V sobotu večer žilo celé Slovensko voľbou nového prezidenta. Volebná noc bola vyvrcholením súboja dvoch finálových kandidátov uchádzajúcich sa o post hlavy štátu. Televízie vo svojom spravodajstve priebežne prinášali aktuálne informácie z predvolebného súboja, ako aj zo samotnej volebnej noci.
Čítajte aj Slovensko si zvolilo nového prezidenta. Dostával v médiách viac priestoru Pellegrini alebo Korčok? A kto dominoval na sociálnych sieťach?Najviac divákov čakalo na výsledky pri obrazovke Markízy. Mimoriadna relácia Prezident 2024: Volebná noc, ktorú televízia rozdelila na dve časti, uprednostnilo najviac divákov. Prvú časť, ktorá odštartovala už o 20:40, si pozrelo 217-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Druhú časť volebnej noci, v rámci ktorej sa diváci a diváčky dozvedeli, že novým slovenským prezidentom sa stane Peter Pellegrini, sledovalo na Markíze až 420-tisíc divákov, pričom aspoň na tri minúty si ju zaplo dokonca až 1 018 000 divákov (AvRch v CS 12+).
Druhým najsledovanejším bol špeciál Voľby prezidenta 2024 – Volebná noc, ktorú od 21:40 hod. odštartovala RTVS. Na Jednotke ju sledovalo 187-tisíc divákov a na spravodajskom okruhu :24 ju videlo ďalších 45-tisíc divákov.
V obchodnej cieľovej skupine 13–55 si druhá časť špeciálu na Markíze pripísala rating 8,1 % a vysoký trhový podiel 33,2 % prvá časť mala podiel 14,0 %. Jednotka RTVS zaznamenala trhový podiel 11,1 % v tejto cieľovej skupine.
Čítajte aj Machaj proti Ficovi: Nevytvárajte negatívnu mienku o RTVS, začnite konečne konštruktívny dialógSpravodajské televízie
V rámci spravodajských televízií najviac divákov v sobotu vyhľadávalo informácie na JOJ 24, ktorá si pripísala pripísala prvenstvo v hlavnom vysielacom čase. V univerzálnej cieľovej skupine zaznamenala podiel 2,7 %, RTVS :24 zaznamenala podiel na trhu 1,8 % a ta3 0,8 %. Televízii JOJ 24 darilo aj celodenne, keď získala až 3,8 % podiel, televízia ta3 získala celodenný podiel 2,8 % a RTVS :24 podiel 2,4 %.
V obchodnej cieľovej skupine 13 – 55 ročných divákov si prvenstvo pripísala rovnako JOJ 24. V hlavnom vysielacom čase dosiahla podiel na trhu 1,9 %, RTVS :24 zaznamenala 1,2 % a ta3 1,0 %.
Nedeľné politické diskusie
Vysoký divácky záujem vyvolali po prezidentských voľbách aj nedeľné politické diskusie. Najsledovanejšou sa stalo Na telo. Špeciálna povolebná debata moderátora Michala Kovačiča s Denisou Sakovou a Michalom Šimečkom pritiahla k obrazovkám 419-tisíc divákov.
Len o tisíc divákov menej mala diskusia O 5 minút 12, ktorú si na Jednotke pozrelo 418-tisíc divákov. Hosťom relácie bol budúci prezident Peter Pellegrini, ktorý v mimoriadnom 20-minútovom bloku priblížil divákom prvé dojmy po zvolení. V ďalšom bloku s moderátorom Marekom Makarom diskutovali Matúš Šutaj Eštok a Branislav Gröhling.
Peter Pellegrini bol špeciálnym hosťom relácie aj v relácii V politike na ta3, ktorú si pozrelo 181-tisíc divákov. Hosťami Richarda Dírera boli aj politológ Jozef Lenč, marketingový expert Pavol Minár a poslanci Martin Dubéci a Branislav Gröhling.
V obchodnej cieľovej skupine 13 – 55 si Na telo pripísalo trhový podiel 33,2 %, O 5 minút 12 31,3 % a V politike 13,7 %.