Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Netflix prišiel o milión predplatiteľov. Nepomohol mu ani Stranger Things

Streamovací gigant čakal ešte väčší úbytok predplatiteľov.

20.07.2022 08:50
Netflix Foto: ,
debata
kolaz netflix Čítajte viac Toto je desať najdrahších filmov Netflixu. Ich rozpočty sa vyšplhali do závratných výšok

Americká internetová televízia Netflix prišla v druhom štvrťroku o 970-tisíc predplatiteľov. Úbytok bol však oveľa menej výrazný, ako firma predtým predpovedala. Spoločnosť dnes navyše uviedla, že v treťom kvartáli by sa mal počet predplatiteľov vrátiť k rastu.

Firma už v apríli predpovedala, že v druhom štvrťroku stratí dva milióny predplatiteľov. Šokovala tak investorov a vyvolala pochybnosti ohľadom svojich dlhodobých vyhliadok. Akcie firmy však po zverejnení štvrťročných výsledkov výrazne posilnili.

Netflixu nepomohla ani štvrtá séria jeho popkultúrneho fenoménu Stranger Things, ktorá lámala rekordy sledovanosti. Už prvá polovica série dosiahla vôbec najúspešnejšiu víkendovú premiéru v dejinách streamovacej služby a celá séria presiahla počas 28 dní od vydania hranicu jednej miliardy hodín pozretí.

Stranger Things sa stal najpopulárnejším seriálom v anglickom jazyku na Netflixe a druhým najsledovanejším seriálom hneď po Squid Game. V najbližších mesiacoch by mali divácku pozornosť udržať tituly ako The Gray Man alebo ďalšie pokračovanie seriálu Koruna.

stranger things, Čítajte viac Toto je jediný seriál, pre ktorý padol Netflix: Takto sa robí prvotriedna televízna zábava

V prvom štvrťroku vykázal Netflix prvý úbytok počtu predplatiteľov za viac ako desať rokov. Naďalej však zostáva dominantným hráčom na trhu. Na konci druhého štvrťroka mal takmer 221 miliónov predplatiteľov. V treťom štvrťroku počíta s nárastom počtu predplatiteľov o zhruba jeden milión.

Čistý zisk spoločnosti sa v druhom štvrťroku zvýšil na 1,44 miliardy dolárov z 1,35 miliardy dolárov pred rokom. Tržby medziročne stúpli o takmer deväť percent na takmer osem miliárd dolárov.

Domácnosti v súčasnosti škrtajú náklady kvôli zhoršujúcej sa ekonomickej situácii. Netflix strácal predplatiteľov najmä v USA a Kanade, kde čelí najsilnejšej konkurencii iných streamovacích služieb. Plánuje preto podporiť záujem o svoje služby ponukou lacnejšieho predplatného, v rámci ktorého by sa divákom zobrazovali reklamy.

Netflix Čítajte viac Netflix má novinku ohľadom nového predplatného. Dal sa dohromady s technologickým gigantom

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #netflix