Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Televízie majú za sebou mimoriadne slabý mesiac. Top programu júla stačilo 350-tisíc divákov

Medziročný pokles výkonov zaznamenali televízie aj v komerčnom publiku.

08.08.2022 06:00
Sledovanosť TV Foto:
Júl priniesol televíziám mimoriadne nízku sledovanosť programov.
debata

Televízie v letných mesiacoch zaznamenávajú štandardne pokles sledovanosti. Horúci júl však priniesol mimoriadne nízky záujem divákov, k obrazovkám ich ťahali najmä správy o počasí a pôvodné seriály televízie Joj. Zabodoval aj futbal.

druhá šanca, sestričky, nemocnica, Čítajte aj Pátranie po najlepšom slovenskom seriáli pokračuje! Tieto nemajú šancu vyhrať...

Počasie najsledovanejším programom mesiaca

Celkovo najsledovanejším programom júla sa v komerčnej cieľovej skupine 12–54 ročných divákov stalo Počasie, konkrétne vydanie z 5. júla, ktoré aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo rating 7,7 % a trhový podiel 24,1 %. Pri obrazovkách Markízy bolo 526-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine išlo o divácky najúspešnejší júlový program.

Pre televíziu Joj bolo celkovo najsledovanejším júlovým programom Najlepšie počasie odvysielané 31. júla, ktoré si pripísalo rating 6,3 % a trhový podiel 18,6 %. V univerzálnom publiku to znamenalo 472-tisíc divákov.

Z hlavných spravodajských relácií si najviac divákov pozrelo Noviny televízie Joj odvysielané 10. júla, ktoré mali 463-tisíc divákov v 12+. Televízne noviny Markízy dosiahli júlové maximum v utorok 5. júla so 421-tisíc divákmi. V komerčnom publiku 12–54 si obidve relácie pripísali rovnakú sledovanosť na úrovni 6,1 %. Najsledovanejšie Správy RTVS mali v júli 275-tisíc divákov v 12+.

Športová udalosť mesiaca

Športových fanúšikov k obrazovkám prilákali predkolá Ligy majstrov. Najväčšiu pozornosť mal kvalifikačný duel, v ktorom sa po tridsiatich rokoch opäť stretol slovenský majster ŠK Slovan Bratislava s maďarským šampiónom Ferencvárosom Budapešť.

Priamy prenos prvého zápasu priniesla televízia Dajto, pre ktorú sa stal v oboch hlavných cieľových skupinách najsledovanejším tohtoročným programom. Rozhodujúci druhý polčas, ktorý sa skončil víťazstvom Slovana 2:1, sledovalo 305-tisíc divákov v univerzálnom publiku 12+. Odvetu o týždeň neskôr odvysielal Šport RTVS, sledovalo ju po polčasoch 330– a 340-tisíc divákov.

KukačkyII Čítajte aj Úspešné Kukačky dostanú pokračovanie. ČT nakrúca druhú sériu, práva kúpila aj RTVS

Večer pritiahla k obrazovkám najviac divákov Hranica

Stratu divákov pocítili v prvý prázdninový mesiac naplno hlavné večerné programy. Televízia Joj nasadila do prázdninového vysielania dva vlastné premiérové seriály. Napriek odlivu divákov jej tento ťah vyšiel. Obidva seriály boli zároveň jedinými nespravodajskými programami Jojky, ktoré dokázali k obrazovkám prilákať viac ako 300-tisíc divákov.

Najviac divákov pritiahol k obrazovkám seriál Hranica, ktorého najsledovanejšia epizóda mala 347-tisíc divákov v univerzálnom publiku, čo stačilo na to, aby sa stala top programom júla spomedzi nespravodajských programov všetkých televízií. Maximom druhého pôvodného seriálu Jojky Šťastná rybka bolo 324-tisíc divákov.

Pre RTVS bola celkovo najsledovanejším júlovým programom politická diskusia O 5 minút 12. Posledné vydanie pred letnou prestávkou, v ktorom diskutovali Milan Krajniak a Peter Pellegrini, si pozrelo 341-tisíc divákov. Z večerných programov Jednotky boli najsledovanejšími programami sobotné reprízy Záhad tela. Z piatich júlových vydaní mala najsledovanejšia epizóda 327-tisíc divákov.

Na Markíze bol najsledovanejším programom Utajený šéf. Premiérovú českú epizódu odvysielanú v utorok 5. júla 2022 si pozrelo 288-tisíc divákov. Divákov k obrazovkám Markízy prilákali aj filmové premiéry Smrtiace safari (262-tisíc divákov) alebo Miliónový hurikán (247-tisíc divákov).

markíza, Čítajte viac Jeseň na Markíze: Po ťažkej sezóne predstavuje program plný najsilnejších premiér

České seriály nezabrali

Televízie vyplnili svoju letnú programovú štruktúru aj akvizičnými seriálmi, prevažne českých televízií. Ani jeden si však nenašiel dostatočný počet divákov, pravdepodobne preto, že ich už videli pri premiére na českých staniciach.

Markíza nasadila dva české seriály – Špunti na ceste z produkcie Českej televízie a Co ste hasiči zo sesterskej Novy, ktoré sa však hýbu v podpriemeroch. Jojka zasa divákov neoslovila s kanadským seriálom Sestričky, ktorým sa pokúsila nadviazať na úspech Nemocnice. Prepadla aj kriminálka Dvojka na zabitie z produkcie sesterskej Primy a nedarí sa ani finálovej piatej sérii Našich. Jednotka RTVS uviedla úspešný seriál Českej televízie Ochranca, ani ten si však nenašiel svoje publikum.

