Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Slovensko si zvolilo nového prezidenta. Dostával v médiách viac priestoru Pellegrini alebo Korčok? A kto dominoval na sociálnych sieťach?

Nazrite za oponu dát o prezidentských kandidátoch. Nezávislá analýza prináša čísla o ich mediálnom pokrytí.

07.04.2024 07:10
Peter Pellegrini Foto: ,
Volebná noc nového prezidenta Petre Pellegriniho.
debata

Slovensko si zvolilo nového prezidenta. V Prezidentskom paláci Zuzanu Čaputovú vystrieda Peter Pellegrini, ktorému dalo hlas 53,12 % voličov – získal 1,41 milióna hlasov. Jeho protikandidát Ivan Korčok získal 1,24 milióna hlasov (46,87 %). Volebná účasť dosiahla 61,14 percenta, doposiaľ bola vyššia len v roku 1999, keď si Slováci prvýkrát volili hlavu štátu priamo.

pellegrini volebna noc Čítajte viac Víťazstvo proruského populistu nad prozápadným kandidátom. Svetové médiá píšu o novom prezidentovi SR

Pred prezidentskými voľbami sa mediálny priestor stal bojiskom, kde sa kandidáti o post hlavy štátu snažili zaujať čo najvýraznejšie miesto. Projekt Mediálny obraz ponúkal jedinečnú príležitosť sledovať a analyzovať mediálne pokrytie jednotlivých prezidentských kandidátov v reálnom čase.

Nielen kvantita, ale aj kvalita zmienok bola dôležitá. V tomto ohľade si udržiavali Ivan Korčok aj Peter vysoký podiel pozitívne ladených zmienok, pričom až polovica všetkých článkov mala pozitívny odtieň. Článkov s negatívnym sentimentom bola len pätina.

Natáčanie filmu Miki Čítajte aj Hrubokrkí mafiáni, zbrane a luxus deväťdesiatych rokov. Natáčanie filmu Miki bolo ukončené, pozrite si fotografie

Ako boli kandidáti prezentovaní v médiách?

Dáta odhaľujú zaujímavé detaily o tom, ako boli kandidáti prezentovaní v médiách. Za posledných 14 dní boli obaja prezidentskí kandidáti spomínaní v médiách viac než 15-tisíckrát. Na čele tohto rebríčka sa usadil Ivan Korčok s podielom 55,1 %, Peter Pellegrini si z mediálneho koláča ukrojil 44,9 %.

odkaz Údaje na obrázku sú zo 6. apríla 2024 o 19:40... Foto: Mediaboard
Mediálny obraz Údaje na obrázku sú zo 6. apríla 2024 o 19:40 hod., pre údaje v reálnom čase kliknite na obrázok alebo na stránku www.medialnyobraz.sk.

Pri mediálnych príspevkoch však nie je dôležité len ich množstvo, ale aj tonalita zmienok. V tomto ohľade si Ivan Korčok udržal mierny náskok, pozitívny odtieň malo 52 % všetkých článkov o ňom. Článkov s negatívnym sentimentom bolo 20 %.

Peter Pellegrini bol v 49 % prípadov spájaný s pozitívnym sentimentom, článkov s negatívnym odtieňom bolo 21 %.

odkaz Údaje na obrázku sú zo 6. apríla 2024 o 19:40... Foto: Mediaboard
Mediálny obraz Údaje na obrázku sú zo 6. apríla 2024 o 19:40 hod., pre údaje v reálnom čase kliknite na obrázok alebo na stránku www.medialnyobraz.sk.

Dynamika na sociálnych sieťach

Okrem tradičných médií sledoval projekt aj počet zmienok na verejných profiloch na sociálnych sieťach. Za posledných 14 dní sa na sociálnych sieťach objavilo takmer 115-tisíc zmienok o oboch prezidentských kandidátoch.

Hoci Ivan Korčok mierne dominoval v pozornosti médií, na sociálnych sieťach už mal výrazne silnejšiu pozíciu Peter Pellegrini. Prvenstvo prevzal zo ziskom viac ako 68 % všetkých zmienok (celkom 78 375). Ivan Korčok na sociálnych sieťach zaostal s 36 544 zmienkami (necelých 32 %).

odkaz Údaje na obrázku sú zo 6. apríla 2024 o 19:40... Foto: Mediaboard
Mediálny obraz Údaje na obrázku sú zo 6. apríla 2024 o 19:40 hod., pre údaje v reálnom čase kliknite na obrázok alebo na stránku www.medialnyobraz.sk.
Kamenné námestie Čítajte aj Spôsobujete nám rozsiahle škody, odkazuje ministerstvu kultúry developer hotela Kyjev

O projekte Mediálny obraz: Mediálny obraz sleduje a analyzuje všetky relevantné médiá v reálnom čase a priebežne prináša aktuálny obraz o mediálnom pokrytí kandidátov. Projekt je politicky nezávislý a nie je financovaný žiadnymi tretími stranami. Všetky dáta sú verejne dostupné a voľne použiteľné. Cieľom projektu je objektívne zhodnotenie mediálneho pokrytia kandidátov.

Projekt Mediálny obraz spustila minulý rok spoločnosť Monitora. Mapovala v ňom mediálnu stopu politických strán a hnutí kandidujúcich v parlamentných voľbách. Monitora medzičasom prešla rebrandingom a ako Mediaboard opäť projekt spustila.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #prezidentské voľby 2024 #prieskum - prezidentské voľby 2024