Vianoce sa blížia a tak sa čoraz častejšie objavujú aj vianočné reklamy. S jednou z nich prišiel aj Telekom, ktorý za vianočným stolom riešil aj nepríjemné rodinné otázky, ktoré pozná takmer každý.
Vianočná komunikácia Telekomu štartuje televíznym spotom o mladom mužovi, ktorý na sviatky prichádza domov. Čakajú ho však Vianoce, počas ktorých bude opäť raz čeliť predstavám a projekciám svojich najbližších o tom, ako by mal viesť svoj život. Celým príbehom nás pritom sprevádza pretextovaná koleda „O Christmas Tree“, ktorá dokonale reflektuje pocity z Vianoc nielen hlavného hrdinu, ale mnohých mladých ľudí.
Za nápadom medzinárodnej kampane pre 10 trhov stojí bratislavské MUW Saatchi & Saatchi. O jazykovú adaptáciu spotu pre lokálne trhy sa postarajú dvorné agentúry Telekomu v jednotlivých krajinách. Reklama sa tak dostane do 10 krajín.
Čítajte viac Jojka v roku 2024: Najväčší seriálový reštart. Chystá frontálny útok proti Markíze. Pokorí ju?Slováci majú problém
V posledných dňoch však Slovenskom koluje petícia, ktorú pospísali už tisíce ľudí. Tým vadí, že sa v reklame spomína slovo slipy a spermie – v istom úseku totiž hlavného hrdinu členka rodiny konfrontuje s otázkou na túto tému.
Čítajte viac Vizuálny smog nahradilo umelecké dielo: V Čadci sa legendárna budova dočkala zmenyAsi 7 000 ľudí žiada, aby bola reklama stiahnutá a vyhrážajú sa, že inak odstúpia od zmlúv so spoločnosťou. „My, dolu podpísaní, nesúhlasíme s vysielaním reklamy Telekom, ktorá sa chcela niesť vo vianočnom duchu, ale nemá s ním nič spoločné. Nechceme v každom reklamnom breaku počúvať o spermiách a tesných slipoch. Pokiaľ nedôjde k náprave, odstupujeme od zmlúv so spoločnosťou Telekom,“ píše sa na webe Peticie.sk.
Reklama má silnú myšlienku
Telekom v tlačovej správe tvrdí, že ich cieľom bolo ukázať, čo je na Vianociach podstatné – teda vedieť, či sú naši blízki šťastní. „Počas vianočného obdobia sa stretávajú rôzne generácie a životné štýly, čo prirodzene vedie k odlišným názorom a očakávaniam, ktoré sa často prejavujú nepríjemnými otázkami," hovorí Ulrich Klenke, marketingový riaditeľ spoločnosti Deutsche Telekom. „My v spoločnosti Deutsche Telekom podporujeme rozmanitosť, otvorenosť a toleranciu. Každý by mal mať právo žiť svoj život tak, ako si to predstavuje. To, čo je skutočne dôležité, je hlboké puto, ktoré zdieľame s tými, na ktorých nám záleží.“
Čítajte viac Čo si AI "myslí" o ženách a čo o mužoch? Slovenské stereotypy presahujú aj do sveta umelej inteligencie„Nechceli sme vytvoriť ďalší sladký vianočný príbeh. Spolu s klientom sme túžili po autentickej kampani, ktorá bude odzrkadľovať úprimnú a pre mnohých možno aj trochu nepríjemnú skúsenosť so sviatkami. Veríme, že náš spot má šancu do ľudí preniknúť a niektorých možno inšpirovať,“ približuje kreatívny riaditeľ kampane Jaroslav Vígh a dopĺňa: „Tešíme sa nielen z toho, že sa s naším príbehom stotožnili marketéri naprieč Európou, ale sme aj radi, že nám ho pomohli nakrútiť skutočne svetoví tvorcovia.“
Čítajte viac Najočakávanejšia vianočná reklama je tu! Je úplne iná ako všetky ostatné, ale opäť dojemná a plná ľudskosti