Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Prvý veľký úspech Markízy v 2023: Jej nový seriál zaujal, no za premiérou Oteckov zaostal

Novinka Mama na prenájom má za sebou úspešnú premiéru prvej epizódy.

10.01.2023 12:19
mama na prenájom, Foto:
Záber zo seriálu Mama na prenájom..
debata
mama na prenájom, Čítajte aj Milé, presladené, neškodné: Markíza dodala Slovákom seriál, ktorý presne potrebovali

Je však pravdou, že nový denný seriál si nesiahol na métu ako Oteckovia v roku 2018. Tí štartovali so 637-tisícovou sledovanosťou. V cieľovej skupine 12 – 54 dosiahli až 12,9% sledovanosť s 30,5% podielom na trhu. Na druhú stranu, slovenský televízny svet sa za päť rokov výrazne zmenil, spolu s diváckymi preferenciami, ale aj požadovanou veľkosťou publika. To, čo bolo ešte pred nedávnym časom štandardom, dnes sa považuje za nadpriemer. S rozmachom streamovacích služieb, televíznych archívov, teda alternatívnych možností sledovania programov, klesá aj výkon televíznych formátov v čase ich premiéry.

iveta, Čítajte aj Iveta s totálnym rekordom všetkých čias: Je to najsledovanejší seriál v histórii Jojky

Mama na prenájom odštartovala pre Markízu ako úspech. Poradila si s Jojkou a jej šou Bez servítky, ktoré ostatné mesiace výrazne posilnila svoju pozíciu v podvečernom slote a prinášala televízii rekordné hodnoty sledovanosti. Diváci boli zvedaví na štart nového denného seriálu, ten však ešte nemá vyhrané. Pre každodenný seriál je dôležitá dlhodobá sledovanosť a jej stabilizácia.

Denný seriál Mama na prenájom na Markíze! Fotogaléria - 12 fotiek Všetky fotky
Záber zo seriálu Mama na prenájom..
V politike, O 5 minút 12 Čítajte aj Toto sa ešte v nedeľných politických diskusiách nestalo: TA3 prvýkrát prevalcovala RTVS

V oboch hlavných cieľových skupinách sa stala Mama na prenájom najsledovanejším nespravodajským programom dňa v rámci celého trhu.

V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12 – 54 odštartovala úvodná predĺžená časť Mamy na prenájom s ratingom 7,1% a trhovým podielom 26,1%. Šou Bez servítky zaznamenala na Jojke v rovnakej cieľovej skupine nižší podiel na trhu 18,1% a iba 5% sledovanosť. Nová súťaž Traf to! na Jednotke RTVS trhový podiel iba 8,8%.

markíza, tv markíza, logo, Čítajte aj Veľké odhalenie Markízy: Toto je nový televízny milionár! Bitka o jeho srdce sa začne...

Na prvú epizódu bolo zvedavých celkovo 417-tisíc divákov starších ako 12 rokov a malo dosah na 580-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). Hlavné úlohy v seriálovej novinke stvárňujú Adam Bardy, Martina Zábranská a vychádzajúca detská hviezda Larisa Mižigar.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #sledovanosť #TV Markíza #seriál Mama na prenájom