, ako sa reštauráciám zmenilo fungovanie po mojom odchode. Nie je to vždy len o tom, že nastane obrat a že reštaurácia je zrazu plná a zarába veľké peniaze. V čase točenia návratov ešte epizódy v televízií odvysielané neboli, takže diváci uvidia najmä to, či do prevádzky majitelia zaviedli nejaké zásady a know-how, ktoré som im nechal, či sa z toho poučili a vykročili po tej správnej ceste a tiež či sa personál prispôsobil novému fungovaniu. Skutočnú realitu však reštaurácie zažijú až po odvysielaní,“ vysvetľuje.
V závere návratu Martin fungovanie a zapracovanie konceptu, ktorý danej reštaurácii navrhol, zhodnotí a odovzdá jej majiteľom nálepku. Tá si tak môže vyslúžiť 0 až 5 nožov, podľa toho, do akej miery je Martin so zmenou fungovania spokojný.