Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Kotleba spustil na Facebooku masívnu kampaň, míňa najviac zo všetkých politikov

Pozrite si výdavky TOP politikov na reklamu na sociálnych sieťach.

25.02.2023 06:00
Marián Kotleba Foto: ,
Marián Kotleba
zuzana martináková, ta3, Čítajte rozhovor Čelíme nenávistným atakom. Dali nám 168 hodín na vyhodenie moderátorov, hovorí šéfka spravodajstva ta3

Komunikácia na sociálnych sieťach sa nezaobíde bez výdavkov na reklamu. Najnovšie dáta ukazujú, že Marián Kotleba spustil na svojom Facebooku už začiatkom roka intenzívnu predvolebnú kampaň a do reklamy investuje spomedzi politikov najviac peňazí. Od 1. januára dal len do sponzoringu svojich príspevkov viac ako 3️ 300 eur, čo je najviac zo všetkých politikov a tiež viac, ako minulo ďalších 15 top slovenských politikov spolu za celé toto obdobie.

Ktorý politik míňa najviac peňazí na reklamu na Facebooku a Instagrame?
Foto: New School Communications
New School Communications

Dáta z profilov slovenských politikov a politických strán a pravidelne aktualizovaný rebríček interakcií a výdavkov politických strán na sociálnych sieťach prináša agentúra New School Communications, ktorá od 1. januára 2020 na týždennej báze sleduje relevantné dáta z facebookových a instagramových profilov.

Jaroslav Naď Čítajte aj Víkendové diskusie: O Ukrajine, Kuciakovi a predčasných voľbách s Naďom aj Matovičom

V tomto roku v januári sponzoroval Kotleba celkovo 9 príspevkov. Najviac, až takmer 1500 eur, dal na pozvánku na míting v Michalovciach po vražde predavačky Eriky. Zvýšilo mu to počet interakcií na profile, najviac v čase konania protestu v Michalovciach. Vyššie čísla v porovnaní s predošlým obdobím si však zachoval počas celého januára. Dáta z facebookovej knižnice reklám tiež ukazujú, že zloženie jeho potenciálnych voličov na sociálnych sieťach tvoria najmä muži a ženy nad 55 rokov.

Foto:  New School Communications
 New School Communications

Aj za posledný rok zaplatil za inzerciu Kotleba suverénne najviac spomedzi politikov. Do propagácie investoval 11-tisíc eur. Dosiahol 583-tisíc interakcií, čo však vyznieva smiešne málo v porovnaní s jeho konkurentom Milanom Uhríkom, ktorý do reklamy investoval len 2300 eur, no zaznamenal až 5,1 milióna interakcií.

V sponzorovaní príspevkov zo straníckych pokladníc odlišná situácia. Prvenstvo patrí OĽaNO, ktoré do reklamy v roku 2022 investovalo 41-tisíc eur. Viac ako 10-tisíc eur minula z parlamentných strán už len Sme rodina (11 300 eur) a potom len mimoparlamentné strany PS (12-tisíc eur), KDH (11,5 tisíc eura) a Spolu (10-tisíc eur).

Viac si môžete prečítať aj v tomto článku.

sociálne siete Čítajte viac Politická realita na sociálnych sieťach: Neprekonateľná Čaputová, najväčší dosah majú konšpirátori

© Autorské práva vyhradené

chyba
Viac na túto tému: #facebook #Instagram #sociálne siete