Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Bez servítky rastie, po porážke Oteckov je lídrom podvečerného vysielania

Štyristo tisíc divákov je však už minulosťou, úspechom je aj tristo tisíc.

06.10.2022 06:00
Bez servítky Foto:
Denná reality šou Bez servítky.
debata
survivor, Čítajte aj Survivor u televíznych divákov prepadol. Markíza napriek tomu ohlásila novú sériu

Dôležitou súčasťou vysielania televízií je podvečerný program, ktorý tvorí nábehovú krivku na sledovanie hlavných spravodajských relácií. Kým štyri roky (od roku 2018 do roku 2021) obsadili ‚access prime‘ Oteckovia, ktorí konkurencii nedávali žiadnu šancu, na jar tohto roka sa podarilo presadiť televízii Joj so svojou dennou reality šou Bez servítky.

Kuchárskej šou, v ktorej ide viac o typovú skladbu súťažiach ako o kulinárske umenie, sa podarilo ohroziť a napokon aj poraziť Oteckov. Seriálový hit sa s divákmi pred prázdninami rozlúčil a definitívnou bodkou bol celovečerný špeciál na konci augusta. Markíza na jeseň nečakane zostala bez denného seriálu a podvečery vyplnila osvedčenými Rodinnými prípadmi, ktoré sú s prestávkami na obrazovke už od roku 2012. Nový denný seriál prinesie až v budúcom roku.

Adam Bardy Čítajte viac Po Koleníkovi našla Markíza novú hviezdu. Je súčasťou utajovaného denného seriálu

Štyristo tisíc divákov je zatiaľ nedosiahnuteľná méta

Reality šou Bez servítky sa tak v aktuálnej sezóne uvoľnilo „pole pôsobnosti“ a stala sa najsledovanejším podvečerným programom. Hoci zatiaľ ani zďaleka nedosahuje sledovanosť ako v jarnej sezóne, v priemere 260-tisíc divákov pri obrazovkách jej stačí na pohodlné prvenstvo.

V prvom polroku tohto roka však dokázalo Bez servítky pritiahnuť k obrazovkám o takmer 90-tisíc divákov viac (v priemere 349-tisíc), pričom 400-tisícovú hranicu šou pokorila už na konci januára s kontroverzným súťažiacim Filipom, ktorého sledovalo 475-tisíc divákov. Absolútny rekord však nastal v týždni, kedy sa medzi päticou súťažiacich objavila Nora Kabrheľová. Finále týždňa s bývalou hviezdou z Pereša sledovalo až 484-tisíc divákov v univerzálnom publiku.

V aktuálnej sezóny je doposiaľ rekordom 317-tisíc divákov v poslednom septembrovom týždni. Hranicu 300-tisíc divákov prekročila v septembri reality šou len štyrikrát.

Pre konkurenčné Rodinné prípady televízie Markíza bolo maximom v aktuálnej sezóne 261-tisíc divákov, pričom priemerne ju doposiaľ sledovalo 206-tisíc divákov.

RTVS divákom ponúka v podvečery štandardnú kombináciu Duelu a 5 proti 5. Vyšší divácky záujem si pripisuje kvíz Duel, kde Jednotka uvádza premiérové časti. Sleduje ich v priemere 197-tisíc divákov, septembrovým maximom bolo 227-tisíc divákov. Zo súťažnej rodinnej šou 5 proti 5 uvádzala Jednotka v septembri len reprízy, čo sa odrazilo aj na sledovanosti. Priemerom bolo len 135-tisíc divákov.

Vývoj počtu divákov a trhových podielov podvečerných relácií v septembri 2022:
zväčšiť Foto: PMT/KANTAR SLOVAKIA
Bez servítky, sledovanosť 12+
zväčšiť Foto: PMT/KANTAR SLOVAKIA
Bez servítky, podiel na trhu

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #TV JOJ #Bez servítky #sledovanosť TV