Portál Mediaklik.sk úspešne ukončil rok 2023. Aj v druhom roku svojho pôsobenia na slovenskom mediálnom trhu si každý mesiac držal pozíciu najčítanejšieho portálu v kategórii webov zameraných na médiá a marketing.

Mediaklik sa už od svojho vzniku môže pochváliť šesťcifernou návštevnosťou v každom jednom mesiaci. V roku 2023 si pripísal rekordnú návštevnosť v marci, keď zaznamenal takmer 384-tisíc unikátnych návštevníkov (RU – real users). V priemere každý mesiac web navštívilo 269-tisíc unikátnych čitateľov.
Okrem návštevnosti zaznamenal Mediaklik aj vysoký počet zobrazení stránky (PV – page views). V januári tohto roka prvýkrát prekonal miliónovú hranicu a v ďalších mesiacoch ju ešte zvyšoval. Rekordný bol apríl, keď počet zobrazení dosiahol 1,26 milióna. V priemere zaznamenal v roku 2023 883-tisíc zobrazení mesačne.

Najčítanejšie články
Medzi najčítanejšie patrili v druhom polroku články o aktuálnom dianí v televíziách. Najviac čitateľov zaujímala informácia o novom riaditeľovi Markízy. Zmena na najvyššom poste nastala po desiatich rokoch, na post generálneho riaditeľa nastúpil Peter Gažík, ktorý na čele najsledovanejšej slovenskej televízie nahradil Matthiasa Setteleho.

Čitatelia sa tiež bavili na vtipných obrázkoch satirických stránok, ktoré kolovali na internete počas povolebných rokovaní novej vládnej koalície. Najviac reagovali na vtipné fotografie z Prezidentského paláca, kde sa prezidentka Zuzana Čaputová stretla postupne s lídrami zvolených politických strán.

Návštevníkov Mediakliku zaujímali aj šumy okolo ukončenia jednej z dlhoročných zábavných stálic verejnoprávnej televízie. Napriek diváckej obľúbenosti sa hovorilo o možnom konci Záhad tela, dôvodom mala byť ich obsahová vyčerpanosť. RTVS špekulácie nepotvrdila a uviedla, že s reláciou počíta aj v ďalšej sezóne a pripravuje v nej niekoľko noviniek.

V prvej päťke najčítanejších článkov sa umiestnil aj rozhovor s generálnym riaditeľom RTVS Ľubošom Machajom, v ktorom hodnotil plusy a mínusy svojho prvého roku vo funkcii a hovoril o plánoch do ďalšieho obdobia.

Medzi najčítanejšie sa dostal aj článok o vlne nevôle divákov voči tvorcom a súťažiacim v reality šou Farma. Fanúšikovia na internete spustili petíciu o návrate diváckeho favorita Adama späť do hry, čo televízia Markíza počas pätnástich odvysielaných sérií ešte nezažila.

Weby o médiách a marketingu
V IAB monitore sú v kategórii Marketing a médiá zaradené štyri weby. Okrem najmladšieho webu mediaklik.sk sú to ešte medialne.sk, omediach.sk a strategie.sk. V roku 2023 mediaklik.sk každý mesiac navštívilo v priemere 269-tisíc unikátnych čitateľov. Na omediach.sk si kliklo 88-tisíc čitateľov mesačne, strategie.sk navštívilo v priemere necelých 69-tisíc ľudí a medialne.sk patriace pod Trend 13-tisíc ľudí mesačne.
Portál Mediaklik.sk patrí do vydavateľského domu OUR MEDIA SR. Čitateľom prináša aktuálne novinky z mediálneho sveta, rozhovory, recenzie, najnovšie informácie o seriáloch a filmoch v televíziách, streamovacích službách či kinách, no nechýbajú ani mediálne prešľapy politikov na sociálnych sieťach či marketingové témy.

Zdroj údajov: IAB Slovakia / IABmonitor.