Keď Superstar valcovala v rámci prvej vlny pandémie, priniesla výrazné kreatívne zmeny v zabehnutom formáte. Tvorcom úmysel vyšiel na jednotku. Na jar 2020 bola totálnym hitom. Nebolo preto prekvapením, keď Markíza s Novou expresne rýchlo prišli s ďalším pokračovaním. Tentokrát na jeseň 2021 a Superstar si tak po rokoch vyskúšala vysielanie v slote, v ktorom kedysi začínala. Spevácka súťaž bola hlavnou ťažiskovou šou minuloročnej jesene. Mala našliapnuté zopakovať úspech z roku 2020.
Čítajte aj Pán profesor sa po ročnej pauze vráti na obrazovky. Pozrite si prvé zábery z nakrúcaniaLenže tesne pred spustením vysielania Markíza musela spraviť veľké zmeny, aj napriek tomu, že už naplno bežala promo kampaň na nedeľné vysielanie. Pár dní pred začiatkom siedmej federálnej verzie sa narýchlo presúvala z nedele na piatok. Dôvodom bola očkovacia lotéria, ktorá sa stala najväčším diváckym trhákom. Markíza nemohla dopustiť, aby drahá, nablýskaná šou pohorela. Lenže už prvá epizóda priniesla studenú sprchu. Sledovanosť zostala na polceste za predchádzajúcou sériou. Nepomohla ani masívna informačná kampaň, ktorá podčiarkovala presun na nový vysielací deň. Zároveň sa ukázalo, že Superstar viac sedí vysielanie počas jarnej sezóny.
Čítajte aj Bude to opäť epické: Ohnivá Hra o tróny sa naplno ukázala... draky, vraždy, boj o mocKvôli pandémii sa Superstar vysielala, po dlhých rokoch, v rámci jesennej štruktúry. Tvorcovia si tým chceli zabezpečiť menej problémové ukončenie súťaže, nemohli dopustiť situáciu spred roka, keď vzniklo expresné finále bez divákov. V tomto období bola väčšia šanca, že sa podarí zrealizovať finálové kolá s publikom a pohlcujúcou atmosférou pre tých najlepších spevákov, aby sa naozaj cítili ako veľké hviezdy.
Čítajte aj Netflix prišiel o milión predplatiteľov. Nepomohol mu ani Stranger ThingsPrvé časti sa vysielali už začiatkom septembra, teda v čase, keď bolo ešte pekné počasie a nehrnuli sa k obrazovkám. Postupne im tak unikali úvodné kastingové epizódy, čo určite ovplyvnilo aj ďalšie časti súťaže. Jednoducho povedané, divákom ušiel vlak a nevytvorili si návyk zapínať si v piatok Superstar. O to viac sa potvrdzuje, že tomuto programu viac sedí spomínané jarné vysielanie a nedeľný slot, kedy diváci večer sedia v obývačkách.
Lenže vlažná sledovanosť pohybujúca sa stabilne pod hranicou 400-tisíc divákov nedávala veľkú šancu na vytvorenie si puta v rámci neskorších fáz súťaže a Superstar zaostávala za očakávaniami. A to celkom dosť. Oproti sezóne 2020 ju sledovalo aj o 200-tisíc divákov menej. Tejto línie sa držala počas celej sezóny, vyšvihol sa až posledný priamy prenos. Avšak aj ten bol najmenej sledovaný v rámci všetkých federálnych verzií. Superstar má tak za sebou najslabší ročník.