Top 10 programov mimo spravodajstva a športu v univerzálnom publiku 12+:

Por. Názov Stanica Dátum   Počet divákov
1. Hranica TV Joj 11.07.2022   347 000
2. O 5 minút 12 Jednotka 03.07.2022   341 000
3. Hranica TV Joj 04.07.2022   331 000
4. Záhady tela Jednotka 30.07.2022   327 000
5. Šťastná rybka TV Joj 05.07.2022   324 000
6. Hranica TV Joj 18.07.2022   309 000
7. Hranica TV Joj 25.07.2022   299 000
8. Šťastná rybka TV Joj 12.07.2022   299 000
9. Šťastná rybka TV Joj 26.07.2022   298 000
10. Utajený šéf III. Markíza 05.07.2022   288 000
           

Top 10 programov mimo spravodajstva a športu v komerčnom publiku 12–54:

Por. Názov Stanica Dátum   Sledovanosť (rtg%) Podiel na trhu (share%)
1. Utajený šéf Markíza 05.07.2022   5,8 17,1
2. Muži v čiernom 4 Markíza 30.07.2022   5,6 19,5
3. Smrtiace safari Markíza 03.07.2022   5,6 19,2
4. Hranica TV Joj 11.07.2022   5,5 17,1
5. Hranica TV Joj 04.07.2022   5,3 19,3
6. Miliónový hurikán Markíza 17.07.2022   5,3 17,4
7. Šťastná rybka TV Joj 05.07.2022   5,3 14,9
8. Šťastná rybka TV Joj 12.07.2022   5,1 16,2
9. Šťastná rybka TV Joj 26.07.2022   5,0 16,2
10. Nočný lovec TV Joj 10.07.2022   5,0 15,4
             

Ako sa darilo televíznym skupinám v komerčnom publiku?

Skupina Markíza so svojimi stanicami Markíza, Doma, Dajto a novým prírastkom Krimi napriek nevýrazným výkonom ustála v júli pozíciu trhového lídra. V komerčnej cieľovej skupine 12–54 dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 23,1 % a konkurenčnú skupinu Joj (stanice Joj, Plus, Wau a Jojko) predstihla s rozdielom až 6,3 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola až v 30 z 31 júlových dní, ostatný jeden deň patril skupine Joj. Prvenstvo si držala aj samotná televízia Markíza, ktorá konkurenčnú televíziu Joj porazila o 3,3 bodu.

RTVS (Jednotka, Dvojka, Trojka, :24 a Šport) zaznamenal v tejto cieľovej skupine celodenný trhový podiel 8,8 %. Pripísal si medziročný pokles o 3 body, na ktorom sa podpísala najmä absencia veľkých športových podujatí. Minulý rok v júli finišovalo futbalové EURO a začínali letné olympijské hry v Tokiu.

Skupina Joj dosiahla v medziročnom porovnaní nižší výkon o 2,4 bodu. Ako jediná zaznamenala medziročne nárast v celodenných podieloch skupina Markíza, a to o 0,8 bodu. V prípade trhového lídra sa však na náraste podpísala nová stanica Krimi, ktorá k výsledku prispela trhovým podielom 2,5 %. Pri medziročnom porovnaní bez novej stanice Krimi, ktorá sa na minuloročnom výsledku nepodieľala, by si skupina Markíza pripísala medziročný pokles o 1,7 bodu.

myšlienky vraha, Čítajte aj Markíza KRIMI s ďalším rekordom. Vystrelila až na pozíciu trhovej štvorky

V hlavnom vysielacom čase 19:00–22:00 patrilo júlové víťazstvo rovnako skupine Markíza, ktorá zaznamenala priemerný podiel na trhu 24,9 % a konkurenčnú skupinu Joj predstihla o 3,7 percentu­álneho bodu. Jednotkou na trhu bola v 26 z 31 júlových dní, ostatných 5 dní patrilo skupine Joj. Aj samotná televízia Markíza si aj v hlavnom vysielacom čase udržala náskok, jej odstup od konkurenčnej televízie Joj bol už tesnejší, o 0,9 bodu.

Všetky tri televízne skupiny zaznamenali v prime-time medziročný pokles. Najvyšší, o 3,3 bodu, si pripísal RTVS, skupina Joj znížila svoj výkon o 2 body a skupina Markíza o 0,3 bodu. Ako sme už spomenuli pri celodenných trhových podieloch, v tomto roku k výkonu skupiny Markíza prispela nová stanica, ak však porovnáme medziročný výkon bez Krimi, ktorá prispela podielom 2,1 %, pokles skupiny Markíza by bol o 1,8 bodu.

Porovnanie celodenných trhových podielov (cieľová skupina 12–54):
zväčšiť Porovnanie celodenných trhových podielov...
Celodenné trhové podiely Porovnanie celodenných trhových podielov (cieľová skupina 12-54).
Porovnanie trhových podielov v prime-time (cieľová skupina 12–54):
zväčšiť Porovnanie trhových podielov v prime-time...
Porovnanie trhových podielov v prime-time (cieľová skupina 12-54) Porovnanie trhových podielov v prime-time (cieľová skupina 12-54).

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0–3 + HOSTIA.

Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #sledovanosť TV
Flowers