V prvú októbrovú nedeľu uviedla RTVS dlho očakávanú šou Pečie celé Slovensko. Súťaž amatérskych pekárov a pekárok bude opäť ťahákom Jednotky až do konca roka. V aktuálnej druhej sérii uvedie jedenásť súťažných epizód plus dva celebritné špeciály.

Premiérová prvá epizóda pritiahla k obrazovkám 449-tisíc divákov v cieľovej skupine 12+. Sledovanosť mala počas vysielania stúpajúci trend a v tejto cieľovej skupine sa stala najsledovanejším nespravodajským programom dňa.
Hoci je to jednoznačne úspech, pred rokom bolo na štart tejto šou zvedavých o sto tisíc divákov viac. Pri obrazovkách Jednotky bolo až 545-tisíc divákov. V priemere sledovalo desať súťažných častí prvej série 539-tisíc divákov, menej ako pol milióna divákov mala len jedna epizóda.
Talent a Tvoja tvár si divákov udržali
Obidve šou komerčných televízií si aj v novej konkurencii udržali divákov. Česko Slovensko má talent si na Jojke pozrelo 373-tisíc divákov, čo voči predchádzajúcemu vydaniu predstavovalo stratu 20-tisíc divákov. Televízia podľa programových plánov zatiaľ nemení stratégiu a s Talentom bude aj naďalej pokračovať v nedeľné večery a nevráti ho na sobotu.
Televízia Markíza si dokonca medzitýždenne mierne polepšila. Tvoju tvár si pozrelo 336-tisíc divákov, čo bolo o 13-tisíc divákov viac ako predošlú nedeľu. Celebritnej šou Markízy sa však v tomto ročníku nedarí nadviazať na predchádzajúce úspechy a zažíva svoju najhoršiu sezónu.

Talent víťazom v mladšom publiku
V obchodnej cieľovej skupine 12–54 si tesné prvenstvo pripísal Talent, ktorý zaznamenal sledovanosť 7,0 % a podiel na trhu 22 %. Pečie celé Slovensko si pripísalo mierne nižší rating 6,9 % a podiel na trhu 19,3 %. Tvoja tvár sa musela uspokojiť s ratingom 5,6 % a podielom na trhu 19,8 %.
Šou Pečie celé Slovensko vysiela RTVS bez reklamných prestávok a skončila tak prvá, pár minút po 22.00 hod. Profitovali z toho Talent aj Tvoja tvár, ku ktorým sa presunuli diváci. Tvoja tvár trvala najdlhšie, takmer do 23.30 hod., a pozbierala aj divákov Talentu, ktorý skončil pred 23.00 hod.

Politické duely majú toľko divákov ako veľké šou
Vysokú sledovanosť mali štandardne aj poludňajšie politické diskusie, kde patrilo prvenstvo relácii Na telo. Duel Veroniky Remišovej a Ľuboša Blahu sledovalo 434-tisíc divákov. O 5 minút 12 si nenechalo ujsť 389-tisíc divákov a V politike si na TA3 našlo 184-tisíc divákov v cieľovej skupine 12+.
Najsledovanejšími programami dňa boli hlavné spravodajské relácie komerčných televízií. Absolútne prvenstvo v oboch hlavných cieľových skupinách patrilo Počasiu na Markíze, ktoré ako jediný program dňa sledovalo viac ako pol milióna divákov (514-tisíc v 12+). V cieľovej skupine 12–54 to znamenalo rating 8,8 % a podiel na trhu 26,9 %.
Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA