Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Klamstvo, Nemocnica alebo Dunaj? Diváci majú jasno, ktorý program je ich favoritom

Marcový rebríček najsledovanejších programov ovládla ponuka televízie Markíza.

11.04.2023 06:00
TV programy Foto:
debata (3)
posledné kráľovstvo, Čítajte aj Seriálový apríl: Dve veľké rozlúčky s týmito hitmi a jeden skvelý bonus

Slovensko opäť ovládla tanečná horúčka

Veľkolepá šou Let's Dance po roku opäť kraľuje nedeľným večerom. V marci sa stala najsledovanejším programom na celom trhu, a to v oboch hlavných cieľových skupinách. Divácky najúspešnejším bol prvý priamy prenos v nedeľu 5. marca. V obchodnej cieľovej skupine 12–54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahol nadpriemerný trhový podiel 36,7 % aj sledovanosť 10,4 %. V širšej cieľovej skupine divákov nad 12 rokov malo najviac divákov tiež úvodné vydanie, ktoré si nenechalo ujsť až 663-tisíc ľudí, v priemere si každé marcové vydanie pozrelo 592-tisíc. Žiadny iný program z ponuky všetkých televízií už nemal viac ako 600-tisíc divákov a ani neprekonal hranicu desiatich ratingov.

V konkurencii tanečnej šou sa trápil seriál Einstein, ktorého sledovanosť sa hýbala okolo 300-tisíc divákov. Marcovým maximom bolo 362-tisíc divákov, v trojdňovej odloženej sledovanosti si tak získala oproti živému vysielaniu 35-tisíc divákov.

logo TV Čítajte viac Markíza má za sebou mimoriadne úspešný mesiac. Takéto výkony nedosahovala ani pred dvoma rokmi

Najsledovanejší seriál na trhu

V utorkové a štvrtkové večery sa tento rok o priazeň divákov uchádzajú seriály Nemocnica a dobový seriál Dunaj, k vašim službám. Kým vo februári sa ešte oba seriály delili o prvenstvo, v marci už Dunaj porazil Nemocnicu pri každej z deviatich epizód a v oboch hlavných cieľových skupinách si pripísal status absolútne najsledovanejšieho seriálu na trhu.

V cieľovej skupine 12–54 dosiahol priemernú sledovanosť 8,5 % a trhový podiel 26,1 %, Nemocnica si pripísala sledovanosť 6,2 % a trhový podiel 18,8 %. V širšom publiku divákov nad 12 rokov a po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti prilákal Dunaj v priemere 486-tisíc divákov a až tri epizódy mali viac ako pol milióna divákov. Marcovým maximom bolo 527-tisíc divákov pri epizóde odvysielanej 7. marca, oproti živému vysielaniu si v trojdňovej odloženej sledovanosti polepšila o 69-tisíc divákov.

Nemocnica je na obrazovke Jojky už štvrtú sezónu a hoci jej sledovanosť klesla, stále je divácky obľúbená. V marci ju sledovalo v priemere 427-tisíc divákov, maximom bolo 470-tisíc divákov, rovnako ako v prípade Dunaja pri epizóde odvysielanej 7. marca.

hra o tróny, game of thrones, drak, drogon, Čítajte aj Toto bude bomba: Hra o tróny môže dostať seriál, ktorý by bol splneným snom

Polmiliónové Klamstvo

Divákov si udržali aj ďalšie štyri premiérové epizódy dramatického seriálu Klamstvo s Tomášom Maštalírom a Monikou Horváthovou v hlavných úlohách. V cieľovej skupine 12–54 zaznamenali nadštandardnú priemernú sledovanosť 8,5 % a tiež trhový podiel 27,0 %. V priemere pritiahli k obrazovkám rovných 500-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Na konci marca sa uzavrela prvá šesťdielna séria, na ktorú bez prestávky nadviazala na začiatku apríla druhá, rovnako šesťdielna séria.

Televízia Joj konkuruje Klamstvu seriálom Hranica, ktorý uvádza okrem pondelka aj v stredy. Najsledovanejšia marcová epizóda si pripísala rating 5,5 % a trhový podiel 16,4 % v cieľovej skupine 12–54, v širšej cieľovej skupine pritiahla k obrazovkám 351-tisíc divákov.

druhá šanca, Čítajte aj Megaúspešná Druhá šanca smeruje do USA! Neuveríte, čo Američania spravia s hlavným hrdinom

Mama na prenájom bodovala aj v repríze

Víťazom podvečerného vysielania sa stal seriál Mama na prenájom, ktorý si pripísal priemernú sledovanosť 7,2 % a trhový podiel 28,2 %. V priemere si príbehy sympatických hlavných hrdinov vychutnávalo 427-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, marcovým maximom bolo 481-tisíc divákov. Mame na prenájom sa darí aj v reprízach na stanici Doma, kde sa jedna z epizód dokonca stala najsledovanejším marcovým programom stanice. Sledovalo ju celkovo 102-tisíc divákov.

Konkurenčná kuchárska šou Bez servítky si v marci pripísala priemernú sledovanosť 6,2 % a podiel na trhu 24,8 %. V priemere sledovalo marcové epizódy 384-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, maximom bolo 460-tisíc divákov pri epizóde odvysielanej 3. marca.

Na nože dostane druhú sériu

Stredajšie večery patrili aj v marci kuchárskej reality šou Na nože, v ktorej šéfkuchár Martin Novák podával pomocú ruku reštauráciám, ktoré sa ocitli v problémoch. Reality šou si z týždňa na týždeň získavala viac divákov a záverečná ôsma epizóda odvysielaná 29. marca bola absolútne najsledovanejšou. V cieľovej skupine 12–54 dosiahla vysoký rating 9,8 % aj trhový podiel 32,7 %. Najúspešnejšia bola aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+, keď si ju pozrelo rekordných 439-tisíc divákov. Markíza už potvrdila pokračovanie šou v druhej sérii.

Druhá tohtoročná novinka Markízy – reality šou Ruža pre nevestu, divákov nezaujala a v lineárnom vysielaní dosahuje podpriemerné výkony. Jej priemerná sledovanosť sa v marci hýbala na úrovni 5 % pri trhovom podiele 17,4 % v cieľovej skupine 12–54. V širšom publiku pritiahla k obrazovkám len zhruba 250– tisíc divákov.

Jednotka boduje s osvedčenou zábavou

RTVS s novinkami nezabodovala, divákov sa jej darí pritiahnuť k obrazovkám len so svojimi osvedčenými zábavnými šou – v piatok s Milujem Slovensko a v sobotu so Záhadami tela a talkshow Neskoro večer. Tie boli aj v marci najsledovanejšími programami Jednotky. Najviac divákov majú Záhady tela, ktorých marcovým maximom bolo 473-tisíc divákov. Najsledovanejšie vydanie Milujem Slovensko malo 440-tisíc a Neskoro večer 380-tisíc divákov.

TV Prima prima plus, televízia, telka, televízor, Čítajte aj Vypínanie českých staníc pokračuje: Diváci tohto operátora si programy Primy nepozrú
3 debata chyba
Viac na túto tému: #RTVS #TV JOJ #TV Markíza #sledovanosť TV