Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Klasická televízia klesá, Voyo výrazne rastie. Prinesieme rekordný počet seriálov, hovoria šéfovia CME

Streamovaciu službu Voyo čakajú rozsiahle investície do pôvodnej tvorby.

24.04.2023 06:00
Didier Stoessel, Dušan Švalek Foto:
Generálny riaditeľ spoločnosti CME Didier Stoessel (vľavo) a jeho zástupca Dušan Švalek (vpravo).
debata (4)
20200716 rtvs 003714948 Čítajte aj RTVS dostane od štátu 160 miliónov. Podľa nových pravidiel si polepší, stále to však nestačí

Celkový čas strávený na kanáloch skupín Nova a Markíza, kam patrí aj služba Voyo, rastie, uviedol vo štvrtok 20. apríla na stretnutí s novinármi generálny riaditeľ materskej spoločnosti CME Didier Stoessel. Streamovacia služba je podľa neho na dobrej ceste dosiahnuť svoj ďalší míľnik a získať milión predplatiteľov už v roku 2025.

Generálny riaditeľ CME Didier Stoessel je na... Foto: TV Nova
Didier Stoessel Generálny riaditeľ CME Didier Stoessel je na čele spoločnosti od roku 2020.

Kanibalizmus sa nedeje

„Nova, Markíza aj Voyo rastú. Žiaden kanibalizmus, ktorého sa mnohí báli, sa nedeje. Vidíme, že čas, ktorí ľudia trávia pri lineárnej televízii, mierne klesá, ale celková konzumácia obsahu prostredníctvom lineárnych a nelineárnych kanálov v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi stále viac a viac rastie. Tento trend je podobný aj na iných trhoch,“ upozornil Stoessel s tým, že predpokladá ďalší rast. Do štyroch rokov by sa mal podiel predplatených videoslužieb (SVOD – subscription video on demand) zdvojnásobiť.

televízia, ovládač Čítajte aj Vlani sme v televízii videli 2 milióny reklám. Ktorá bola najdrahšia a ktorú sme videli najčastejšie?
Dušan Švalek, zástupca generálneho riaditeľa a... Foto: Voyo
Dušan Švalek Dušan Švalek, zástupca generálneho riaditeľa a COO spoločnosti CME.

Voyo si chce pozornosť divákov získať najmä pôvodnou seriálovou tvorbou, vďaka ktorej sa na českom a slovenskom trhu presadila. Pod značkou Voyo Originál vznikli seriály a minisérie ako Případ Roubal, Guru, Kráľ Šumavy či Sex O’Clock. Už čoskoro budú mať premiéry prvý fantasy seriál Vedma alebo pokračovanie minisérie Iveta o speváčke Ivete Bartošovej.

Tituly, ktoré vznikli pod značkou Voyo Originál. Foto: Voyo
Voyo Originál Tituly, ktoré vznikli pod značkou Voyo Originál.

Pokoriť miliónovú hranicu predplatiteľov v roku 2025 majú pomôcť rozsiahle investície do pôvodnej tvorby. Na oboch trhoch je v príprave 106 nových titulov, čo je trojnásobne viac ako v minulom roku. Do vysielania sa postupne dostanú v najbližších troch rokoch.

Počet pripravovaných titulov streamovacej... Foto: Voyo
Počet nových titulov Počet pripravovaných titulov streamovacej služby Voyo.

Inšpirácia zo Škandinávie

Vzorom pre Voyo je pôvodom švédska služba Viaplay, ktorá je populárna aj vo Fínsku, Nórsku či Dánsku a rozširuje sa do ďalších krajín. Podľa Dušana Švaleka, zástupcu generálneho riaditeľa CME, je úspešná kvôli kvalitnému lokálnemu obsahu, ktorým úspešne konkuruje svetovým streamovacím gigantom ako Netflix, HBO Max alebo Disney+. Rovnakú stratégiu má aj Voyo. „Chceme byť najsledovanejšou platformou s lokálnym obsahom,“ dodal.

Vývoj počtu predplatiteľov škandinávskej... Foto: Ampere, Viaplay company presentation
Viaplay Vývoj počtu predplatiteľov škandinávskej streamovacej služby Viaplay.

Podľa výskumu spontánnej znalosti je Voyo v Českej republike druhou najznámejšou streamovacou službou po Netflixe, na Slovensku dokonca Voyo s tesným náskokom vedie. „Dá spovedať, že sme lovebrand,“ okomentoval Stoessel výsledky výskumu spoločnosti 2muse s tým, že je to významný posun, keďže ešte pred dvoma rokmi bola Voyo stagnujúcou službou.

Spontánna znalosť streamovacích služieb. Foto: 2muse
Spontánna znalosť Voyo Spontánna znalosť streamovacích služieb.

„Voyo je v Česku a na Slovensku asi o 40 percent väčšie ako v Rumunsku, ktoré je pre nás druhý najdôležitejší trh. Ostatné trhy (v Bulharsku, Chorvátsku a Slovinsku) sú omnoho menšie,“ skonštatoval Stoessel. Už v tomto roku by mala streamovacia divízia prvýkrát skončiť v miernom zisku.

kate winslet, palác, Čítajte aj Mŕtva demokracia, teror, totalita: Chystá sa seriál, ktorý ukáže „budúcnosť“ Európy

Voyo chce byť trhovou dvojkou

Predpokladá sa, že podiel domácností využívajúcich streamovacie služby sa do roku 2027 zdvojnásobí, no ľudia si budú najčastejšie predplácať jednu globálnu a jednu lokálnu službu. „Naším cieľom je obsadiť tento priestor v role silného lokálneho hráča,“ uviedol Švalek.

Vývoj počtu predplatiteľov Voyo. Foto: Voyo
Vývoj počtu predplatiteľov Voyo Vývoj počtu predplatiteľov Voyo.

V súčasnosti si streamovacie služby predpláca 600-tisíc slovenských domácností. Voyo si zapne aspoň jedenkrát týždenne až 82 % predplatiteľov a strávi jej sledovaním 13 hodín, teda v priemere takmer 2 hodiny denne. V roku 2027 si bude streamovacie služby predplácať 2 milióny slovenských domácností, počet používateľov sa zvýši zo súčasných 25 % na 45 %.

Na porovnanie, Netflix má celosvetovo 230 miliónov predplatiteľov, no malé trhy, ako sú aj Česko a Slovensko, nie sú pre globálneho hráča z pohľadu biznisu zaujímavé. „To však neznamená, že to nie je zaujímavý biznis pre nás. Naopak, je veľmi zaujímavý,“ upozornil Stoessel. „Stále budeme dvojkou za Netflixom, ale s tým nemáme vôbec problém. Je to veľký globálny hráč,“ dodal.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 4 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #TV Markíza #streamovacie služby #Voyo