Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Október v TV: Markíza s vysokým náskokom pred konkurenciou, RTVS k lepšiemu výsledku pomohlo „pečenie“

Skupina Markíza si udržala najvyšší podiel na trhu, a to celodenne aj v prime-time.

08.11.2023 06:00
logo TV Foto:
debata (2)

Najvyšší podiel na trhu si aj v októbri pripísala skupina Markíza (TV Markíza, Doma, Dajto a Krimi), a to v obidvoch hlavných cieľových skupinách, celodenne aj v prime time. Taktiež aj samotná TV Markíza bola suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc. Trhovou dvojkou je naďalej skupina Joj (TV Joj, Plus, Wau, Jojko a Joj 24) a trojkou RTVS (Jednotka, Dvojka, :24 a Šport).

TV Markíza, logo Čítajte aj Zákazníci dvoch operátorov môžu prísť o stanice Markízy. Televízia im vypovedala zmluvy

Markíza si drží vysoký trhový podiel

V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12–54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti skupina Markíza prekročila aj v októbri 30-percentnú hranicu v celodenných trhových podieloch. Dosiahla share 31,3 % a konkurenčnú skupinu Joj (20,8 %) predstihla s vysokým rozdielom až 10,5 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola v každý jeden z 31 októbrových dní. V medziročnom porovnaní si polepšila až o 2,3 percentu­álneho bodu.

Októbrové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčnom prime-time 19:00 – 22:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 32,2 % a konkurenčnú skupinu Joj (23,0 %) tak predstihla až o 9,2 percentu­álneho bodu. Zároveň si medziročne polepšila o 2,2 percentu­álneho bodu. Jednotkou na trhu bola rovnako každý jeden októbrový deň.

Prekvapivý úspech zaznamenala skupina Markíza v pondelok 23. októbra, keď sa stanica Dajto stala s celodenným podielom na trhu až 6,4 % dokonca trhovou trojkou, keď predstihla aj verejnoprávnu Jednotku RTVS. Zásluhu na tom nemal nejaký lukratívny šport, ale štandardná ponuka stanice Dajto – najmä sitkomy Susedia, Teória veľkého tresku a večerný film Inferno.

Na výsledku Markízy sa podpísala vysoká sledovanosť seriálu Dunaj, k vašim službám, ktorý sa stal absolútne najsledovanejším programom na slovenskom trhu v oboch hlavných cieľových skupinách. Darilo sa aj reality šou Na nože či podvečernému seriálu Mama na prenájom.

RTVS si polepšila najmä vďaka šou Pečie celé Slovensko či piatkovej zábavnej šou Čo ja viem. Medzi najsledovanejšie nespravodajské programy Jojky patrili Nemocnica, magazín Nové bývanie alebo šou Česko Slovensko má talent.

Viac o najsledovanejších programoch slovenských televízií v októbri si môžete prečítať v samostatnom článku:

dunaj, koleník, Čítajte viac Top programy októbra: Dunaj nemá premožiteľa a stále rastie, nedeľné večery má pod palcom RTVS

RTVS zvýšila svoj výkon

Skupina Markíza bola v októbri 2023 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 26,0 % a odstupom 5,3 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (20,7 %). Trhovým lídrom bola v 30 z 31 dní, jeden deň si prvenstvo pripísala skupina Joj. V medziročnom porovnaní si polepšila o 1,2 bodu. RTVS rovnako zvýšila svoj výkon, a to o 0,5 bodu. Skupina JOJ, naopak, zaznamenala medziročný pokles o 0,3 bodu.

Prvenstvo v prime-time 19:00 – 22:00 patrilo taktiež skupine Markíza. Dosiahla priemerný podiel na trhu 28,6 % a náskok o 5,5 percentu­álneho bodu pred skupinou Joj (23,1 %). Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 30 z 31 októ­brových dní, jeden deň si pripísala prvenstvo skupina Joj. V medziročnom porovnaní si polepšila skupina Markíza o 2,0 percentu­álneho bodu a RTVS o 0,3 bodu. Skupina Joj svoj podiel na trhu v tomto parametri medziročne znížila až o 2,6 bodu.

Tri oriešky pre Popolušku Čítajte aj Televízne presuny pokračujú: Kam smeruje Slovákmi milovaná vianočná klasika?

Spravodajské televízie

Spravodajským televíziám priniesli voľby a povolebné dianie okolo formovania novej koalície a vlády zvýšenie sledovanosti. Prvenstvo si obhájila TA3 aj v obchodne dôležitom čase 17:00 – 23:00. V hlavnom vysielacom čase 19:00 – 22:00 si pripísala prvenstvo RTVS 24 a o 0,1 percentu­álneho bodu prekonala TA3 aj spravodajská televízia JOJ 24.

šimečka, sulík, pellegrini, fico Čítajte aj Analýza predvolebných diskusií: Smer najčastejšie v RTVS, Hlas s SaS v súkromných televíziách

Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + TS0–3 (odložená trojdňová sledovanosť) + HOSTIA.

  • Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 12–54 zahŕňa divákov vo veku od 12 do 54 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších než 12 rokov.
  • Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.
  • Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.

Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu. Do merania je zaradených min. 140 televíznych staníc.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #RTVS #TV JOJ #TV Markíza #TV TA3 #sledovanosť TV