Skupina Markíza si aj v júli udržala a posilnila pozíciu lídra na slovenskom televíznom trhu. Zásluhu na tom mali najmä hlavné spravodajské relácie a české kriminálne seriály Odznak Vysočina a Polícia Modrava, ktoré sa stali najsledovanejšími programami prvého prázdninového mesiaca.
Viac o najsledovanejších júlových programoch si môžete prečítať v tomto článku:
Čítajte viac Čo sme pozerali v júli? Novinky skončili pohromou, najviac zaujali české kriminálkyTrhové podiely v obchodnej cieľovej skupine
Skupina Markíza so svojimi štyrmi televíznymi stanicami (TV Markíza, Doma, Dajto a Krimi) dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 28,2 % v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12–54 ročných divákov a po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti. Konkurenčnú skupinu JOJ (TV JOJ, Plus, Wau, Jojko a JOJ 24) tak predstihla s vysokým rozdielom až o 9,8 percentuálneho bodu.
V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka si zároveň výrazne polepšila, a to až o 5,1 percentuálneho bodu, skupina Joj zaznamenala medziročný nárast o 1,6 bodu a RTVS o 1,4 bodu. Jednotkou na trhu bola v každom jednom z 31 júlových dní.
Taktiež aj samotná TV Markíza bola v júli najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12–54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 16,8 %. TV Joj ukončila júl s podielom 11,1 % a Jednotka zaznamenala 6,2 %.
Čítajte aj Jojka na jeseň: Netradične veľký počet nových seriálov, ale aj formáty, ktoré diváci zbožňujúJúlové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v hlavnom vysielacom čase (prime-time 19:00–22:00), keď dosiahla priemerný podiel na trhu 29,1 %, medziročne si polepšila o 4,2 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola v 28 z 31 júlových dní, dva dni si prvenstvo pripísala skupina JOJ a 1 deň RTVS.
Trhová dvojka si pripísala o 6,8 percentuálneho bodu nižší výkon ako skupina Markíza a júl uzavrela s trhovým podielom 22,3 %, čo znamená v medziročnom porovnaní nárast o 1,1 bodu. RTVS zaznamenala podiel na trhu 12,8 %, pričom si medziročne polepšila o 1,8 bodu.
Prvenstvo v hlavnom vysielacom čase 19:00–22:00 si udržala aj samotná TV Markíza, ktorá dosiahla priemerný trhový podiel 19,2 %, TV JOJ 15,4 % a Jednotka 8,6 %.
Čítajte aj Voyo stále rastie. Už má 570-tisíc predplatiteľov, pripravuje desiatky nových titulovTrhové podiely v univerzálnom publiku
Skupina Markíza bola v júli jednotkou na trhu aj v univerzálnej cieľovej skupine 12+ s priemerným celodenným trhovým podielom 23,4 % . Svoj podiel na trhu zvýšila medziročne o 2,1 percentuálneho bodu, jednotkou na trhu bola každý jeden júlový deň.
Skupina JOJ si v tejto cieľovej skupine pripísala celodenný trhový podiel 18,2 %, čím na konkurenta strácala 5,2 percentuálneho bodu. Rovnako však zvýšila svoj výkon medziročne, a to o 1,9 percentuálneho bodu.
Voči rovnakému obdobiu minulého roka si najmenej polepšila RTVS, a to o 0,5 percentuálneho bodu. V tejto cieľovej skupine uzavrela júl s priemerným celodenným podielom na trhu 14,2 %.
Čítajte aj Nový romantický seriál z Česka: Prepojí históriu a súčasnosť, sprevádza ho skladba s Richardom MülleromPrvenstvo v hlavnom vysielacom čase (prime time 19:00 – 22:00) si aj v tejto cieľovej skupine udržala skupina Markíza. Dosiahla priemerný podiel na trhu 25,3 % a medziročne si polepšila o 1,7 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola v 24 z 31 júlových dní.
Skupina JOJ si prvenstvo v prime-time pripísala počas 6 večerov a júl uzavrela s podielom 22,3 %, pričom ju od Skupiny Markíza delili 3 percentuálne body. Voči rovnakého obdobiu minulého roka si polepšila o 0,6 percentuálneho bodu.
Verejnoprávna televízia si pripísala priemerný trhový podiel 17,0 %, medziročne si polepšila o 1,2 percentuálneho bodu. Prvenstvo si pripísala jeden deň v mesiaci.
Spravodajské televízie
V rámci spravodajských televízií si najvyšší podiel na trhu aj naďalej drží televízia TA3, ktorá bola v konkurencii RTVS :24 a JOJ 24 aj v júli trhovým lídrom. V cieľovej skupine 12+ dosiahla celodenný podiel na trhu 2,3 %, RTVS :24 a JOJ 24 zaznamela zhodne 1,0 %.
V hlavnom vysielacom čase 19:00–22:00 si v tejto cieľovej skupine TA3 pripísala podiel na trhu 1,3 %, RTVS :24 1,1 % a JOJ 24 zaznamenala 0,9 %.
Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + TS0–3 (odložená trojdňová sledovanosť) + HOSTIA.
- Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 12–54 zahŕňa divákov vo veku od 12 do 54 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších než 12 rokov.
- Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.
- Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.
Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu. Do merania je zaradených min. 140 televíznych staníc.