Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Pokračovanie článku: Televízny september: Markíza a Joj zaradili plný plyn, RTVS šla na voľnobeh

Nedele s dvoma veľkými šou

Veľké šou komerčných televízií si tento rok konkurujú v nedeľnom prime-time. Televízia Joj spravila netradičnú zmenu a svoju talentovú šou presunula zo soboty na nedeľu do priamej konkurencie Tvojej tváre. Tento ťah jej vyšiel a Talent si so všetkými štyrmi nedeľnými epizódami pripísal viac divákov ako Tvoja tvár.

Septembrovým maximom Talentu bolo 430-tisíc divákov a Tvojej tváre 343-tisíc divákov. Celebritnej šou Markízy sa nepodarilo nadviazať na svoj úspech z predošlej série, ktorú vysielala na jar 2021, kedy mala pri každej jednej epizóde pri obrazovkách viac ako pol milióna divákov.

Talent zabodoval aj v komerčnej cieľovej skupine 12–54, kde rovnako porazil so všetkými štyrmi nedeľnými epizódami Tvoju tvár. Od októbra sa do boja o diváka pridáva aj RTVS so šou Pečie celé Slovensko.

V podvečernom vysielaní je túto jeseň najsledovanejšou reality šou Bez servítky. Hoci jej výkon rastie, zatiaľ ani zďaleka nedosahuje sledovanosť ako v jarnej sezóne. Po skončení Oteckov jej však stačí v priemere 260-tisíc divákov na pohodlné prvenstvo.

Bez servítky Čítajte viac Bez servítky rastie, po porážke Oteckov je lídrom podvečerného vysielania

Septembrové spravodajstvo a politika

Spomedzi hlavných spravodajských relácií najčastejšie diváci sledujú Televízne noviny Markízy, ktoré si v cieľovej skupine 12–54 pripísali prvenstvo v 27 septembrových dňoch, ostatné 3 dni patrilo prvenstvo Novinám TV Joj. V cieľovej skupine 12+ si pripísali Televízne noviny prvenstvo počas 22 dní, ostatných 8 patrilo Novinám TV Joj. Tým sa však podarilo dvakrát prekročiť pol miliónovú hranicu divákov, pričom septembrovým maximom bolo 528-tisíc divákov. Maximom Televíznych novín bolo 484-tisíc a Správ RTVS 314-tisíc divákov.

Vysoký divácky záujem mali aj politické diskusie. Septembrovým maximom Na telo bolo 429-tisíc divákov pri dueli Igora Matoviča s Mariánom Viskupičom, priemerne si každé vydanie pozrelo 412-tisíc divákov. O 5 minút 12 sledovalo v priemere 395-tisíc divákov, maximom bolo 439-tisíc divákov pri dueli Borisa Kollára s Robertom Ficom. V politike na TA3 si septembrový rekord pripísalo s diskusiou štvorice poslancov, ktorú sledovalo 253-tisíc divákov. Maximom štvrtkového Na hrane bolo 306-tisíc divákov pri dueli Igora Matoviča s Erikom Tomášom.

jeseň, internet Čítajte aj Návštevnosť webov: Skokanom septembra sú televízne weby, rástli aj spravodajské portály

Trhové podiely televíznych skupín

Pozíciu trhového lídra si v oboch hlavných cieľových skupinách udržala skupina Markíza so svojimi stanicami Markíza, Doma, Dajto a Krimi. V celodenných podieloch si pripísala prvenstvo každý jeden deň mesiaca. V prime time (19:00 – 22:00) si pripísala prvenstvo v 29 z 30 sep­tembrových dní v cieľovej skupine 12–54 a v cieľovej skupine 12+ v 22 z 30 sep­tembrových dní.

Ostatné dni patrila pozícia lídra v hlavnom vysielacom čase skupine JOJ s jej stanicami JOJ, Plus, Wau a Jojko. RTVS nezabodoval ani jeden septembrový deň a so svojou päticou okruhov – Jednotka, Dvojka, Trojka, :24 a :ŠPORT, dosiahol najnižšie podiely na trhu za posledné tri roky v medziročnom porovnaní.

Vývoj celodenných trhových podielov (cieľová skupina 12–54):
Vývoj celodenných trhových podielov (cieľová skupina 12–54):
Vývoj trhových podielov v prime-time (cieľová skupina 12–54):
Vývoj trhových podielov v prime-time (cieľová skupina 12–54):

Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA, údaje sú uvedené v meraní LIVE + TS0–3 + HOSTIA.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #RTVS #TV JOJ #TV Markíza #TV TA3 #sledovanosť TV