Komunikácia na sociálnych sieťach sa nezaobíde bez výdavkov na reklamu. Najnovšie dáta ukazujú, že Marián Kotleba spustil na svojom Facebooku už začiatkom roka intenzívnu predvolebnú kampaň a do reklamy investuje spomedzi politikov najviac peňazí. Od 1. januára dal len do sponzoringu svojich príspevkov viac ako 3️ 300 eur, čo je najviac zo všetkých politikov a tiež viac, ako minulo ďalších 15 top slovenských politikov spolu za celé toto obdobie.
Ktorý politik míňa najviac peňazí na reklamu na Facebooku a Instagrame?Dáta z profilov slovenských politikov a politických strán a pravidelne aktualizovaný rebríček interakcií a výdavkov politických strán na sociálnych sieťach prináša agentúra New School Communications, ktorá od 1. januára 2020 na týždennej báze sleduje relevantné dáta z facebookových a instagramových profilov.
V tomto roku v januári sponzoroval Kotleba celkovo 9 príspevkov. Najviac, až takmer 1500 eur, dal na pozvánku na míting v Michalovciach po vražde predavačky Eriky. Zvýšilo mu to počet interakcií na profile, najviac v čase konania protestu v Michalovciach. Vyššie čísla v porovnaní s predošlým obdobím si však zachoval počas celého januára. Dáta z facebookovej knižnice reklám tiež ukazujú, že zloženie jeho potenciálnych voličov na sociálnych sieťach tvoria najmä muži a ženy nad 55 rokov.
Aj za posledný rok zaplatil za inzerciu Kotleba suverénne najviac spomedzi politikov. Do propagácie investoval 11-tisíc eur. Dosiahol 583-tisíc interakcií, čo však vyznieva smiešne málo v porovnaní s jeho konkurentom Milanom Uhríkom, ktorý do reklamy investoval len 2300 eur, no zaznamenal až 5,1 milióna interakcií.
V sponzorovaní príspevkov zo straníckych pokladníc odlišná situácia. Prvenstvo patrí OĽaNO, ktoré do reklamy v roku 2022 investovalo 41-tisíc eur. Viac ako 10-tisíc eur minula z parlamentných strán už len Sme rodina (11 300 eur) a potom len mimoparlamentné strany PS (12-tisíc eur), KDH (11,5 tisíc eura) a Spolu (10-tisíc eur).
Viac si môžete prečítať aj v tomto článku.
Čítajte viac Politická realita na sociálnych sieťach: Neprekonateľná Čaputová, najväčší dosah majú konšpirátori