Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Šéfredaktor JOJ 24: Na Slovensku je vždy o čom informovať, viac správ si vyžadujú diváci

Spravodajská televízia JOJ 24 odštartovala vysielanie na začiatku októbra.

28.10.2022 06:00
Dárius Haraksin Foto:
Šéfredaktor spravodajskej televízie JOJ 24 Dárius Haraksin.
debata (3)
Oľga Dúbravská Čítajte rozhovor Náš prime time je vtedy, keď sa deje niečo významné, hovorí Oľga Dúbravská z TA3

Spravodajská televízia je špecifické médium. Opýtali sme preto spravodajských televízií, ale aj mediálnych agentúr, či je na slovenskom trhu dostatočne veľký priestor pre tri spravodajské televízie, čím sa snažia divákov zaujať a kedy je pre ne kľúčový čas dňa. Dnes nám odpovedá šéfredaktor spravodajskej televízie JOJ 24, ktorá odštartovala svoje vysielanie len prednedávnom, v nedeľu 2. októbra. „Keď vedľa seba postavíte tri stánky s hamburgermi, možno prežijú všetky tri, možno iba jeden. Rozhodne zákazník. No hamburger ako taký prežije všetky stánky,“ hovorí Dárius Haraksin.

Alfonz Šuran Čítajte rozhovor Šéf RTVS :24: Našou výhodou je, že nemusíme zaujímavé veci prerušovať komerciou

Kedy sú pre vás najdôležitejšie časy, keď chcete a viete mať pri obrazovkách najviac divákov?

Pre spravodajskú televíziu je najdôležitejší čas vždy teraz. Dôležitosť tohto tvrdenia vnímame aj z nedávnych prieskumov, ktoré ukázali, že ľudia ešte stále najviac dôverujú televíznemu spravodajstvu, a preto vždy keď sa niečo stane, vyhľadávajú ucelené informácie práve v televízii. V takom prípade je jedno, v ktorom čase. Divákovi našej spravodajskej televízie ponúkame návyk, aby mal vždy v celej hodine po ruke to najdôležitejšie, čo sa aktuálne deje. Do veľkej miery tomu zodpovedá aj programová štruktúra.

Kedy je hlavný prime time pre spravodajskú televíziu?

Sme presvedčení, a dokazuje to aj sledovanosť, že diváci chcú väčšinou zhrnutie dňa vidieť okolo 22. hodiny, kedy sa na rodinných televíziách končia prime time programy. Hlavné večerné spravodajstvo, ktoré roky divácky funguje, je pre nás dôležité, nielen z pohľadu vysielacieho času, no najmä z pohľadu obsahu. Diváci sú zvyknutí si tam nájsť klasické televízne spravodajstvo, bez podrobných hĺbkových analýz.

Martin Heržo Čítajte rozhovor Obchodný riaditeľ JOJ Group: Dopyt po televíznej reklame je extrémny, dostať ju k divákom bude čoraz ťažšie

Ako vnímate aktuálny súboj troch spravodajských televízií? Je na slovenskom trhu dostatočne veľký priestor na tri spravodajské televízie?

Myslím si, že priestor tu je. Jednak si doba a nálada v spoločnosti vyžaduje viac objektívneho spravodajstva, a jednak aj na našom malom Slovensku je vždy o čom informovať. Ak by to tak nebolo, tak naša konkurencia by 20 rokov neprežila. Nevnímam to však ako súboj. Keď vedľa seba postavíte tri stánky s hamburgermi, možno prežijú všetky tri, možno iba jeden. Rozhodne zákazník. No hamburger ako taký prežije všetky stánky. V prípade televízneho spravodajstva do veľkej miery takisto práve divák rozhodne, kto je víťaz. My sa snažíme zaujať kvalitou, množstvom obsahu a aktuálnosťou.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Joj 24