Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Najočakávanejšia vianočná reklama je tu! Je úplne iná ako všetky ostatné, ale opäť dojemná a plná ľudskosti

Vianočná reklama obchodného domu John Lewis je jedným zo signálov, že odpočítavanie do Vianoc sa začalo.

13.11.2023 06:00
Snapper: The Perfect Tree, John Lewis Foto:
debata (4)

Vianočnú sezónu vo Veľkej Británii každý rok odštartuje reklama obchodného domu John Lewis. Tradícia sa začala ešte v roku 2007 a odvtedy britský reťazec prináša vždy pred sviatkami netradičný vianočný spot, ktorý je netrpezlivo očakávaný a je jedným zo signálov, že odpočítavanie do Vianoc sa môže začať.

Reklamy sú netradičné v tom, že neprezentujú vianočné darčeky, ktoré obchodný dom predáva, ale prinášajú vianočný príbeh so silným posolstvom a množstvom emócií. Za tie roky to boli príbehy veselé, dojímavé, strašidelné, animované, hrané, no všetky boli výnimočné.

ranč, pocisková, polák, czuczor, madárová, Čítajte aj Jojka v roku 2024: Najväčší seriálový reštart. Chystá frontálny útok proti Markíze. Pokorí ju?

Tento rok prichádza John Lewis s „mäsožravými“ Vianocami, ktoré sú od začiatku nejaké iné, no sviatočné kúzlo im nechýba. V novom spote s názvom „Snapper: The Perfect Tree“ si chce chlapec Alfie vypestovať sám dokonalý vianočný stromček. Zo semienka, ktoré zasadí, však nevyrastá ihličnatý stromček, ale mäsožravá rastlina, ktorá postupne pripomína monštruóznu kvetinu zo známeho českého filmu Adéla ještě nevečeřela.

Foto: John Lewis
Snapper: The Perfect Tree, John Lewis

Rodičia musia pred Vianocami rastlinu, ktorá začína mať priveľký apetít, vyhodiť z domu do mrazivého počasia, čo je Alfiemu ľúto. Reklama končí dojemným posolstvom „Nechajte svoje tradície rásť“, ktoré je podstatou príbehu. Pozrite si ho:

„Sme národ, ktorý miluje vianočné tradície. Mnohí z nás majú okrem tradičných aj svoje vlastné, a to tieto sviatky robí ešte výnimočnejšími. Film oslavuje tému rodiny a vyvíjajúcich sa tradícií a ukazuje, že dokonalé Vianoce sú o spoločnom hľadaní radosti s blízkymi,“ uviedla obchodná riaditeľka Charlote Lock.

John Lewis vo vianočnom príbehu každý rok upozorňuje aj na nejaký spoločenský problém. Minulý rok to bola prehliadaná téma náhradnej rodinnej starostlivosti, v tohtoročnej reklame upozorňuje na rôzne rodinné usporiadania či neúplné rodiny. V reklame sa totiž nevyskytuje otec, zato v nej žije stará mama.

Foto: John Lewis
Snapper: The Perfect Tree, John Lewis

Okrem výnimočného príbehu zaujmú vianočné spoty aj sprievodnou piesňou. Kým doposiaľ to boli väčšinou cover verzie, ktoré často obsadili popredné priečky britskej singlovej hitparády, tento rok sprevádza príbeh pieseň s názvom „Festa“ v opernom podaní Andreu Bocelliho, ktorá bola zložená špeciálne pre túto reklamu.

Vianočný spot pre obchodný dom vytvorila po 14 rokoch nová agentúra Saatchi & Saatchi London. Doposiaľ, už od roku 2009, vznikali v londýnskej agentúre Adam & Eve/DDB, ktorá vytvorila z vianočnej kampane kultovú záležitosť, ktorá každý rok odštartovala Vianoce.

Pozrite si tie najkrajšie:

Minulý rok rozprávala vianočná reklama príbeh muža s veľkým srdcom, ktorý sa začína venovať svojmu novému koníčku. Hoci sa mu spočiatku nedarí, nevzdáva sa a počas Štedrého večera sa ukáže, čo bolo jeho motiváciou.

Rok predtým sprevádzal vianočné sviatky príbeh o priateľstve medzi chlapcom Nathanom a vesmírnou cestovateľkou Skye:

Rok 2019 patril rozprávkovému dráčikovi Edgarovi, ktorý väčšinu detských zimných aktivít zničí plameňmi, ktoré vypúšťa, keď sa teší:

V roku 2015 priniesol John Lewis príbeh dievčaťa, ktoré sa snaží kontaktovať starého muža, ktorého zbadá, ako žije osamelo na Mesiaci:

V roku 2014 reklama rozprávala príbeh o priateľstve medzi malým chlapcom Samom a jeho kamarátom tučniakom Montym:

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #John Lewis #vianočná kampaň