Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Slovákov dokáže rozdeliť aj neškodná vianočná reklama: Spermie a slipy spustili petíciu

Slováci zdieľajú bizarnú petíciu, žiadajú stiahnutie vianočnej reklamy.

13.11.2023 09:57
Slovak Telekom vianočná reklama Foto:
debata (210)

Vianoce sa blížia a tak sa čoraz častejšie objavujú aj vianočné reklamy. S jednou z nich prišiel aj Telekom, ktorý za vianočným stolom riešil aj nepríjemné rodinné otázky, ktoré pozná takmer každý.

Vianočná komunikácia Telekomu štartuje televíznym spotom o mladom mužovi, ktorý na sviatky prichádza domov. Čakajú ho však Vianoce, počas ktorých bude opäť raz čeliť predstavám a projekciám svojich najbližších o tom, ako by mal viesť svoj život. Celým príbehom nás pritom sprevádza pretextovaná koleda „O Christmas Tree“, ktorá dokonale reflektuje pocity z Vianoc nielen hlavného hrdinu, ale mnohých mladých ľudí.

Za nápadom medzinárodnej kampane pre 10 trhov stojí bratislavské MUW Saatchi & Saatchi. O jazykovú adaptáciu spotu pre lokálne trhy sa postarajú dvorné agentúry Telekomu v jednotlivých krajinách. Reklama sa tak dostane do 10 krajín.

ranč, pocisková, polák, czuczor, madárová, Čítajte viac Jojka v roku 2024: Najväčší seriálový reštart. Chystá frontálny útok proti Markíze. Pokorí ju?

Slováci majú problém

V posledných dňoch však Slovenskom koluje petícia, ktorú pospísali už tisíce ľudí. Tým vadí, že sa v reklame spomína slovo slipy a spermie – v istom úseku totiž hlavného hrdinu členka rodiny konfrontuje s otázkou na túto tému.

maľba drotára Čadca Čítajte viac Vizuálny smog nahradilo umelecké dielo: V Čadci sa legendárna budova dočkala zmeny

Asi 7 000 ľudí žiada, aby bola reklama stiahnutá a vyhrážajú sa, že inak odstúpia od zmlúv so spoločnosťou. „My, dolu podpísaní, nesúhlasíme s vysielaním reklamy Telekom, ktorá sa chcela niesť vo vianočnom duchu, ale nemá s ním nič spoločné. Nechceme v každom reklamnom breaku počúvať o spermiách a tesných slipoch. Pokiaľ nedôjde k náprave, odstupujeme od zmlúv so spoločnosťou Telekom,“ píše sa na webe Peticie.sk.

Reklama má silnú myšlienku

Telekom v tlačovej správe tvrdí, že ich cieľom bolo ukázať, čo je na Vianociach podstatné – teda vedieť, či sú naši blízki šťastní. „Počas vianočného obdobia sa stretávajú rôzne generácie a životné štýly, čo prirodzene vedie k odlišným názorom a očakávaniam, ktoré sa často prejavujú nepríjemnými otázkami," hovorí Ulrich Klenke, marketingový riaditeľ spoločnosti Deutsche Telekom. „My v spoločnosti Deutsche Telekom podporujeme rozmanitosť, otvorenosť a toleranciu. Každý by mal mať právo žiť svoj život tak, ako si to predstavuje. To, čo je skutočne dôležité, je hlboké puto, ktoré zdieľame s tými, na ktorých nám záleží.“

digitálne technológie, umelá inteligencia, AI, informatika Čítajte viac Čo si AI "myslí" o ženách a čo o mužoch? Slovenské stereotypy presahujú aj do sveta umelej inteligencie

„Nechceli sme vytvoriť ďalší sladký vianočný príbeh. Spolu s klientom sme túžili po autentickej kampani, ktorá bude odzrkadľovať úprimnú a pre mnohých možno aj trochu nepríjemnú skúsenosť so sviatkami. Veríme, že náš spot má šancu do ľudí preniknúť a niektorých možno inšpirovať,“ približuje kreatívny riaditeľ kampane Jaroslav Vígh a dopĺňa: „Tešíme sa nielen z toho, že sa s naším príbehom stotožnili marketéri naprieč Európou, ale sme aj radi, že nám ho pomohli nakrútiť skutočne svetoví tvorcovia.“

Snapper: The Perfect Tree, John Lewis Čítajte viac Najočakávanejšia vianočná reklama je tu! Je úplne iná ako všetky ostatné, ale opäť dojemná a plná ľudskosti

© Autorské práva vyhradené

210 debata chyba
Viac na túto tému: #Slovak Telekom #vianočná reklama