Vianoce sa blížia a tak sa čoraz častejšie objavujú aj vianočné reklamy. S jednou z nich prišiel aj Telekom, ktorý za vianočným stolom riešil aj nepríjemné rodinné otázky, ktoré pozná takmer každý.
Vianočná komunikácia Telekomu štartuje televíznym spotom o mladom mužovi, ktorý na sviatky prichádza domov. Čakajú ho však Vianoce, počas ktorých bude opäť raz čeliť predstavám a projekciám svojich najbližších o tom, ako by mal viesť svoj život. Celým príbehom nás pritom sprevádza pretextovaná koleda „O Christmas Tree“, ktorá dokonale reflektuje pocity z Vianoc nielen hlavného hrdinu, ale mnohých mladých ľudí.
Za nápadom medzinárodnej kampane pre 10 trhov stojí bratislavské MUW Saatchi & Saatchi. O jazykovú adaptáciu spotu pre lokálne trhy sa postarajú dvorné agentúry Telekomu v jednotlivých krajinách. Reklama sa tak dostane do 10 krajín.

Slováci majú problém
V posledných dňoch však Slovenskom koluje petícia, ktorú pospísali už tisíce ľudí. Tým vadí, že sa v reklame spomína slovo slipy a spermie – v istom úseku totiž hlavného hrdinu členka rodiny konfrontuje s otázkou na túto tému.

Asi 7 000 ľudí žiada, aby bola reklama stiahnutá a vyhrážajú sa, že inak odstúpia od zmlúv so spoločnosťou. „My, dolu podpísaní, nesúhlasíme s vysielaním reklamy Telekom, ktorá sa chcela niesť vo vianočnom duchu, ale nemá s ním nič spoločné. Nechceme v každom reklamnom breaku počúvať o spermiách a tesných slipoch. Pokiaľ nedôjde k náprave, odstupujeme od zmlúv so spoločnosťou Telekom,“ píše sa na webe Peticie.sk.
Reklama má silnú myšlienku
Telekom v tlačovej správe tvrdí, že ich cieľom bolo ukázať, čo je na Vianociach podstatné – teda vedieť, či sú naši blízki šťastní. „Počas vianočného obdobia sa stretávajú rôzne generácie a životné štýly, čo prirodzene vedie k odlišným názorom a očakávaniam, ktoré sa často prejavujú nepríjemnými otázkami," hovorí Ulrich Klenke, marketingový riaditeľ spoločnosti Deutsche Telekom. „My v spoločnosti Deutsche Telekom podporujeme rozmanitosť, otvorenosť a toleranciu. Každý by mal mať právo žiť svoj život tak, ako si to predstavuje. To, čo je skutočne dôležité, je hlboké puto, ktoré zdieľame s tými, na ktorých nám záleží.“

„Nechceli sme vytvoriť ďalší sladký vianočný príbeh. Spolu s klientom sme túžili po autentickej kampani, ktorá bude odzrkadľovať úprimnú a pre mnohých možno aj trochu nepríjemnú skúsenosť so sviatkami. Veríme, že náš spot má šancu do ľudí preniknúť a niektorých možno inšpirovať,“ približuje kreatívny riaditeľ kampane Jaroslav Vígh a dopĺňa: „Tešíme sa nielen z toho, že sa s naším príbehom stotožnili marketéri naprieč Európou, ale sme aj radi, že nám ho pomohli nakrútiť skutočne svetoví tvorcovia.“
