
Komerčné televízie v septembri naplno rozbehli jesennú sezónu a programovú štruktúru vyplnili premiérovými formátmi. Počas týždňa lákali divákov na svoje seriálové hity, ale aj úplne nové seriály, nechýbali ani zábavné formáty a reality šou. Na nedeľné večery proti sebe postavili ťažiskové šou.
Jednotka RTVS túto jeseň neponúka divákom žiadny seriál z pôvodnej produkcie a svoju ťažiskovú šou Pečie celé Slovensko odštartovala až v októbri. Divákov k obrazovkám neprilákali Kukačky ani Sisi, komerčným televíziám výraznejšie konkurovala len s piatkovým Milujem Slovensko a sobotnými Záhadami tela.

Jasným víťazom je Druhá šanca
Suverénnym víťazom septembra je seriál televízie Markíza Druhá šanca. Štyri septembrové epizódy obsadili prvé priečky v celkovom rebríčku top programov v obidvoch hlavných cieľových skupinách. Najúspešnejšou bola prvá epizóda, ktorú po započítaní trojdňovej odloženej sledovanosti sledovalo 587-tisíc divákov v univerzálnej cieľovej skupine 12+. V komerčnej cieľovej skupine sa výkon všetkých štyroch septembrových epizód dostal nad 11 percentný rating a 30 percentný podiel na trhu, čo sa nepodarilo žiadnemu programu v žiadnej televízii.
Druhým nespravodajským programom, ktorý v septembri pritiahol k obrazovkám viac ako 500-tisíc divákov, bola Nemocnica, ktorej sa to po započítaní trojdňovej odloženej sledovanosti podarilo pri troch epizódach, pričom maximom bolo 532-tisíc divákov.

Do top desiatky nespravodajských programov v cieľovej skupine 12+ sa okrem Druhej šance a Nemocnici nepodarilo dostať žiadnej inej relácii. V cieľovej skupine 12–54 je top desiatka pestrejšia, nájdeme v nej aj tri epizódy Pána profesora a jednu epizódu Česko Slovensko má talent.
TOP 10 nespravodajských programov v septembri (cieľová skupina 12+):
Por. | Názov | Stanica | Dátum | Deň v týždni | Počet divákov v tis. |
---|---|---|---|---|---|
1. | Druhá šanca II. | Markíza | 12.09. | pondelok | 587 |
2. | Druhá šanca II. | Markíza | 26.09. | pondelok | 573 |
3. | Druhá šanca II. | Markíza | 19.09. | pondelok | 566 |
4. | Druhá šanca II. | Markíza | 05.09. | pondelok | 565 |
5. | Nemocnica III. | JOJ | 29.09. | štvrtok | 532 |
6. | Nemocnica III. | JOJ | 15.09. | štvrtok | 507 |
7. | Nemocnica III. | JOJ | 20.09. | utorok | 501 |
8. | Nemocnica III. | JOJ | 27.09. | utorok | 498 |
9. | Nemocnica III. | JOJ | 22.09. | štvrtok | 480 |
10. | Nemocnica III. | JOJ | 06.09. | utorok | 462 |
TOP 10 nespravodajských programov v septembri (cieľová skupina 12–54):
Por. | Názov | Stanica | Dátum | Rating% | Share% |
---|---|---|---|---|---|
1. | Druhá šanca II. | Markíza | 12.09. | 11,7 | 35,7 |
2. | Druhá šanca II. | Markíza | 19.09. | 11,3 | 32,9 |
3. | Druhá šanca II. | Markíza | 05.09. | 11,1 | 32,1 |
4. | Druhá šanca II. | Markíza | 26.09. | 11,0 | 33,1 |
5. | Pán profesor IV. | Markíza | 06.09. | 9,0 | 27,3 |
6. | Pán profesor IV. | Markíza | 13.09. | 8,7 | 26,0 |
7. | Nemocnica III. | JOJ | 29.09. | 8,5 | 23,7 |
8. | Česko Slovensko má talent X. | JOJ | 11.09. | 8,4 | 26,1 |
9. | Pán profesor IV. | Markíza | 20.09. | 8,3 | 25,7 |
10. | Nemocnica III. | JOJ | 15.09. | 8,3 | 24,0 |
Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA, údaje sú uvedené v meraní LIVE + TS0–3 + HOSTIA, t.j. s trojdňovou odloženou sledovanosťou.
Počet divákov uvádzame v univerzálnej cieľovej skupine 12+; sledovanosť (rating) a podiel na trhu (share) v komerčnej cieľovej skupine 12–54.
Jesenné novinky
Komerčné televízie priniesli okrem seriálových stálic aj dve novinky. Televízia Markíza Výnimočnú Nikol a televízia Joj Kriminálku Kraj. Sledovanosť oboch sa hýbala okolo 350-tisíc divákov. Výnimočná Nikol dosiahla najvyšší výkon pri poslednej septembrovej epizóde, ktorú sledovalo 391-tisíc divákov, v cieľovej skupine 12–54 to znamenalo rating 8,3 % a podiel 23,2 %. Septembrovým maximom Kriminálky Kraj bolo 378-tisíc divákov, čo v 12–54 znamenalo rating 6,1 % a podiel na trhu 19,9 %.
Ako sme už spomenuli, RTVS túto jeseň neuvádza pôvodný seriál. V septembri uviedla úspešný český seriál Kukačky, ktorý však v prime-time pohorel. Jednotka ho po troch epizódach musela stiahnuť z hlavného večerného programu a zvyšných desať epizód dovysiela v sobotné popoludnia. Druhou novinkou bol výpravný historický seriál Sisi. Šesťdielnu minisériu uvádzala v nedeľné večery v dvoch častiach za sebou, no bez výraznejšieho diváckeho záujmu. Rekordom bolo 216-tisíc divákov pri tretej epizóde.

Neúspech si pripísala na konto aj televízia Joj so svojou novou zoznamovacou reality šou Láska na chate. Najviac divákov dokázala k obrazovkám pritiahnuť prvá epizóda, ktorú sledovalo 193-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Ďalšie časti postupne strácali divákov. Nízky výkon dosahuje šou aj v komerčnej cieľovej skupine 12–54. Doterajším maximom bola sledovanosť 3 % a trhový podiel 12 % pri prvej epizóde. Televízia zasiahla a šou presunula do nočného programového okna.
Televízia Markíza konkuruje Láske na chate svojou reality šou Farma, s ktorou dosahuje takmer dvojnásobné výkony a jej sledovanosť postupne rastie. Septembrovým maximom bola posledná epizóda s 374-tisíc divákmi. Ešte viac divákov mal sobotný Duel, ktorý sledovalo až 419-tisíc divákov. V komerčnej cieľovej skupine 12–54 to znamenalo rating 7,4 % a podiel na trhu 24,6 %.