Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Návštevnosť webov: Skokanom septembra sú televízne weby, rástli aj spravodajské portály

Televízne weby s nástupom jesennej sezóny zvýšili svoju návštevnosť o desiatky percent.

05.10.2022 06:00
jeseň, internet Foto:
debata
filmy október 2022 Čítajte aj 8 kinotipov na október: Halloweensky horor, nový superhrdina aj kórejský fenomén

V septembri navštívilo slovenské weby takmer 4,2 milióna unikátnych používateľov (Real Users, RU), čo je o 1,8 % viac ako v predchádzajúcom mesiaci, no v medziročnom porovnaní došlo k poklesu o 2,9 %.

Pozíciu jednotky si naďalej drží mediálny dom Ringier Slovakia, ktorý sa po troch mesiacoch opäť vrátil nad trojmiliónovú hranicu. Voči predchádzajúcemu mesiacu si polepšili najmä spravodajské weby, no skokanom mesiaca sú televízne weby, ktoré s nástupom jesennej sezóny zvýšili svoju návštevnosť o desiatky percent.

Vyplýva to z oficiálneho auditu návštevnosti webových portálov IABmonitor.

influencer Čítajte aj Koniec zavádzania, manipulácie a klamlivej reklamy? Kódex influencer marketingu stanovuje jasné pravidlá

Prvá päťka bezo zmeny

Prvá päťka najnavštevova­nejších slovenských webov si drží svoje pozície. Lídrom sú Aktuality.sk, ktoré v septembri navštívilo 2,7 milióna ľudí. Spravodajský portál svoju návštevnosť voči predchádzajúcemu mesiacu zvýšil o 4,5 % a po tesnom augustovom rozdiele (o 10 232 RU) si zvýšil náskok od trhovej dvojky Zoznam.sk o 187 407 náv­števníkov.

Trojkou je naďalej Pluska.sk nasledovaná štvrtým Sme.sk a päticu najnavštevova­nejších webov uzatvára Pravda.sk, ktorá je zároveň posledným s návštevnosťou nad hranicou dvoch miliónov používateľov.

štatistiky a grafy Čítajte aj Boj o pozíciu najnavštevovanejšieho webu sa priostruje. Aktuality ohrozuje Zoznam

Druhú päťku otvára Cas.sk, ktorý sa udržal nad konkurenčným bulvárom Topky.sk, ktorý v prvej desiatke zaznamenal najväčší medziročný pokles o 11,5 %.

Najvyšší nárast v prvej desiatke dosiahli ôsme Dobrenoviny.sk, ktorým stúpla návštevnosť voči predchádzajúcemu mesiacu o 5,7 % a medziročne o 10,6 %, a najmä desiate Webnoviny.sk agentúry SITA s rovnakým medzimesačným nárastom, no s medziročným nárastom až o 64,3 %.

Z prvej desiatky vypadol spravodajský portál Hnonline.sk, ktorý zaznamenal stratu návštevníkov medzimesačne (-1,6 %) aj medziročne (-6,4 %).

Top 10 webov v septembri 2022:

Por. Zmena Web Prevádzkovateľ september 2022 (RU) medzimesačné porovnanie (vs. 08/2022) medziročné porovnanie (vs. 09/2021)
1. aktuality.sk Ringier Slovakia 2 703 240 +4,5% –5,4%
2. zoznam.sk Zoznam 2 515 833 –2,4% +1,6%
3. pluska.sk News And Media Holding 2 407 136 –1,2% –2,4%
4. sme.sk Petit Press 2 350 672 +1,3% –6,7%
5. pravda.sk OUR MEDIA SR 2 105 954 +4,1% –0,9%
6. cas.sk FPD Media 1 972 944 +1,4% –0,0%
7. topky.sk Zoznam 1 872 260 +0,1% –11,5%
8. +1 dobrenoviny.sk Dobré médiá 1 854 917 +5,7% +10,6%
9. –1 bazos.sk Radim Smička 1 778 176 –1,6% –8,1%
10. +4 webnoviny.sk SITA 1 716 404 +5,7% +64,3%
             

Skokanom septembra sú televízne weby

Spomedzi webov televízií a rádií si drží prvenstvo spravodajský web Markízy TVnoviny.sk s návštevnosťou 1,6 milióna, ktorý nasleduje spravodajský web TV JOJ noviny.sk s návštevnosťou takmer 1,5 milióna. Obidva weby voči predchádzajúcemu mesiacu zaznamenali pokles v jednotkách percent.

