Učiteľka na gymnáziu Laura Kalasová (Monika Horváthová) prijme pozvanie na rande od šarmantného chirurga Andreja Rosického (Tomáš Maštalír) tesne po rozpade jej dlhoročného vzťahu, ktorý v nej zanechal trpkú príchuť. Napriek tomu, po príjemne strávenom večere pozve Andreja k sebe domov. Na druhý deň ho obviní, že ju znásilnil.

Andrejova verzia udalostí je však úplne odlišná a nájsť pravdu je takmer nemožné – na žiadne z ich odporujúcich si tvrdení nie sú dôkazy a dlho je to iba slovo proti slovu. Udalosti však začínajú žiť vlastným životom, verejné obvinenia a nemožnosť ich jednoznačne dokázať, vyplavia kopec špiny z minulosti ako Laury, tak aj Andreja.

Seriál sa púšťal do na Slovensku zatiaľ neprebádaných žánrových vôd a otváral citlivú, stále ešte tabuizovanú tému znásilnenia. Napínavý, psychologicky prepracovaný dramatický seriál sa pýtal, či má každý príbeh skutočne dve strany a nechával divákov na pochybách až do samého konca.

Už prvá epizóda jasne ukázala, že divák dostáva to, čo si roky pýtal a teda formát, ktorý je nakrútený filmovým štýlom, doplnený minimalistickým, no o to vhodnejším soundtrackom a všetkému kraľujú herecké výkony, ktoré sa môžu oprieť o kvalitný príbeh. Rozhodne nie je pravidlom, že pri slovenských seriáloch všetko do seba zapadne, v prípade Klamstva do všetko klaplo na jednotku.
Celý vizuál seriálu prináša výrazný posun vpred oproti iným titulom, vzhľadom na filmový spôsob nakrúcania nie je badať rozdiel medzi exteriérmi a interiérmi, mimoriadne teší hudobný podmaz, ktorý je zložený len z inštrumentálnych pasáží a do epizódy nie sú vložené žiadne pesničky. Výborne fungujú aj kamery a strih. Takto má vyzerať slovenská „quality TV“.

Klamstvo bol výnimočný počin a búra všetky predsudky o slovenskej tvorbe. Naši tvorcovia vedia adaptovať seriál a nakrútiť ho v kvalite, ktorá sa ničím nelíši od zahraničnej predlohy. A to za zlomok ceny. Diváci dostávajú ambiciózny a ojedinelý príbeh, ktorý sa vymyká všetkému, čo tu doteraz bolo. Všetko má svoju myšlienku, všetko je premyslené do posledného detailu a z celej tejto mozaiky profituje samotný divák, pretože je vtiahnutý do deja. Ten sa s ním pohráva, buduje v ňom rôzne variácie presvedčenia, ktoré sa napokon rozplynú a prídu nečakané zvraty a scenáristické kľučky.
Konečne sú tu charaktery, ktoré ponúkajú obrovskú pridanú hodnotu. Rezonujú herecké výkony, na ktoré je radosť sa pozerať.