Spravodajská televízia je špecifické médium. Opýtali sme preto spravodajských televízií, ale aj mediálnych agentúr, či je na slovenskom trhu dostatočne veľký priestor pre tri spravodajské televízie, čím sa snažia divákov zaujať a kedy je pre ne kľúčový čas dňa. Dnes nám odpovedá Alfonz Šuran, intendant spravodajského kanálu RTVS :24, ktorý začal vysielať na jar po vypuknutí vojny na Ukrajine. „To, či je priestor na tri spravodajské televízie, je nateraz ťažké povedať, to ukáže až čas,“ hovorí.
Čítajte rozhovor Obchodná riaditeľka RTVS: Tento rok naše záväzky splníme, budúci rok počítame s opatrnosťou klientovKedy sú pre vás najdôležitejšie časy, keď chcete a viete mať pri obrazovkách najviac divákov?
Spravodajská televízia je naozaj špecifické médium. Mnohokrát sa stáva, že nie my si vyberáme, kedy sú najdôležitejšie časy, kedy chceme mať pri obrazovkách najviac divákov, ale najviac si ich spravodajskú televíziu zapne vtedy, keď sa deje niečo, čo ich skutočne zaujíma. Tých príkladov je množstvo. V prípade RTVS :24 môžem spomenúť napríklad prenos z NR SR z odvolávania ministra financií, ktorý trval niekoľko hodín, vysielanie pohrebu kráľovnej Alžbety II. alebo prenosy reagujúce na najnovšie dianie okolo vraždy dvoch mladých ľudí či tragickej dopravnej nehody v Bratislave.
Vždy sa snažíme divákom ponúknuť maximum toho, čo je v danej chvíli možné a diváci to oceňujú. Všeobecne sú divácky veľmi atraktívne živé prenosy, pri ktorých nehrá úlohu, v ktorej časti dňa ich vysielame. Teda, najdôležitejšie časy sú vtedy, keď sa deje niečo zaujímavé a našou snahou je prinášať maximum takýchto udalostí naživo.
Kedy je hlavný prime time pre spravodajskú televíziu?
V bežný deň, ktorý nemá výnimočné spravodajské oporné body, sa najviac divákov, samozrejme, kumuluje na hlavné spravodajské relácie. U nás sú to Správy o 19.00, ale z časového hľadiska významné záchytné body počas dňa sú aj Správy o 12.00, Správy o 16.00, prípadne o 22.00. Všetko je ale inak v dni, kedy sa dejú dôležité veci a my to sprostredkujeme naživo, vtedy ten „prime-time“ je v čase, keď sa veci dejú. Určite však chceme využívať aj nové, moderné formy komunikácie prostredníctvom online platforiem, ktoré podporia spravodajstvo. To sa týka najmä spravodajského webu a streamov v online prostredí.
Ako vnímate aktuálny súboj troch spravodajských televízií? Je na slovenskom trhu dostatočne veľký priestor na tri spravodajské televízie?
Zatiaľ to nevnímam ako nejaký „súboj.“ Každá z televízií ide vo svojej línii a ponúka niečo iné. To, či je priestor na tri spravodajské televízie, je nateraz ťažké povedať, to ukáže až čas. My sme veľmi spokojní s výkonom nášho spravodajského okruhu :24 a veríme, že do budúcna bude jeho sledovanosť ešte rásť. Pripravujeme nové formáty, ktoré ešte zvýšia jeho atraktivitu.
V niektorých veciach sa prekrývame, no našou výhodou je, že nemusíme zaujímavé veci prerušovať komerciou. My v RTVS :24 môžeme prenosy poskytovať v plnom znení, až „do bodky“ a nepozerať sa až tak veľmi na to, či je tam iný komerčný záujem. Našou snahou je prinášať čo najviac vecí naživo.
Spravodajstvo RTVS je dlhodobo divákmi vnímané ako najobjektívnejšie, čo potvrdzuje pravidelný kvartálny prieskum dôveryhodnosti televízneho spravodajstva agentúry MEDIAN SK. Spravodajstvo RTVS ponúka divákom aktuálne, overené a objektívne informácie z domova aj zo zahraničia, ktoré sa opierajú o relevantné zdroje. Reportáže v spravodajstve RTVS navyše často dopĺňajú aj komentáre odborníkov a sú bez zbytočnej bulvarizácie. Pripravuje sa aj prestavba štúdia a je len otázkou času, kedy ho predstavíme divákom.
Čítajte rozhovor Šéfredaktor JOJ 24: Na Slovensku je vždy o čom informovať, viac správ si vyžadujú diváci