Svoju návštevnosť však s nástupom jesennej sezóny zvýšili televízne weby, a to v desiatkach percent. Najviac používateľov mal v septembri portál Markiza.sk, ktorý svoju návštevnosť voči predchádzajúcemu mesiacu zvýšil o 25,3 % na viac ako 1,4 milióna používateľov. Webu Joj.sk stúpla medzimesačne návštevnosť až o 43,7 % na takmer 1,2 milióna. Obidva weby tak dosiahli mierne vyššiu návštevnosť ako v septembri minulého roka.

Prvú päťku v tejto kategórii uzatvára web RTVS s 887-tisíc návštevníkmi. Hoci web telerozhlasu zvýšil medzimesačne svoju návštevnosť o 18,2 %, v medziročnom porovnaní si pripísal 17,8 % pokles. Web spravodajskej televízie TA3 si udržal zhruba rovnaké čísla, v septembri si na neho kliklo 876-tisíc ľudí.

joj 24, Čítajte aj Nová spravodajská televízia Jojky odštartovala s úspechom: Prvými číslami dorovnala konkurenciu

Spomedzi webov rádií je lídrom expres.sk, ktorý si napriek poklesu udržal výrazný odstup od ostatných rádií. Novinkou v éteri aj rebríčku je Rádio Rock, ktoré po roku nahradilo zaniknuté rádio Anténa Rock. Spustila ho spoločnosť Bauer Media Audio Slovakia, ktorá má v portfóliu rádiá Expres, Melody (predtým Jemné) a Europa 2.

Kategória TV a rádiá:

Por. Zmena Web Prevádzkovateľ september 2022 (RU) medzimesačné porovnanie (vs. 08/2022) medziročné porovnanie (vs. 09/2021)
1. –3 tvnoviny.sk Markíza – Slovakia 1 586 385 –8,2% –9,0%
2. noviny.sk Mac TV 1 460 386 –4,1% +5,7%
3. +5 markiza.sk Markíza – Slovakia 1 455 583 +25,3% +0,1%
4. +4 joj.sk Mac TV 1 162 128 +43,7% +0,6%
5. +3 rtvs.sk (non-commercial) RTVS 886 843 +18,2% –17,8%
6. –1 ta3.com CEN 876 367 –0,2% –2,6%
7. –2 expres.sk BAUER MEDIA Slovakia 353 588 –11,7% –23,7%
8. +15 europa2.sk BAUER MEDIA Slovakia 177 046 +34,3% +4,3%
9. +10 funradio.sk RADIO Group 175 265 +24,6% –35,8%
10. +6 radiovlna.sk RADIO Group 60 176 +7,5% +18,1%
11. +5 radiomelody.sk BAUER MEDIA Slovakia 27 177 –36,2% –3,9%
12. radiorock.sk BAUER MEDIA Slovakia 13 673  
             

Mediaklik prepísal svoje rekordy

Najmladší mediálny portál Mediaklik.sk odštartoval jesennú sezónu s historickým úspechom. Jeho návštevnosť vystrelila v septembri nad 350-tisíc unikátnych používateľov (350 563 RU) a počet zobrazení dosiahol takmer milión (978 669 PV). Hranicu 300-tisíc návštev mesačne sa podarilo Mediakliku prekonať už druhýkrát v tomto roku. Tento míľnik prekročil aj v januári s 325-tisíc návštevníkmi.

Zo štvorice slovenských mediálnych webov zaradených do oficiálneho merania IABmonitor dosahuje len portál Mediaklik šesťcifernú návštevnosť, ktorú si drží už od svojho vzniku pred necelým rokom a zaraďuje sa tak na prvé miesto v kategórii Marketing a médiá. V celkovom rebríčku návštevnosti slovenských webov sa Mediaklik zaradil na 41. miesto, čo je pre mediálny portál veľký úspech.

Konkurenčné portály výrazne zaostali a ich návštevnosť sa hýbala len v desiatkach tisíc. Portál Omediach.com navštívilo 55 504 čitateľov, Strategie.sk 55 209 a web Mediálne patriaci pod Trend len 28 478 čitateľov.

