Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Konkurenciu porážala každý deň. Skupina Markíza dosiahla vo februári najlepšie čísla od roku 2016

Skupina Markíza dosiahla vo februári najlepšiu výkonnosť za posledné roky.

07.03.2024 06:00
debata
Foto: TV Markíza
Markíza, Doma, Dajto, Krimi logo

Skupina Markíza dosiahla vo februári výnimočné výsledky. V rámci slovenských televíznych skupín si pripísala najvyššie podiely na trhu v obidvoch hlavných cieľových skupinách, ktoré sú najlepšie za posledné roky.

Zároveň dosiahla najvyššie nárasty – celodenne aj v prime-time, a to nielen v porovnaní s predošlým mesiacom, ale aj s minulým rokom. Pozíciu trhovej dvojky si naďalej drží skupina JOJ a trojkou je verejnoprávna RTVS.

Zrada Čítajte viac Top programy mesiaca: Diváckym hitom sa stala Zrada, pol miliónovú hranicu pokorili až tri seriály

Komerčná cieľová skupina divákov

Skupina Markíza, zahrňujúca televízne stanice Markíza, Doma, Dajto a Krimi, dokázala v komerčnej cieľovej skupine 13–55 a po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahnuť priemerný celodenný trhový podiel až 32,3 %, ktorý je najvyšší od septembra 2016. Hranicu 30 percent prekonala aj v januári tohto roka (31,5 %), v minulom roku ju prekonala len trikrát, počas jesene od septembra do novembra.

Týmto výsledkom predbehla skupinu JOJ s rozdielom až 10,9 percentuálneho bodu. Do skupiny JOJ patria stanice JOJ, Plus, Wau, Jojko, JOJ 24 a od decembra sú do merania zaradené aj stanice JOJ Šport a JOJ Svet.

V porovnaní s minulým rokom sa skupina Markíza zlepšila celodenne o 3,5 percentu­álneho bodu, skupina JOJ mierne poklesla o 0,2 percentu­álneho bodu. RTVS so svojimi štyrmi programovými okruhmi – Jednotka, Dvojka, :24 a Šport – v tejto cieľovej skupine dosiahla nárast o 0,6 bodu.

Jednotkou na trhu bola v každý jeden z 29 februárových dní skupina Markíza, a to celodenne aj v prime-time.

Prime-time pod taktovkou Markízy

V komerčnej cieľovej skupine 13–55 dosiahla skupina Markíza nadštandardný priemerný podiel na trhu aj v hlavnom vysielacom čase (19:00 – 22:00 hod.), keď si pripísala až 33,3 %. Nad 30 percentnou hranicou bola aj v januári (32,1 %), v uplynulom roku sa jej túto hranicu podarilo prekročiť v šiestich mesiacoch.

V medziročnom porovnaní si skupina Markíza polepšila o 3,1 percentu­álneho bodu a dosiahla náskok o 9,8 bodu pred skupinou JOJ, ktorá zaznamenala medziročný pokles o 1,8 bodu. RTVS svoj výkon zvýšila, a to o 0,5 bodu v tejto cieľovej skupine.

Univerzálne publikum divákov

Svoju dominanciu si skupina Markíza udržala aj v univerzálnej skupine divákov 12+, kde si po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti pripísala priemerný celodenný trhový podiel 26,5 %. Skupina JOJ sa jej v tejto cieľovej skupine priblížila na rozdiel 5,4 percentuálneho bodu. V porovnaní s minulým rokom si všetky tri televízne skupiny polepšili, skupina Markíza o 2,8, skupina JOJ o 0,2 a RTVS o 0,6 percentu­álneho bodu.

Aj v hlavnom vysielacom čase (19:00 – 22:00 hod.) patrilo prvenstvo skupine Markíza s priemerným podielom na trhu 29,1 % a náskokom o 5,7 percentu­álneho bodu pred skupinou JOJ.

V porovnaní s minulým rokom si skupina Markíza polepšila o 3,5 percentu­álneho bodu, zatiaľ čo skupina Joj zaznamenala pokles o 2,2 bodu. RTVS medziročne zvýšila svoj výkon o 0,3 bodu v tejto cieľovej skupine, na čom mal podiel aj úspech historického seriálu Čas nádejí, ktorý bol lídrom nedeľných večerov na Jednotke.

Celodennou jednotkou na trhu bola v každý jeden februárový deň taktiež skupina Markíza, v prime-time (19:00 – 22:00) si dva dni pripísala prvenstvo skupina JOJ.

Spravodajské televízie: Polepšila si ta3

V rámci spravodajských televízií si v univerzálnej cieľovej skupine 12+ udržala celodenné prvenstvo ta3 s výraznejším odstupom od konkurenčných televízií. V hlavnom vysielacom čase (19:00 – 22:00 hod.) už boli spravodajské televízie bližšie pri sebe. Druhou najsledovanejšou bola vo februári RTVS :24, ktorú tesne nasledovala JOJ 24.

Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + TS0–3 (odložená trojdňová sledovanosť) + HOSTIA.

  • Cieľové skupiny: Univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších než 12 rokov. Komerčná cieľová skupina 13–55 zahŕňa divákov vo veku od 13 do 55 rokov. (Od 1. januára 2024 sa komerčná cieľová skupina zmenila z 12–54 na 13–55. Tento posun o rok vyššie na spodnej aj hornej hranici však nemá zásadný vplyv na výsledky televízií, preto si dovoľujeme uvádzať medziročné porovnanie medzi cieľovými skupinami, ktoré nie sú identické.)
  • Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.

Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu. Do merania je zaradených min. 140 televíznych staníc.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #RTVS #TV JOJ #TV Markíza #TV TA3 #sledovanosť TV