
Keď na konci roka 2022 televízia oznamovala štart jej prvého dobového seriálu z náročného obdobia druhej svetovej vojny, viacerí bol skeptickí. Podarí sa hodnoverne napodobniť strašné a temné časy našej histórie? Ako sa scenáristi a tvorcovia vysporiadajú s udalosťami, ktoré im predchádzali? Ako bude seriál vizuálne vyzerať?

Napokon v januári sa divákom predstavila novinka Dunaj, k vašim službám. V cieľovke 12 – 54 prvá časť dosiahla 7,6% sledovanosť s 22% trhovým podielom. Pri obrazovkách sedelo 454-tisíc divákov a v čase vysielania mala dosah až na 614-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). Následné týždne pre Dunaj náročné, seriál mal ťažší rozbeh ako si Markíza predstavovala. Ratingy sa motali iba okolo 7% a trhový podiel medzi 20 – 23%.

Všetko nasvedčovalo tomu, že z tohto seriálu divácky hit nebude. Príbeh, ale aj samotní tvorcovia sa však v priebehu ďalších týždňov poriadne rozbehli a ocenili to aj diváci. Krivka sa postupne začala výrazne obracať na jar a jojkárska Nemocnica išla výraznejšie do úzadia a divák bol zvedavý na spracovanie zápletiek z ťažkých predvojnových časov.

Jeseň už bol v znamení Dunaja, krivka stúpala rýchlejšie nahor a slovenské obývačky zažili doslova ošiaľ. Od októbra postupne každá epizóda s ľahkosťou prekonávala 500-tisícovú hranicu veľkosti publika, ratingy vyskočili na 9% hranicu a trhový podiel sa motal okolo 30%, pričom epizódne táto hranica bola prekonaná.
Doposiaľ Markíza odvysielala štyri série, dve v jarnej a dve v jesennej sezóne. Spolu 70 epizód, ktoré sledovalo v priemere 463-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom maximom bolo 558-tisíc divákov pri predposlednej epizóde.

„S výkonnosťou seriálu Dunaj, k vašim službám sme mimoriadne spokojní. Aktuálne ide o vôbec najsledovanejší program na celom televíznom trhu, neustále prekonáva ďalšie a ďalšie rekordy a teší sa obrovskej diváckej priazni, pričom výlučne pozitívne ho hodnotí aj odborná verejnosť. Na nové časti sa fanúšikovia Dunaja môžu tešiť už v januári 2024,“ uviedol pre Mediaklik Lukáš Kočišek, PR manažér TV Markíza.