Revolučné zmeny v Markíze: Toto sa na jej televíznych obrazovkách nestalo roky

Radovan Vávra | 10.08.2022 08:34
markíza, Foto:
Nová vizuálna podoba televízie Markíza.
Skupina Markíza prekvapila svojich divákov. Krátko pred štartom novej televíznej sezóny kompletne zmenila grafiku. Diváci môžu zmeny vidieť hneď teraz, keďže vizuálna podoba vysielania sa zmenila práve v stredu. Naposledy sa grafika menila v roku 2015.

Ikonické logo televízie Markíza prešlo refreshom a symbol „M“ sa stal jednotiacim prvkom ako súčasť log a grafických vizuálov naprieč všetkými stanicami skupiny Markíza. Podobne ako v prípade Markíza Krimi sa tak vďaka novým logám už aj televízie Doma a Dajto jasne hlásia k svojej príslušnosti v markizáckej rodine.

markíza, Čítajte aj Jeseň na Markíze: Po ťažkej sezóne predstavuje program plný najsilnejších premiér

„Na redizajne našich staníc sme intenzívne pracovali niekoľko mesiacov a s výsledkom sme mimoriadne spokojní. Verím, že rovnako pozitívne ho prijmú aj naši diváci a prinesie im ešte príjemnejší a kvalitnejší zážitok zo sledovania našej naozaj bohatej a pestrej jesennej programovej ponuky,“ povedala Silvia Majeská, programová riaditeľka skupiny Markíza.

Vysielanie staníc skupiny Markíza sa zmenilo! Fotogaléria - 11 fotiek Všetky fotky
Nové logo televízie Markíza.
Jakub Zitron Ťapák Čítajte rozhovor Jakub Zitron Ťapák: Nemám žiadnu hranicu, o čom sa môže a nemôže vtipkovať

Novú vizuálnu identitu skupiny Markíza vytvorila popredná kreatívna a dizajnérska agentúra Red Bee Creative so sídlom v Londýne, v spolupráci s interným tímom Centra marketingu TV Markíza. Red Bee Creative nedávno dokončila aj veľké projekty vizuálnej identity pre pobočky skupiny CME v Českej republike (TV Nova) a Rumunsku (Pro TV).

Sledovanosť TV Čítajte aj Televízie majú za sebou mimoriadne slabý mesiac. Top programu júla stačilo 350-tisíc divákov

„Markíza je už viac než štvrťstoročie líder televízneho trhu, chceme byť stále o krok vpred a udávať trendy. Túto ambíciu potvrdzuje aj naozaj moderný a progresívny grafický vizuál, ktorý dnešným dňom dostali všetky naše televízne stanice a s nimi súvisiace online platformy. Považujeme to za prvý darček pre našich divákov k blížiacim sa 26. narodeninám Markízy, priamo na 31. augusta 2022 však máme pripravené aj ďalšie veľké prekvapenie,“ povedal Michal Borec, riaditeľ Centra marketingu skupiny Markíza.

Ako najsledovanejšia rodinná televízia prináša Markíza celý rad špičkového zábavného obsahu, spolu s rešpektovaným spravodajstvom a vždy aktuálnou publicistikou. Redizajn zahŕňal aktualizáciu loga Markízy s cieľom zachovať ho ako „stred vesmíru“ a symbol stability.

hbo max, hbo, Čítajte aj Obrovské televízne zmeny: HBO Max končí! Nahradí ho "iná" streamovacia služba

„Logo si muselo zachovať existujúce dedičstvo značky, zostať rozpoznateľné a fungovať na viacerých platformách. Na dosiahnutie tohto cieľa bolo logo TV Markíza zjednodušené, aby sa zvýšila jeho funkčnosť. Teraz sa ľahšie používa a ikonickému „M“ sa dostalo oveľa väčšieho významu,“ vysvetľuje Jana Vavreková, vedúca kreatívneho oddelenia v rámci Centra marketingu skupiny Markíza.

Doma je populárna ženská stanica, ktorej obsah sa zameriava na emócie, silné ľudské príbehy, vzťahy, lásku a romantiku. Programová ponuka siaha od obľúbených tureckých seriálov, cez legendárne telenovely, romantické filmy, až po lekárske drámy a skutočné príbehy.

„Rebranding stanice Doma využíva symboliku kvetov na zachytenie emocionálneho jadra obsahu stanice. Zdôrazňujeme tak dôležitosť vzťahov, ľudského kontaktu a emócií v našom živote. Kvety sú v novej vizuálnej identite vždy prítomné a vytvárajú výraznú estetiku. Grafické elementy kvetov sa pohybujú s ľahkosťou a eleganciou. Používame okvetné lístky kvetov, aby sme diváka previedli naprieč obsahom stanice,“ približuje Vavreková.

Dajto je televízia postavená na zábave, akcii, adrenalíne, energii a vzrušení. Programová ponuka zahŕňa sitkomy, akčné seriály, šport a filmy so žánrami ako akcia, triler, sci-fi a komédia.

Vynovené Dajto využíva výraznú a jasnú estetiku, ktorá je mladistvá, ale zároveň príjemná pre všetkých, ktorí majú radi akciu, trilery, sci-fi a komédiu. „Grafika je hlasná, sebavedomá a hravá, môže sa pochváliť popkultúrnym teplom, sviežosťou a energiou. Vďaka farebnej palete, pruhom a štylizovanej typografii je Dajto okamžite rozpoznateľné bez ohľadu na to, kde sa značka použije,“ uzavrela Vavreková.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