Mediálnemu pokrytiu obdobia počas kampane pred predčasnými parlamentnými voľbami sa venuje analýza MEMO 98. Prináša pohľad na zastúpenie politických subjektov a ich predstaviteľov v hlavných politických diskusiách médií za obdobie 3,5 mesiaca (od 9. júna do 27. septembra 2023). Predmetom analýzy boli pravidelné diskusné relácie, nie mimoriadne predvolebné diskusie, ktoré organizovali viaceré médiá.
- V danom období sa uskutočnilo 170 štandardných politických diskusií.
- Najviac ich odvysielala spravodajská televízia TA3 (95).
- Celkovo sa v diskusiách objavilo 329 hostí: najviac v TA3 (202), následne v RTVS (72, z toho 57 v televízii), v TV Markíza (31) a v TV JOJ (24).
Celkovo sa v diskusiách objavili zástupcovia 13 politických subjektov, dominovali SaS (58), Hlas-SD (52) a Smer-SD (46). Smer-SD sa vyhýbala účasti v diskusii v TV Markíza (Na telo), naopak bola najpozývanejším subjektom v RTVS (10×). Strana SaS bola najpozývanejším subjektom v TA3 (43×). Hlas-SD bola najpozývanejšou stranou v Markíze (6×) a TV JOJ (5×). PS bola počas kampane pozývaná do diskusií v omnoho menšej miere v porovnaní s jej dlhodobými preferenciami.
Diskusiám dominovali známi politickí lídri. Najčastejším hosťom bol Boris Kollár (Sme rodina), ktorý sa zúčastnil 18 diskusií, najviac na TA3 (10×). Nasledujú Peter Pellegrini (Hlas-SD) a Richard Sulík (SaS) so 16 účasťami v diskusiách. Ďalším najpozývanejším politikom bol Robert Fico (Smer-SD), ktorý sa zúčastnil 15 diskusií, najčastejšie v TA3 (8×) a RTVS (6×).