Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Slovenské weby v decembri: Prekvapivý pokles návštevnosti, NMH si po kúpe Času drží prvenstvo

Decembrový rebríček priniesol poklesy návštevnosti všetkých webov v prvej desiatke.

02.01.2024 00:00
online, web, Vianoce Foto:
Ilustračné foto.
debata (1)

TOP 10 slovenských webov

Pozíciu najnavštevova­nejšieho slovenského webu si v decembri obhájili aktuality.sk s návštevnosťou 2,6 milióna unikátnych používateľov (RU – real users). Voči predchádzajúcemu mesiacu zaznamenali pokles o 4,8 %, nižšiu návštevnosť si pripísali aj všetky ostatné weby v prvej desiatke.

Druhú priečku v rebríčku si obhájila pluska.sk (2,49 mil. RU), ktorá voči predošlému mesiacu zaznamenala pokles o 3,1 %. Od lídra slovenských webov delilo bulvárny web 108-tisíc návštevníkov.

Mediaklik, MK Čítajte viac Najčítanejšie články roku 2023: Otrasy v Markíze, satirické memečka z Prezidentského paláca či rozhovor s riaditeľom RTVS Machajom

Na tretiu priečku sa prebojoval zoznam.sk (2,43 mil. RU), ktorý na štvrtú pozíciu odsunul s tesným rozdielom sme.sk (2,38 mil. RU). Zoznam.sk si pripísal pokles o 1,8 % a sme.sk o 4,0 %.

Prvú päťku najnavštevova­nejších webov uzatvára naďalej pravda.sk. V decembri ju navštívilo 2,22 mil. unikátnych čitateľov a v prvej päťke si pripísala najnižší pokles, o 1,2 % voči predošlému mesiacu. Pravda.sk bola zároveň posledným webom, ktorého návštevnosť prekročila dvojmiliónovú hranicu.

príbeh služobníčky, the handmaids tale, Čítajte aj Seriálový rok 2024: Vrátia sa síce viaceré hity, avšak mnohé čaká nepríjemný odklad

Šiestu priečku si udržal cas.sk, ktorý zmenil v októbri majiteľa. Kúpil ho mediálny dom News and Media Holding, ktorý tak má pod svojou strechou obidva obidva najčítanejšie bulvárne denníky – Plus jeden deň a Nový Čas, spolu s ich online verziami. Cas.sk si v decembri pripísal návštevnosť 1,9 milióna RU a medzimesačný pokles o 6,7 %.

Prvú desiatku najnavštevova­nejších slovenských webov uzatvárajú na siedmej priečke topky.sk (1,73 mil. RU), na ôsmu pozíciu poskočil azet.sk (1,69 mil. RU) a deviatu priečku si obhájil hnonline.sk (1,64 mil. RU).

Pohoršil si desiaty startitup.sk, ktorý zaznamenal najväčší pokles v prvej desiatke webov. Navštívilo ho 1,62 milióna ľudí, čo znamená o 9,5 % menej návštevníkov a pokles o dve priečky voči predošlému mesiacu.

novinár, tlačová konferenciaa Čítajte aj Turbulencie v RTVS, vyhrážky novinárom či zmena na čele Markízy. Aj to boli udalosti, ktoré v médiách rezonovali v roku 2023

Televízne a rádiové weby

V rámci webov slovenských televízií a rádií bol v decembri najnavštevovanejším spravodajský portál noviny.sk patriaci TV JOJ. S návštevnosťou 1,26 milióna uzavrel mesiac na 14. priečke celkového rebríčka. Nasleduje spravodajský portál tvnoviny.sk patriaci TV Markíza s návštevnosťou 1,23 milióna. Obidva portály si pripísali pokles návštevnosti o viac ako 8 percent.

Z televíznych webov si o tri priečky polepšil portál markiza.sk, ktorý uzavrel december s návštevnosťou 1,18 milióna a nárastom o 9,2 %. Na web joj.sk si kliklo 1,04 milióna ľudí. Web RTVS si už neudržal miliónovú návštevnosť z predošlého mesiaca. V decembri ho navštívilo 992-tisíc ľudí. Na web spravodajskej televízie ta3.com si kliklo 908-tisíc ľudí, čo je o 4,8 % viac ako predošlý mesiac.

V rámci rádií je najnavštevovanejším web najpočúvanejšieho rádia Expres (314-tis. RU), nasleduje web Fun rádia a rádia Vlna.

auto, matovič, kaliňák, tlačovka, bitka Čítajte aj Dzurindov hviezdny návrat, podržtaška Pelle či Matovičova bitka. Na tomto sa Slováci zabávali v roku 2023

Zmena v rebríčku prevádzkovateľov

V rebríčku prevádzkovateľov slovenských webov nenastala v decembri zmena. Pozíciu lídra si obhájil mediálny dom News and Media Holding (NMH), na ktorého výsledkoch sa podieľala aj kúpa denníka Nový Čas a webu cas.sk od vydavateľstva FPD Media. Ako jediný prevádzkovateľ prekročil so svojím portfóliom webov hranicu troch miliónov unikátnych návštevníkov.

Na druhom mieste zostal mediálny dom Ringier Slovakia so svojimi webmi na čele s vlajkovou loďou aktuality.sk. Trojkou rebríčka je naďalej Zoznam (zoznam.sk a topky.sk) nasledovaný vydavateľstvom Petit Press (sme.sk). Päť najväčších prevádzkovateľov slovenských webov uzatvára mediálny dom OUR MEDIA SR (pravda.sk, mediaklik.sk a birdz.sk).

Šiesty Startitup (startitup.sk, interez.sk, emefka.sk a yimba.sk) je posledným prevádzkovateľom, ktorý prekonal dvojmiliónovú hranicu návštevnosti. V decembri sa ju už nepodarilo prekonať siedmej Mafre Slovakia (hnonline.sk, svetevity.sk, ticketportal.sk a ďalšie).

Prvú desiatku najväčších prevádzkovateľov slovenských webov uzatvárajú televízie Joj a Markíza a SITA, ktorá ako jediný prevádzkovateľ z prvej desiatky dosiahla medzimesačný nárast.

America Ferrera Čítajte aj TikTok má neuveriteľnú moc: Staršie seriály vďaka nemu zažívajú online renesanciu

Do auditovaného merania návštevnosti slovenských online médií IABmonitor je v súčasnosti zapojených takmer 90 slovenských webov, ktoré takto sprístupňujú údaje o veľkosti svojho publika. Prevádzkovateľom merania je IAB Slovakia.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #IAB Slovakia #návštevnosť webov #IABmonitor