Skupina Markíza si v marci výrazne polepšila a nad svojou konkurenciou zvíťazila každý jeden deň v mesiaci. Zásluhu na tom mali tanečná šou Let’s Dance, rastúca sledovanosť seriálov Dunaj, k vašim službám a Mama na prenájom, zabodovali však aj Klamstvo a reality šou Na nože.
Čítajte aj Slovenské weby v marci: Návštevnosť mierne stúpla, prekvapil portál RTVSDivácky úspešné tituly zabezpečili skupine Markíza, do ktorej okrem hlavnej televízie Markíza patria aj menšie stanice Doma, Dajto a Markíza Krimi, pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12–54 ročných divákov a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla v marci priemerný celodenný trhový podiel 29,8 %, čo je jej najlepší výkon za posledné roky. Jednotkou na trhu bola každý jeden deň uplynulého mesiaca a v medziročnom porovnaní si polepšila až o 5,5 percentuálneho bodu.
Konkurenčnú skupinu Joj (TV JOJ, Plus, Wau, Jojko a JOJ 24) tak predstihla s mimoriadne vysokým rozdielom o 9,4 percentuálneho bodu. Skupina JOJ dosiahla v tejto cieľovej skupine priemerný celodenný trhový podiel 20,4 %, čo znamená v medziročnom porovnaní mierny nárast o 0,5 percentuálneho bodu. Polepšila si aj RTVS, ktorá marec uzavrela s trhovým podielom 10,9 %, čo znamenalo 1,2 bodu viac ako v marci minulého roka.
Čítajte aj Experiment Markízy naplno vyšiel: Toto je nový najsledovanejší seriál na Slovensku...Marcové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v prime-time 19:00–22:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 31,5 %. Vyšší výkon dosiahla naposledy v októbri 2020 (31,8 %). Medziročne si zároveň polepšila až o 4,3 percentuálneho bodu a jednotkou na trhu bola taktiež vo všetkých 31 marcových dňoch. Konkurenčná skupina JOJ si pripísala o 8,1 percentuálneho bodu nižší výkon a marec uzavrela s trhovým podielom 23,4 %. RTVS dosiahla v tejto cieľovej skupine podiel na trhu 13,5 %.
Trhové podiely v univerzálnom publiku
Jednotkou na trhu bola skupina Markíza aj v širšom publiku divákov starších ako 12 rokov. Pripísala si priemerný celodenný trhový podiel 25,5 % a lídrom bola rovnako každý jeden z 31 dní uplynulého mesiaca. V porovnaní s marcom 2022 si aj v univerzálnej cieľovej skupine polepšila, a to o 3,6 percentuálneho bodu.
Skupina JOJ si v tejto cieľovej skupine pripísala trhový podiel 20 %, čím zaostala o 5,5 percentuálneho bodu za svojím konkurentom, hoci si medziročne polepšila o 0,8 bodu. Medziročne zvýšila svoj výkon aj RTVS, o 1,1 bodu, no marec uzavrela s výrazne nižším trhovým podielom (14,8 %) ako komerčné televízne skupiny.
Čítajte aj Kuchárska šou prepísala všetky svoje rekordy: Markíza chce druhú sériu! Toto ju v programe nahradíPrvenstvo v tejto cieľovej skupine patrilo skupine Markíza aj v hlavnom vysielacom čase 19:00–22:00. Dosiahla priemerný podiel na trhu 27,4 % a medziročne si tak v tomto parametri polepšila o 2,9 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola v 27 z 31 marcových dní, ostatné 4 dni si prvenstvo pripísala RTVS.
Verejnoprávna televízia si v hlavnom vysielacom čase so svojimi okruhmi Jednotka, Dvojka, :24 a Šport pripísala priemerný trhový podiel 17 %, medziročne si tak polepšila o 1 percentuálny bod. Skupina JOJ ukončila marec s výsledkom 23,9 %, voči marcu minulého roka stratila 0,6 bodu.
Spravodajské televízie
V rámci spravodajských televízií si najvyšší podiel na trhu aj naďalej drží televízia TA3, ktorá bola aj vo marci trhovým lídrom. V cieľovej skupine 12+ dosiahla celodenný podiel na trhu 2,0 %. Pripísala si na konto aj rekordnú sledovanosť s reláciou V politike vysielanej 12.3. Duel Eduarda Hegera a Roberta Fica, ktorí sa v televíznej diskusii stretli po dvoch rokoch, si pozrelo 269-tisíc divákov. Konkurenčná RTVS :24 si pripísala trhový podiel 1,1 % a JOJ 24 0,9 %. V hlavnom vysielacom čase 19:00–22:00 si TA3 pripísala podiel 1,3 %, JOJ 24 zaznamenala 1,0 % a RTVS:24 0,9 %.
Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0–3 + HOSTIA.