Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Top programy mesiaca: Diváckym hitom sa stala Zrada, pol miliónovú hranicu pokorili až tri seriály

Slovenských divákov vo februári pritiahli k obrazovkám najmä pôvodné seriály.

07.03.2024 06:00
Zrada Foto:
Záber zo seriálu Zrada.
debata

Najsledovanejšími programami na celom trhu sa uplynulý mesiac stali seriály Zrada, Dunaj, k vašim službám a Čas nádejí. Všetky tri hodnotia mimoriadne pozitívne diváci aj odborná verejnosť.

Skupina Markíza logo Čítajte viac Konkurenciu porážala každý deň. Skupina Markíza dosiahla vo februári najlepšie čísla od roku 2016

Dramatický seriál Zrada uviedla televízia Markíza na začiatku februára. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ sa uviedol ako najsledovanejší program celého uplynulého mesiaca, keď si jeho úvodnú epizódu vychutnalo až 618-tisíc divákov so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti. Diváci zostali Zrade verní aj pri ďalších epizódach, všetky štyri februárové epizódy sledovalo v priemere až 584-tisíc divákov.

Viac ako pol milióna divákov pritiahol k obrazovkám aj seriál Dunaj, k vašim službám, ktorého februárovým maximom bolo až 617-tisíc divákov, len o tisícku menej ako pri Zrade. Tretím a posledným nespravodajským programom s pol miliónovým publikom bol historický seriál Čas nádejí z dielne RTVS, ktorý sa na konci februára ôsmou epizódou uzavrel s 552-tisíc divákmi ako druhý najúspešnejší pôvodný seriál RTVS, prekonalo ho len Hniezdo. RTVS už pripravuje druhú sériu seriálu Čas nádejí, v súčasnosti je príprava v štádiu písania scenárov, uviedol pre Mediaklik Filip Púchovský z RTVS.

Ministerka kultúry Martina Šimkovičová. Čítajte aj Šimkovičová chcela odvolať riaditeľa RTVS, na vládu predložila iný návrh. Telerozhlas jej snahu zatiaľ nebude komentovať

Vernú divácku základňu má naďalej aj seriál Nemocnica televízie JOJ, ktorého februárovým maximom bolo 438-tisíc divákov.

Novinkou na obrazovkách Markízy bola okrem Zrady aj nová séria kuchárskej reality šou Na nože. Televízia JOJ uviedla zábavnú reláciu Vtip za stovku, RTVS novú sériu cestopisu Cestou necestou a úplne nový gastronomický magazín Veľkou lyžicou.

V komerčnej cieľovej skupine 13–55 si prvenstvo pripísal Dunaj, k vašim službám s vysokou sledovanosťou 10,8 % a trhovým podielom 30,1 %. Tesne ho nasledovala Zrada s ratingom 10,4 % a nadpriemerným trhovým podielom 30,4 %. Iným programom sa desať percentný rating a tridsať percentný podiel na trhu nepodarilo prekonať.

Spravodajstvo a politické relácie

Najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v oboch hlavných cieľových skupinách stali Televízne noviny Markízy odvysielané v pondelok 5. februára. So započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahli rating 8,9 % a vysoký trhový podiel 28,9 % v komerčnej cieľovej skupine 13–55. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta v tento deň Markíza sprostredkovala 527-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov.

Hlavná spravodajská relácia Markízy vo februári 2024 zvíťazila nad konkurenciou v 28 z 29 dní. Ostatný jeden deň si prvenstvo pripísali Noviny TV JOJ, ktorých februárovým maximom bolo 516-tisíc divákov v cieľovej skupine 12+, v komerčnej cieľovej skupine to znamenalo rating 8,3 % a podiel na trhu 23,7 %.

Vysokú sledovanosť si držali aj televízne politické diskusie. Najviac divákov pritiahlo Na telo televízie Markíza. Najsledovanejšie vydanie uplynulého mesiaca dosiahlo v cieľovej skupine 13–55 rating 7,1 % a trhový podiel až 30,8 %. Pri obrazovkách bolo 499-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Februárovým maximom O 5 minút, ktoré vysiela Jednotka RTVS, bolo 458-tisíc divákov starších ako 12 rokov, v cieľovej skupine 13–55 to znamenalo sledovanosť 5,5 % a podiel na trhu 24,6 %.

Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + TS0–3 (odložená trojdňová sledovanosť) + HOSTIA.

  • Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 13–55 zahŕňa divákov vo veku od 13 do 55 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších ako 12 rokov.
  • Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.
  • Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #RTVS #TV JOJ #TV Markíza #sledovanosť TV