V októbri sa najlepšie darilo seriálovému hitu Dunaj, k vašim službám, ktorý sa stal absolútne najsledovanejším seriálom na slovenskom trhu. Deväť októbrových epizód prilákalo k obrazovkám Markízy v priemere až 557-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti, pričom maximom bolo rekordných 585-tisíc divákov. V obchodne cieľovej skupine 12–54 si seriál pripísal vysoký priemerný rating 9,5 % a trhový podiel 29,1 %.
Konkurenčnú Nemocnicu na TV JOJ sledovalo v októbri v priemere 368-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, maximom bolo 396-tisíc divákov. V obchodnej cieľovej skupine 12–54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti si stálica Jojky pripísala priemerný rating 5,7 % a trhový podiel 17,2 %.
Čítajte viac Október v TV: Markíza s vysokým náskokom pred konkurenciou, RTVS k lepšiemu výsledku pomohlo „pečenie“Nový seriál vs. kuchárska šou
Televízia JOJ uviedla 18. októbra nový seriál Duch, ktorý odsunul slabnúcu Prokurátorku z hlavného do neskoršieho vysielacieho času. V obchodnej cieľovej skupine 12–54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti si Duch pri štarte pripísal rating 5,9 % a trhový podiel 19,1 %. Na novinku bolo zvedavých najviac divákov pri prvej časti, ktorú si pozrelo 368-tisíc divákov, októbrovým maximom Prokurátorky bolo 289-tisíc divákov.
Ani seriálová novinka však neohrozila kuchársku reality šou Na nože, ktorá ovládla stredajšie večery. V priemere si štyri októbrové epizódy pozrelo 429-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom maximom bolo až 457-tisíc divákov. V obchodnej cieľovej skupine 12–54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti zaznamenala šou priemerný rating 9,3 % a trhový podiel až 31,7 %. Úspešná šou odvysielala 25. októbra svoju poslednú tohtoročnú epizódu, na obrazovky sa vráti s novými časťami opäť budúci rok.
Čítajte viac Jedna z najobľúbenejších šou sa na Markíze skončila: Toto im za ňu ponúkne ako náhradu!Talent neodolal „pečeniu“
Štafetu najsledovanejšej zábavnej šou prevzalo v októbri Pečie celé Slovensko. Tretiu sériu sladkej šou uviedla RTVS na obrazovky Jednotky na začiatku októbra. Najmenej divákov, 421-tisíc, si pripísala pri štarte, postupne však rástla a o od tretej epizódy sa už hýbala okolo pol miliónovej hranice. Z piatich októbrových epizód si pripísala maximum štvrtá, ktorú si pozrelo až 522-tisíc divákov v cieľovej skupine 12+. V obchodnej cieľovej skupine 12–54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti zaznamenala šou priemerný rating 7,9 % a podiel na trhu 22,0 %.
Televízia Joj konkuruje v nedeľné večery svojou šou Česko Slovensko má talent, ktorá však v októbri v novej konkurencii stratila divákov. Kým v septembri prilákala k obrazovkám v priemere 410-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, v októbri ich bolo 367-tisíc. V obchodne cieľovej skupine 12–54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti si Talent pripísal priemerný rating 6,4 % a podiel na trhu 18,9 %.
Čítajte aj Zákazníci dvoch operátorov môžu prísť o stanice Markízy. Televízia im vypovedala zmluvySobotné večery patria túto jeseň novej zábavnej šou Možné je všetko! televízie Markíza. Doposiaľ bola absolútne najsledovanejšou v cieľovej skupine 12–54 epizóda odvysielaná na konci októbra, ktorá dosiahla rekordný rating 8,8 % a rovnako aj najvyšší trhový podiel 26,5 %. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ si ju pozrelo taktiež doposiaľ najvyšších 397-tisíc divákov. V priemere všetky štyri októbrové časti sledovalo priemerne 339-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Top programy RTVS
Najsledovanejším októbrovým programom RTVS bola už spomenutá šou Pečie celé Slovensko. Epizóda odvysielaná 22. októbra dokonca ako jediná v rámci všetkých programov RTVS prekročila pol miliónovú hranicu, keď si ju pozrelo 522-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
K najsledovanejším programom Jednotky RTVS v októbri patrili ešte nedeľná politická relácia O 5 minút 12 s októbrovým maximom 498-tisíc divákov a sobotná talkshow Neskoro večer s maximom 406-tisíc divákov. Toľko divákov nezaznamenali ani predchádzajúce Záhady tela, ktorých októbrovým maximom bolo 391-tisíc divákov.
Čítajte aj Televízne presuny pokračujú: Kam smeruje Slovákmi milovaná vianočná klasika?Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + TS0–3 (odložená trojdňová sledovanosť) + HOSTIA.
- Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 12–54 zahŕňa divákov vo veku od 12 do 54 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších než 12 rokov.
- Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.
- Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.
Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu. Do merania je zaradených min. 140 televíznych staníc.