Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Veľký prehľad: Najsledovanejšie seriály, zábavné či spravodajské relácie v slovenských televíziách

Pozrite si rebríčky programov, ktoré tento rok pritiahli k obrazovkám najviac divákov.

13.07.2023 06:00
top programy Foto:
debata
obrazovka, televízor, televízia, rodina, obývačka, mládež, chlapci, pozeranie, sledovanie Čítajte aj Hľadanie najhoršieho slovenského seriálu pokračuje: Tieto hity sa vyhli veľkej hanbe

Seriálové hity slovenských televízií

Komerčné televízie Markíza a Joj priniesli v tomto roku na obrazovky osem seriálov, z toho až šesť úplných noviniek. Z produkcie Markízy sa zaradili k hitom všetky tri novinky, či už to bol dobový seriál Dunaj, k vašim službám, podvečerná Mama na prenájom alebo dramatické Klamstvo.

Televízia Joj priniesla rovnako tri nové seriály a k tomu s ďalšími dvoma pokračovala. Najviac divákov k televíznym obrazovkám prilákala v jarnej sezóny jej novinka Iveta, z ktorej už pripravuje pokračovanie. Ďalšími novinkami boli Einstein a netradičný Tomáš a Diana, v novej sérii pokračovali divácky obľúbené stálice Nemocnica a Hranica.

slovenskí influenceri, koláž Čítajte aj Koľko stojí influencer na Slovensku? Za jeden post si vypýta stovky až tisícky eur

RTVS v tomto roku neuviedla ani jeden seriál, jej posledným počinom bol naposledy pred rokom, v jarnej sezóne 2022, 10-dielny dramatický seriál Priznanie.

Filmy, ktoré televízie uvádzajú, si v prvom polroku nesiahli na sledovanosť seriálov. Najviac divákov si pozrelo rodinnú snímku Dievča, ktoré verí v zázraky (470-tisíc divákov). Uviedla ho Markíza na začiatku roka.

milujem slovensko, silvester 2019, Čítajte viac RTVS na jeseň: Po neúspechoch viacerých šou ponúkne náhradu. Poznáme meno moderátora
Matthias Settele Čítajte aj Veľkolepé plány Markízy: Diváci sa dočkajú úplne novej šou, pokračovaní seriálových hitov aj množstva noviniek na Voyo

Zábavné a reality šou sú doménou Markízy

Televízie sa do boja o diváka zapojili aj s novými šou. Najviac formátov priniesla televízia Markíza. Po roku si zopakovala mimoriadny úspech s tanečnej šou Lets Dance, zabodovala aj s novou reality šou Na nože!. Pokračovať s nimi bude aj v nasledujúcich sezónach.

Po dlhých rokoch tiež oprášila hľadanie ženícha, tentokrát v šou Ruža pre nevestu. V lineárnom vysielaní s ňou síce veľa vody nenamútila, no úspech zožala na streamovacej službe Voyo, kde sa zaradila na čelo najúspešnejších šou a pokračovať bude aj ďalšej sérii. Zo „starších“ formátov Markízy pokračovala s novými epizódami aj zábavná šou 2 na 1, na sledovanosť prvej série si už nesiahla.

Televízia JOJ pokračovala so svojimi osvedčenými formátmi Bez servítky a Inkognito, ktoré v máji doplnila piatimi epizódami reality šou Geissenovci z ich pobytu na Slovensku. Napriek veľkému mediálnemu záujmu však divácky ošiaľ nevyvolali. Viac divákov mal líder magazínov, ktorým je už roky Nové bývanie.

Vo verejnoprávnej televízii patrili k najúspešnejším zábavným programom dlhoročné stálice Záhady tela, Neskoro večer a Milujem Slovensko. Napriek výhradám generálneho riaditeľa Ľoboša Machaja voči pretlaku zábavy vo verejnoprávnej televízii doplnili v tomto roku vysielanie nové zábavné šou. Divákov si však nezískali a na obľúbenosť svojich predchodcov napriek podobnosti formátu nenadviazali. Či už to bol Hit roka, ktorý vystriedal Zlaté časy, nedeľné Pravidlá mojej ženy, ktoré nahradili Tajomstvo mojej kuchyne alebo denná súťažná šou Traf to! namiesto 5 proti 5.

Slovensky rozhlas Čítajte aj RTVS má veľké plány. V blízkej budúcnosti chce spustiť úplne novú stanicu

Po jednej sezóne dostali definitívnu stopku Pravidlá moje ženy a Traf to!. V ďalšej bude pokračovať len nový magazín Najvernejší venovaný zvieracím maznáčikom. Sledovanosťou síce neohúril sledovanosťou, RTVS je však je s jeho výkonom spokojná. Otvorené zostáva aj pokračovanie formátu Hit roka.

V jarnej sezóne priniesla RTVS netradične aj veľkonočný špeciál svojej najúspešnejšej šou Pečie celé Slovensko, ktorý si však diváci počas sviatkov vo vysielaní nenašli. Pozrelo si ho len 276-tisíc divákov, hoci šou bolo zvyknutá na dvakrát toľko divákov. „Pečenie“ bude pokračovať novou, už treťou sériou, opäť na jeseň.

SR Hokej Extraliga 1. kolo Poprad Slovan POX Čítajte aj Strata práv na hokejovú extraligu: Rada RTVS viní zo zlyhania Machaja, ten viní hokejový zväz

Lukratívny šport poslednýkrát v RTVS

Celkovo najsledovanejšími programami roka sa opäť stali májové majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji, na ktoré mala poslednýkrát vysielacie práva RTVS. Na nasledujúcich päť rokov – od roku 2024 do roku 2028 – získala exkluzívne vysielacie práva prvýkrát skupina JOJ. Okrem toho bude vysielať aj MS v hokeji do 18 a do 20 rokov, hokejovú kolekciu doplní tiež najvyššou domácou hokejovou súťažou – Tipos extraligou.

Pri pohľade na počet divákov, ktorý dokážu hokejové majstrovstvá prilákať k televíznym obrazovkám, to pre RTVS znamená zásadné ovplyvnenie ďalšej existencie programovej služby :Šport.

Najsledovanejšie politické diskusie

Vysokú sledovanosť majú hlavné spravodajské a politické relácie, ktoré vysiela každá televízia. Najsledovanejšou politickou diskusiou je nedeľné Na telo televízie Markíza, dvojkou je O 5 minút 12 Jednotky RTVS nasledované štvrtkovým Na hrane televízie JOJ a nedeľným V politike televízie Ta3. V prvom polroku ovládlo rebríček top 10 najsledova­nejších politických diskusií Na telo.

podcasty Markíza Čítajte aj Markíza pripravuje úplne nový spravodajský formát. Spustí ho v lete pred voľbami

Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + TS0–3 (odložená trojdňová sledovanosť) + HOSTIA.

  • Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 12–54 zahŕňa divákov vo veku od 12 do 54 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších než 12 rokov.
  • Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.
  • Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.

Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu. Do merania je zaradených min. 140 televíznych staníc.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #RTVS #TV JOJ #TV Markíza #televízna sezóna 2022/2023 #sledovanosť TV