
Počas neskorej jesene sa diváci Markízy dočkali ďalšieho komediálneho seriálu, ktorý mal byť akousi náhradou za skončenú Hornú Dolnú. Nakrútilo sa 14 sezón, vysielalo sa osem rokov. Spočiatku veľký hit skončil na okraji diváckeho záujmu. Televízii sa tak uvoľnil kritický štvrtkový večerný slot, kde už druhým rokom má Jojka stabilne umiestnenú Nemocnicu, ktorá stabilne dosahuje nadpriemerné výsledky.

Markíza, prirodzene, chcela nadviazať na tradíciu jednoduchšej ľudovej zábavy, ktorú Horná Dolná dlhoročne zastupovala. Stávka padla na Chatárov, čo je slovenská verzia úspešného českého seriálu Osada.
Išlo o slovenskú adaptáciu českého seriálu Osada. Ukázalo sa, že obe verzie sú doslova a do písmena rovnaké. Tvrdo sa však ukázalo, že keď robí niekto robí to isté, nie je to to isté.

Chatári boli toho bolestivým dôkazom. Dôvod nakrútenia tohto seriálu je jasný, bolo to treba vyplniť hluché miesto pre ľudovú zábavu a priniesť akúsi inú variáciu formátu, s ktorým sa budú vedieť stotožniť masy, ktoré kedysi holdovali Hornej Dolnej. To však treba podkuť kvalitným humorom, sarkazmom, prípadne kvapkou bizarných situácií, ktoré však musia fungovať ako dobre namazaný stroj.

Už prvá epizóda jasne naznačila, že slovenskú adaptáciu českého seriálu Osada našinci odmietnu. V cieľovke 12 – 54 prvá epizóda uhrala 6,3% sledovanosť s 20,3% trhovým podielom. V cieľovke 12+ Chatári získali 7,6% sledovanosť s 17,7% podielom na trhu. Prvá epizóda celkovo prilákala 349-tisíc divákov. Postupom ďalších týždňov sa sledovanosť definitívne prepadla pod hranicu 5%, čo už naznačilo veľký problém. Tesne pred Vianocami sa čísla atakovali silné podpriemery na úrovni 3,5%. V januári Markíza, bez väčšieho promovania, dovysielala zostávajú epizódy.

Prirodzene sa natíska otázka, či tento formát má ešte nejakú budúcnosť na Markíze? „Ďalšiu sériu seriálu Chatári aktuálne nepripravujeme. Momentálne sa sústreďujeme na iné projekty, akým je napríklad aj nová šou Na nože,“ povedala pre Mediaklik Silvia Maťašeje, PR manažérka televízie Markíza.