
Televízia JOJ môže mať dôvod na radosť, jej nový seriál sa od prvých dvoch častí stal novým diváckym hitom a spolu s markizáckym Dunajom patrí medzi najsledovanejšie slovenské seriály na začiatku novej televíznej sezóny 2023/2024.

Hlavným konkurentom Prokurátorky bol štart novej série reality šou Na nože a následná premiéra úplne novej relácie Jama levova. Diváci boli viac zvedaví na nový slovenský seriál na Jojke. Seriál bol najsledovanejším nespravodajským titulom v univerzálnej aj obchodnej cieľovej skupine a zároveň sa stal najsledovanejším štartujúcim programom tejto sezóny na trhu v cieľovke 12+ (toto prvenstvo zdieľa s konkurenčným seriálom Dunaj na Markíze, ktorý štartoval s rovnakým 9,3 % ratingom).

Prvá epizóda Prokurátorka v cieľovej skupine 12 – 54 uhrala 6,3% sledovanosť s 23,4% trhovým podielom. Mrazivý úvod do seriálu si celkovo pustilo 427-tisíc divákov. Následná druhá epizóda v rovnakej cieľovke získala 5,4% sledovanosť s 23,3% trhovým podielom. Za kratší koniec ťahal štart druhej série Na nože na Markíze. Ten v komerčnej cieľovej skupine má na konte 6,1% sledovanosť a trhový podiel na úrovni 23,6%. Celkovo Na nože sledovalo 286-tisíc divákov.

Prokurátorka je špecifický seriálový formát, aký na Slovensku sa ešte nevysielal. Prokurátorka prípady rieši spoločne s políciou, ktorá pracuje pod jej dozorom. Aktívne sa podieľa na vyšetrovaní, koordinuje postup, jednotlivé kroky, taktiku, chodí na miesto činu, zúčastňuje sa vypočúvania svedkov. Jej mottom je, že ak môže maximum vyžadovať sama od seba, môže ho žiadať aj od ostatných. Je prísna a hoci nie je neempatická a má pochopenie pre ľudské slabosti, v práci vyžaduje profesionalitu a je presvedčená o tom, že osobné veci do práce nepatria.