Kategória Marketing a médiá:

Por. Zmena Web Prevádzkovateľ september 2022 (RU) medzimesačné porovnanie (vs. 08/2022) medziročné porovnanie (vs. 09/2021)
1. mediaklik.sk OUR MEDIA SR 350 563 +50,0% +16,6%*
2. +1 omediach.com Miramedia 55 504 +34,1% –55,7%
3. –1 strategie.sk MAFRA Slovakia 55 209 –22,1% –53,9%
4. trend.sk/mediálne News and Media Holding 28 478 +4,6% +6,4%
Pozn.: *porovnanie s webom Oserialoch.sk, ktorý bol predchodcom portálu Mediaklik.sk.
             

Ringier sa vrátil nad 3 milióny

Najväčším prevádzkovateľom slovenských webov je naďalej mediálny dom Ringier Slovakia so svojou vlajkovou loďou Aktuality.sk a širokým webovým portfóliom, ktorého návštevnosť sa po troch mesiacoch opäť vrátila nad trojmiliónovú hranicu.

Druhú priečku si obhájil mediálny dom News and Media Holding, pod ktorý patrí bulvárna Pluska.sk, ekonomický portál Trend.sk alebo Dennikstandard.sk. Zoznam so svojimi webmi Zoznam.sk a Topky.sk obsadil tretiu priečku, po tesnom augustovom rozdiele sa jeho odstup od „dvojky“ zvýšil na 56 514 používa­teľov.

Viac ako dva milióny návštevníkov si ešte pripisujú štyri vydavateľstvá. Na štvrtú priečku sa opäť vrátil Petit Press prevádzkujúci Sme.sk. Piata priečka patrí Startitupu, šiesta Markíze – Slovakia a siedma mediálnemu domu OUR MEDIA SR, pod ktorý patrí Pravda.sk aj portál Mediaklik.sk.

V prvej desiatke prevádzkovateľov webových portálov si opäť polepšila SITA, ktorá poskočila o dve priečky na 8. pozíciu. Deviata FPD Media, ktorá zastrešuje Cas.sk, opäť preskočila vydavateľstvo MAFRA Slovakia, ktoré spadlo o dve pozície nižšie a uzatvára tak top desiatku.

Top 10 prevádzkovateľov webov v septembri 2022:

Por. Zmena Prevádzkovateľ Weby september 2022 (RU) medzimesačné porovnanie (vs. 08/2022) medziročné porovnanie (vs. 09/2021)
1. Ringier Slovakia aktuality.sk, azet.sk, nehnutelnosti.sk, bazar.sk, … 3 007 936 +1,7% –5,3%
_____________­________________________­________________________­_________________
2. News And Media Holding pluska.sk, trend.sk, dennikstandard.sk, … 2 780 022 +0,3% +1,5%
_____________­________________________­________________________­_________________
3. Zoznam zoznam.sk, topky.sk 2 723 508 –1,7% –4,2%
_____________­________________________­________________________­_________________
4. +1 Petit Press sme.sk 2 350 672 +1,3% –6,7%
_____________­________________________­________________________­_________________
5. –1 Startitup startitup.sk, interez.sk, emefka.sk, imhd.sk 2 311 911 –0,7% –6,7%
_____________­________________________­________________________­_________________
6. Markíza – Slovakia markiza.sk, tvnoviny.sk 2 142 602 +1,9% –2,7%
_____________­________________________­________________________­_________________
7. OUR MEDIA SR pravda.sk, birdz.sk, mediaklik.sk 2 140 036 +4,2% –0,3%
_____________­________________________­________________________­_________________
8. +2 SITA webnoviny.sk, zdravoteka.sk, bratislava.den, … 1 976 001 +1,8% +39,7%
_____________­________________________­________________________­_________________
9. FPD Media cas.sk 1 972 944 +1,4% –0,0%
_____________­________________________­________________________­_________________
10. –2 MAFRA Slovakia hnonline.sk, svetevity.sk, zlacnene.sk, ticketportal.sk, … 1 958 468 +0,4% –14,3%
             

Zdroj údajov: IAB Slovakia / IABmonitor

Poznámka: Portál Mediaklik.sk patrí do vydavateľského domu OUR MEDIA SR.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #návštevnosť webov #IABmonitor