Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Náš prime time je vtedy, keď sa deje niečo významné, hovorí Oľga Dúbravská z TA3

Spravodajských televízií sa pýtame, či je na slovenskom trhu dostatočne veľký priestor pre tri spravodajské televízie a kedy je ich prime time.

24.10.2022 06:00
Oľga Dúbravská Foto:
Oľga Dúbravská, riaditeľka komunikácie a strategického rozvoja televízie TA3
debata (1)
Rastislav Iliev Čítajte aj Tvrdá reakcia moderátora ta3 na streľbu na Zámockej: Coming out v priamom prenose

Spravodajská televízia je špecifické médium. Hoci má nastavenú programovú štruktúru, jej prime time nie je pevne stanovený ako je to v prípade všeobecných televízií, ako sú Markíza, JOJ či Jednotka, ale aj menších tematických staníc zameraných na určité publikum alebo žáner. Pre tie začína hlavný vysielací čas o siedmej večer spravodajskými reláciami a pokračuje reláciami zameranými na oddych a zábavu, kedy divákov láka k obrazovkám svojimi seriálmi, filmami či zábavnými šou.

Pri monotematickej spravodajskej televízii sú kľúčové spravodajské relácie počas celého dňa, pričom cieli na univerzálnu skupinu divákov vo veku nad 12 rokov. Na začiatku októbra pribudla na slovenský televízny trh tretia spravodajská televízia JOJ 24, ktorá sa pridala k nedávno spustenému spravodajskému kanálu RTVS :24 a k etablovanej televízii TA3, ktorá vysiela už 21 rokov a má aj najväčší podiel na trhu.

Spravodajských televízií, ale aj mediálnych agentúr, sme sa preto opýtali, či je na slovenskom trhu dostatočne veľký priestor pre tri spravodajské televízie, čím sa snažia divákov zaujať a kedy je pre ne kľúčový čas dňa. Ako prvá nám dnes odpovedá Oľga Dúbravská, riaditeľka komunikácie a strategického rozvoja televízie TA3.

Julián Lukáček Čítajte rozhovor Obchodný riaditeľ TA3: Reklamný priestor je na hranici vypredanosti, nárast očakávame v online

Kedy sú pre vás najdôležitejšie časy, keď chcete a viete mať pri obrazovkách najviac divákov?

Pre televíziu musia byť dôležité všetky časy. Samozrejme, máme top sledované formáty v ustálených programových slotoch, na ktoré sú diváci už zvyknutí. Spomeniem napríklad nedeľnú diskusiu V politike, ktorá je v danom čase najsledovanejším programom na trhu. Veľký divácky návyk je vybudovaný aj pri reláciách Tak takto?!, čo je obedný slot, večerné spravodajstvo – Hlavné správy o 18.30, ale aj Žurnály počas dňa, Téma dňa, či Motoring.

Kedy je hlavný prime time pre spravodajskú televíziu?

Pri univerzálnych veľkých televíziách je síce prime time od 19.00 do 22.00, ale my sa nefocusujeme na tento čas. Pre nás je to veľmi špecifické, pretože vysielame spravodajstvo a publicistiku 24/7 a zároveň dávame priestor aktuálnym tlačovým besedám a špeciálnym štúdiám. Zhrnula by som to teda tak, keď sa na Slovensku a vo svete niečo významné deje, to je náš prime time.

richard dírer, Čítajte rozhovor Moderátor Dírer z ta3: O čom by som sa bavil s extrémistami? To by museli mať nejaký program

Ako vnímate aktuálny súboj troch spravodajských televízií? Je na slovenskom trhu dostatočne veľký priestor na tri spravodajské televízie?

Myslím si, že je predčasné hodnotiť konkurenciu po tak krátkom čase. V súčasnosti je Televízia ta3 pred ostatnými spravodajskými televíziami z hľadiska celodennej sledovanosti s výrazným náskokom. Zároveň sme dlhodobo na predných priečkach v rámci meraní dôveryhodnosti. A to je tiež v súčasnej dobe veľmi dôležitý atribút. Našu televíziu si pri významných udalostiach zapína takmer milión divákov, ktorých sprevádzame svetom spravodajstva už 21 rokov.

Televízia ta3 má profesionálny tím, výborné politické diskusie, špičkové ekonomické spravodajstvo a zahraničnú redakciu, ktorá vie vynikajúco analyzovať dôležité svetové udalosti. Skrátka sme etablovaná a silná značka. To však neznamená, že si môžeme dovoliť zaspať na vavrínoch, musíme ísť stále vpred. Tak ako sme boli na Slovensku prvá spravodajská televízia, tak chceme byť aj naďalej modernou dynamickou značkou, ktorá sa nebojí otvárať aj tabuizované témy a byť trendsetterom na trhu.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #TV TA3