Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Televízny september: Markíza a Joj zaradili plný plyn, RTVS šla na voľnobeh

V analýze sledovanosti televízií sa dozviete, ktoré programy sa dostali do rebríčka TOP 10, ktoré spravodajské relácie mali najviac divákov, ktoré programy divákov nezaujali, a tiež trhové podiely slovenských televíznych skupín.

10.10.2022 06:00
TOP TV programy september 2022 Foto:
debata (1)
Pečie celé Slovensko II, Česko Slovensko má talent X, Tvoja tvár znie povedome VII Čítajte aj Ako dopadol vyhrotený nedeľný súboj? Spokojná nemôže byť žiadna televízia

Komerčné televízie v septembri naplno rozbehli jesennú sezónu a programovú štruktúru vyplnili premiérovými formátmi. Počas týždňa lákali divákov na svoje seriálové hity, ale aj úplne nové seriály, nechýbali ani zábavné formáty a reality šou. Na nedeľné večery proti sebe postavili ťažiskové šou.

Jednotka RTVS túto jeseň neponúka divákom žiadny seriál z pôvodnej produkcie a svoju ťažiskovú šou Pečie celé Slovensko odštartovala až v októbri. Divákov k obrazovkám neprilákali Kukačky ani Sisi, komerčným televíziám výraznejšie konkurovala len s piatkovým Milujem Slovensko a sobotnými Záhadami tela.

Kukačky II Čítajte viac Septembrové trápenie RTVS: Neúspešné Kukačky, vlažná Sisi a najhorší štart jesene za tri roky

Jasným víťazom je Druhá šanca

Suverénnym víťazom septembra je seriál televízie Markíza Druhá šanca. Štyri septembrové epizódy obsadili prvé priečky v celkovom rebríčku top programov v obidvoch hlavných cieľových skupinách. Najúspešnejšou bola prvá epizóda, ktorú po započítaní trojdňovej odloženej sledovanosti sledovalo 587-tisíc divákov v univerzálnej cieľovej skupine 12+. V komerčnej cieľovej skupine sa výkon všetkých štyroch septembrových epizód dostal nad 11 percentný rating a 30 percentný podiel na trhu, čo sa nepodarilo žiadnemu programu v žiadnej televízii.

Druhým nespravodajským programom, ktorý v septembri pritiahol k obrazovkám viac ako 500-tisíc divákov, bola Nemocnica, ktorej sa to po započítaní trojdňovej odloženej sledovanosti podarilo pri troch epizódach, pričom maximom bolo 532-tisíc divákov.

Seriály Čítajte aj Jesenná sezóna sa naplno rozbieha. Seriály zatiaľ nemajú takú sledovanosť ako na jar

Do top desiatky nespravodajských programov v cieľovej skupine 12+ sa okrem Druhej šance a Nemocnici nepodarilo dostať žiadnej inej relácii. V cieľovej skupine 12–54 je top desiatka pestrejšia, nájdeme v nej aj tri epizódy Pána profesora a jednu epizódu Česko Slovensko má talent.

TOP 10 nespravodajských programov v septembri (cieľová skupina 12+):

Por. Názov Stanica Dátum Deň v týždni Počet divákov v tis.
1. Druhá šanca II. Markíza 12.09. pondelok 587
2. Druhá šanca II. Markíza 26.09. pondelok 573
3. Druhá šanca II. Markíza 19.09. pondelok 566
4. Druhá šanca II. Markíza 05.09. pondelok 565
5. Nemocnica III. JOJ 29.09. štvrtok 532
6. Nemocnica III. JOJ 15.09. štvrtok 507
7. Nemocnica III. JOJ 20.09. utorok 501
8. Nemocnica III. JOJ 27.09. utorok 498
9. Nemocnica III. JOJ 22.09. štvrtok 480
10. Nemocnica III. JOJ 06.09. utorok 462
           

TOP 10 nespravodajských programov v septembri (cieľová skupina 12–54):

Por. Názov Stanica Dátum Rating% Share%
1. Druhá šanca II. Markíza 12.09. 11,7 35,7
2. Druhá šanca II. Markíza 19.09. 11,3 32,9
3. Druhá šanca II. Markíza 05.09. 11,1 32,1
4. Druhá šanca II. Markíza 26.09. 11,0 33,1
5. Pán profesor IV. Markíza 06.09. 9,0 27,3
6. Pán profesor IV. Markíza 13.09. 8,7 26,0
7. Nemocnica III. JOJ 29.09. 8,5 23,7
8. Česko Slovensko má talent X. JOJ 11.09. 8,4 26,1
9. Pán profesor IV. Markíza 20.09. 8,3 25,7
10. Nemocnica III. JOJ 15.09. 8,3 24,0
           

Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA, údaje sú uvedené v meraní LIVE + TS0–3 + HOSTIA, t.j. s trojdňovou odloženou sledovanosťou.

Počet divákov uvádzame v univerzálnej cieľovej skupine 12+; sledovanosť (rating) a podiel na trhu (share) v komerčnej cieľovej skupine 12–54.

Jesenné novinky

Komerčné televízie priniesli okrem seriálových stálic aj dve novinky. Televízia Markíza Výnimočnú Nikol a televízia Joj Kriminálku Kraj. Sledovanosť oboch sa hýbala okolo 350-tisíc divákov. Výnimočná Nikol dosiahla najvyšší výkon pri poslednej septembrovej epizóde, ktorú sledovalo 391-tisíc divákov, v cieľovej skupine 12–54 to znamenalo rating 8,3 % a podiel 23,2 %. Septembrovým maximom Kriminálky Kraj bolo 378-tisíc divákov, čo v 12–54 znamenalo rating 6,1 % a podiel na trhu 19,9 %.

Ako sme už spomenuli, RTVS túto jeseň neuvádza pôvodný seriál. V septembri uviedla úspešný český seriál Kukačky, ktorý však v prime-time pohorel. Jednotka ho po troch epizódach musela stiahnuť z hlavného večerného programu a zvyšných desať epizód dovysiela v sobotné popoludnia. Druhou novinkou bol výpravný historický seriál Sisi. Šesťdielnu minisériu uvádzala v nedeľné večery v dvoch častiach za sebou, no bez výraznejšieho diváckeho záujmu. Rekordom bolo 216-tisíc divákov pri tretej epizóde.

láska na chate, Čítajte aj Prvý jesenný televízny prepadák je známy: Jojka musela spraviť rázny krok

Neúspech si pripísala na konto aj televízia Joj so svojou novou zoznamovacou reality šou Láska na chate. Najviac divákov dokázala k obrazovkám pritiahnuť prvá epizóda, ktorú sledovalo 193-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Ďalšie časti postupne strácali divákov. Nízky výkon dosahuje šou aj v komerčnej cieľovej skupine 12–54. Doterajším maximom bola sledovanosť 3 % a trhový podiel 12 % pri prvej epizóde. Televízia zasiahla a šou presunula do nočného programového okna.

Televízia Markíza konkuruje Láske na chate svojou reality šou Farma, s ktorou dosahuje takmer dvojnásobné výkony a jej sledovanosť postupne rastie. Septembrovým maximom bola posledná epizóda s 374-tisíc divákmi. Ešte viac divákov mal sobotný Duel, ktorý sledovalo až 419-tisíc divákov. V komerčnej cieľovej skupine 12–54 to znamenalo rating 7,4 % a podiel na trhu 24,6 %.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #RTVS #TV JOJ #TV Markíza #TV TA3 #sledovanosť TV