Sviatočný program Českej televízie sledovala bezmála polovica všetkých divákov pri obrazovkách u našich susedov. Tohtoročné Vianoce sa tak pre českú verejnoprávnu televíziu stali najúspešnejšími od začiatku merania sledovanosti v roku 1997.

Počas tohtoročných vianočných sviatkov u českých divákov najviac bodovala premiéra štedrovečernej rozprávky Kľúč svätého Petra, ktorú si pustilo až 2,93 milióna divákov starších ako 4 roky. Na 1. sviatok vianočný si úspech pripísala premiéra novej koprodukčnej rozprávky RTVS Tri zlaté dukáty, ktorú si nenechalo ujsť 2,3 milióna ľudí.
Tri zlaté dukáty sa stali diváckym hitom aj u slovenských divákov. Jednotka RTVS obidve rozprávky uviedla v opačnom garde. Na Štedrý deň mali premiéru Tri zlaté dukáty, ktoré sa stali s 825-tisíc divákmi najsledovanejšou rozprávkou od zavedenia tradície nových rozprávok v roku 2014. Premiéru českej vianočnej rozprávky Kľúč svätého Petra RTVS uviedla na 1. sviatok vianočný, keď si ju pustilo až 507-tisíc divákov.

Vysokú sledovanosť u našich susedov mali aj ďalšie vianočné rozprávky ako Krakonošovo tajomstvo, Tajomstvo starej bambitky alebo Tri oriešky pre Popolušku.
„Tohtoročný Štedrý deň bol z hľadiska sledovanosti najúspešnejší v celej histórii merania nielen pre ČT ako celok, ale aj pre kanál ČT1. Vianočné vysielanie je pre Českú televíziu vždy veľká výzva a priorita. Som rád, že si tohtoročné štedrovečerné a sviatočné vysielanie užili s naším programom milióny ľudí a ČT znovu ukázala, že je pravidelne ku konci roka jasnou diváckou voľbou. A to ako v prípade rozprávok, tak filmov, koncertov, dokumentov, alebo zábavy pre deti,“ zhrnul úspešnú sledovanosť programový riaditeľ Českej televízie Milan Fridrich.
