Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Televízne zemetrasenie v obývačkách: Státisícom Slovákov hrozí o pár dní vypnutie programov Markízy

TV stanice skupiny Markíza môžu skončiť v ponuke veľkého operátora.

22.06.2023 10:20 , aktualizované: 14:28
TV Markíza Foto:
Ilustračný obrázok.
debata (100)
Reuters Institute Čítajte aj Ktorým slovenským médiám dôverujeme najviac a ktorým najmenej? Výsledky prináša medzinárodná štúdia

Markíza oznamuje, že s účinnosťou od 1. júla 2023 vyprší rámcová zmluva so spoločnosťou UPC Broadband Slovakia (UPC), na základe ktorej má operátor udelený súhlas na retransmisiu televíznych programov skupiny Markíza, ako aj na poskytovanie ďalších doplnkových služieb. Od toho dňa UPC stratí právo distribuovať televízne stanice skupiny Markíza a poskytovať súvisiace doplnkové služby.

Skupina Markíza vyjadruje poľutovanie nad tým, že približne 134-tisíc zákazníkov UPC stratí prístup k jej TV staniciam Markíza, Doma a Dajto. Aj naďalej však zostáva otvorená rokovaniam o korektnom predĺžení zmluvy, čo by odvrátilo úplné odpojenie staníc Markízy pre zákazníkov UPC.

TV Markíza, logo Čítajte viac UPC reaguje: Zo strany Markízy ide o bezprecedentný nátlak, nechceme zvyšovať ceny pre zákazníkov

Šéf Markízy: Ponúkame férovú dohodu, UPC ju stále odmieta

Generálny riaditeľ skupiny Markíza Matthias Settele vysvetľuje, že Markíza každoročne rokuje o zmluvách ohľadom distribučných práv s rôznymi slovenskými operátormi. Za obdobie posledných 10 rokov je to však prvýkrát, čo situácia dospela až do veľmi reálnej obavy z odpojenia staníc pre zákazníkov UPC.

Generálny riaditeľ skupiny Markíza Matthias... Foto: TV Markíza
Matthias Settele Generálny riaditeľ skupiny Markíza Matthias Settele.

„Urobili sme všetko, čo bolo v našich silách, žiaľ, zatiaľ sme nedospeli k dohode. Vyzývame UPC, aby pokračovali v rokovaniach a nenechali svojich 134-tisíc zákazníkov bez prístupu ku kanálom skupiny Markíza. Vždy sa snažíme o férovú dohodu a operátorom ponúkame transparentné a porovnateľné podmienky. Tieto boli všetkými ostatnými operátormi akceptované. Mrzí nás, že práve UPC zatiaľ nepristúpilo na našu štandardnú ponuku a neuzavrelo s nami zmluvu, ktorá by reflektovala návrhy dvoch ponúk na jeden rok alebo tri roky. Dúfame, že UPC záleží na dostupnosti porovnateľných služieb pre ich zákazníkov,“ hovorí generálny riaditeľ skupiny Markíza Matthias Settele.

televízia, televízor, sledovanie televízie, seriály, filmy, online televízie, online, nelegálne sledovanie, piráti, pirátske sledovanie, Čítajte aj Kauza vypnutia českých televízií opäť ožíva. Malo by sa tak stať od budúceho mesiaca

Markíza zároveň odmieta, že by neprávom či neúmerne navyšovala poplatky za svoje televízne stanice. Cena za ich šírenie je totiž dlhodobo pod európskym trhovým priemerom a podľa Setteleho priebežne so všetkými operátormi prebieha komunikácia o ich postupnom zvyšovaní.

„Poplatky za naše kanály vychádzajú z ich hodnoty. Zároveň sme partnerov dlhodobo a priebežne informovali a informujeme o postupnom zvyšovaní cien, až kým nedosiahneme férovú trhovú odplatu, odzrkadľujúcu prínos našich staníc pre ponuku operátorov. Zároveň im poskytujeme možnosť uzatvárať s nami dlhodobé kontrakty a pripraviť pre ich zákazníkov balíčky a služby, ktoré je možné ponúkať na dlhšie obdobie,“ uvádza Settele.

„Skupina Markíza dosiahla v roku 2021 priemerný trhový podiel 22,5 % (sledovanosť za celý deň, CS 4+), je však kompenzovaná výrazne pod priemerom EÚ, nižšia než v Rumunsku, Bulharsku a Slovinsku, kde CME podniká. UPC účtuje za TV balíček od 8,90 až po 40 €, pričom Markíza následne dostáva za šírenie jej kanálov sumu nižšiu než jedno euro, a to aj napriek tomu, že jej kanály prinášajú operátorovi približne štvrtinu zákazníkov. S UPC sme mali osobné rokovania 21.4. a 3.5. tohto roku (predtým aj neformálny obed 31.3.), čiže rokovania začali už dávno. UPC neodpovedalo na žiadnu našu ponuku. Ich tvrdenia o údajnom zvýšení našej ceny o 35 % sú nepravdivé,“ opisuje situáciu Settele.

Zuzana Čaputová Čítajte aj Chystá sa exkluzívny dokument o Zuzane Čaputovej: Bude to jej rozlúčka s prezidentským palácom

„UPC tiež zavádza, že nemalo možnosť reagovať na našu poslednú ponuku. Pravdou je, že UPC neodpovedalo na dve rôzne ponuky zaslané 13. júna a 19. júna. Ak majú s nami záujem komunikovať, uvítame to a vyzývame ich, aby tak urobili čím skôr. TV Markíza tiež odmieta tvrdenia, že sa snaží obmedziť prístup ku kanálu ČT na Slovensku. Ide o nepravdivé tvrdenie a uvedená téma nemá nič spoločné s touto témou. Vnímame to ako zúfalý pokus odkloniť pozornosť od podstaty. Jediným aktuálnym problémom je, že zmluva UPC sa skončí 30. júna a ak nedôjde k opätovnému vyjednaniu dohody, 134-tisíc zákazníkov UPC stratí prístup k staniciam Markíza, Dajto a Doma,“ uzavrel Settele.

© Autorské práva vyhradené

100 debata chyba
Viac na túto tému: #UPC #TV Markíza #vypnutie Markízy