Slovensko si zvolilo nového prezidenta. V Prezidentskom paláci Zuzanu Čaputovú vystrieda Peter Pellegrini, ktorému dalo hlas 53,12 % voličov – získal 1,41 milióna hlasov. Jeho protikandidát Ivan Korčok získal 1,24 milióna hlasov (46,87 %). Volebná účasť dosiahla 61,14 percenta, doposiaľ bola vyššia len v roku 1999, keď si Slováci prvýkrát volili hlavu štátu priamo.
Čítajte viac Víťazstvo proruského populistu nad prozápadným kandidátom. Svetové médiá píšu o novom prezidentovi SRPred prezidentskými voľbami sa mediálny priestor stal bojiskom, kde sa kandidáti o post hlavy štátu snažili zaujať čo najvýraznejšie miesto. Projekt Mediálny obraz ponúkal jedinečnú príležitosť sledovať a analyzovať mediálne pokrytie jednotlivých prezidentských kandidátov v reálnom čase.
Nielen kvantita, ale aj kvalita zmienok bola dôležitá. V tomto ohľade si udržiavali Ivan Korčok aj Peter vysoký podiel pozitívne ladených zmienok, pričom až polovica všetkých článkov mala pozitívny odtieň. Článkov s negatívnym sentimentom bola len pätina.
Čítajte aj Hrubokrkí mafiáni, zbrane a luxus deväťdesiatych rokov. Natáčanie filmu Miki bolo ukončené, pozrite si fotografieAko boli kandidáti prezentovaní v médiách?
Dáta odhaľujú zaujímavé detaily o tom, ako boli kandidáti prezentovaní v médiách. Za posledných 14 dní boli obaja prezidentskí kandidáti spomínaní v médiách viac než 15-tisíckrát. Na čele tohto rebríčka sa usadil Ivan Korčok s podielom 55,1 %, Peter Pellegrini si z mediálneho koláča ukrojil 44,9 %.
Pri mediálnych príspevkoch však nie je dôležité len ich množstvo, ale aj tonalita zmienok. V tomto ohľade si Ivan Korčok udržal mierny náskok, pozitívny odtieň malo 52 % všetkých článkov o ňom. Článkov s negatívnym sentimentom bolo 20 %.
Peter Pellegrini bol v 49 % prípadov spájaný s pozitívnym sentimentom, článkov s negatívnym odtieňom bolo 21 %.
Dynamika na sociálnych sieťach
Okrem tradičných médií sledoval projekt aj počet zmienok na verejných profiloch na sociálnych sieťach. Za posledných 14 dní sa na sociálnych sieťach objavilo takmer 115-tisíc zmienok o oboch prezidentských kandidátoch.
Hoci Ivan Korčok mierne dominoval v pozornosti médií, na sociálnych sieťach už mal výrazne silnejšiu pozíciu Peter Pellegrini. Prvenstvo prevzal zo ziskom viac ako 68 % všetkých zmienok (celkom 78 375). Ivan Korčok na sociálnych sieťach zaostal s 36 544 zmienkami (necelých 32 %).
Čítajte aj Spôsobujete nám rozsiahle škody, odkazuje ministerstvu kultúry developer hotela KyjevO projekte Mediálny obraz: Mediálny obraz sleduje a analyzuje všetky relevantné médiá v reálnom čase a priebežne prináša aktuálny obraz o mediálnom pokrytí kandidátov. Projekt je politicky nezávislý a nie je financovaný žiadnymi tretími stranami. Všetky dáta sú verejne dostupné a voľne použiteľné. Cieľom projektu je objektívne zhodnotenie mediálneho pokrytia kandidátov.
Projekt Mediálny obraz spustila minulý rok spoločnosť Monitora. Mapovala v ňom mediálnu stopu politických strán a hnutí kandidujúcich v parlamentných voľbách. Monitora medzičasom prešla rebrandingom a ako Mediaboard opäť projekt spustila.