Najvyšší podiel na trhu si aj v novembri pripísala skupina Markíza (TV Markíza, Doma, Dajto a Krimi), a to v obidvoch hlavných cieľových skupinách, celodenne aj v prime-time. Taktiež aj samotná TV Markíza bola suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc. Trhovou dvojkou je naďalej skupina Joj (TV Joj, Plus, Wau, Jojko a Joj 24) a trojkou RTVS (Jednotka, Dvojka, :24 a Šport).
Čítajte aj Naozaj budú diváci čakať na návrat Dunaja tak dlho? Vieme, kedy sa vrátiMarkíza s vysokým trhovým podielom
Skupina Markíza v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12–54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 31,5 % a konkurenčnú skupinu Joj (21,7 %) tak predstihla s rozdielom až 9,8 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza každý jeden z 30 novembrových dní.
V porovnaní s novembrom 2022 si skupina Markíza polepšila o 3,2 percentuálneho bodu. Skupina Joj zaznamenala len mierny pokles, o 0,4 bodu, no RTVS v tejto cieľovej skupine znížila medziročne svoj výkon o 2,3 bodu, keď dosiahla podiel na trhu 11,1 %.
Spomedzi slovenských staníc bola suverénne najsilnejšou taktiež samotná TV Markíza, keď v cieľovej skupine 12–54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 19,8 %. Konkurenčná TV Joj si pripísala 14,2 % a Jednotka RTVS 7,9 % v tejto cieľovej skupine.
TV Dajto trhovou trojkou
Skupina Markíza excelovala aj v rámci ponuky menších staníc, keď v stredu 29. novembra s televíziou Dajto porazila aj verejnoprávnu Jednotku RTVS. V cieľovej skupine 12–54 dosiahla celodenný podiel na trhu 6,8 % a stala sa tak trojkou na trhu. Prvá priečka patrila TV Markíza, druhá TV Joj a až štvrtá Jednotke RTVS, ktorá v tento deň zaznamenala celodenný podiel na trhu len 5,9 % v tejto cieľovej skupine.
Čítajte viac Najlukratívnejšie športy v RTVS sú minulosťou. Hokej a futbal si podelili súkromné televízie, telerozhlasu zostala len...Hlavný vysielací čas
Novembrové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v prime-time 19:00 – 22:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 31,9 % a konkurenčnú skupinu Joj (23,7 %) tak predstihla až o 8,2 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola v 29 z 30 dní uplynulého mesiaca, ostatný jeden deň si prvenstvo pripísala skupina Joj.
V porovnaní s novembrom 2022 si skupina Markíza polepšila o 3 percentuálne body. Skupina Joj zaznamenala pokles o 1,3 bodu a RTVS o 2,3 bodu v tejto cieľovej skupine. Samotná TV Markíza dosiahla v prime-time priemerný trhový podiel 21,4 %, TV JOJ 16,8 % a Jednotka RTVS 10,5 %.
Čítajte aj Namiesto koncesionárskych poplatkov peniaze priamo od štátu. RTVS čakajú zmeny financovaniaRTVS znížila svoj výkon
Skupina Markíza bola v novembri 2023 jednotkou na trhu aj v skupine divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 26,0 % a odstupom 4,9 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (21,1 %). RTVS dosiahla priemerný podiel na trhu 15,3 %.
V porovnaní s novembrom 2022 si skupina Markíza v tejto univerzálnej cieľovej skupine polepšila o 1,9 percentuálneho bodu. Trhovým lídrom bola každý jeden z 30 dní uplynulého mesiaca. Skupina Joj medziročne zvýšila svoj výkon o 0,2 percentuálneho bodu, RTVS zaznamenala pokles o 2,2 bodu.
Prvenstvo patrilo skupine Markíza taktiež v prime-time 19:00 – 22:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 28,4 % a náskokom 4,8 percentuálneho bodu pred skupinou Joj (23,6 %) a o 11,1 bodu pred RTVS (17,3 %). Medziročne si skupina Markíza v tomto parametri polepšila o 3,1 percentuálneho bodu. Skupina Joj a RTVS zaznamenali pokles, skupina Joj o 1,5 bodu a RTVS o 2,0 bodu.
Čítajte aj Menšia sestra Markízy poriadne prekvapila, RTVS v kúte. Navyše táto relácia uhrala nový rekordSpravodajské televízie
V rámci spravodajských televízií si celodenné prvenstvo obhájila ta3, keď si pripísala priemerný podiel na trhu 2,1 %. RTVS 24 zaznamenala celodenný share 1,3 % a JOJ 24 1,1 %. Prvenstvo si obhájila TA3 aj v obchodne dôležitom čase 17:00 – 23:00. V hlavnom vysielacom čase 19:00 – 22:00 si pripísala prvenstvo RTVS 24 a o 0,1 percentuálneho bodu prekonala TA3 aj spravodajská televízia JOJ 24, ktoré vysielajú hlavné spravodajské relácie Správy RTVS a Noviny TV JOJ.
Čítajte viac Úspešná relácia TV Pravda mieri na obrazovku televízie ta3Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + TS0–3 (odložená trojdňová sledovanosť) + HOSTIA.
- Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 12–54 zahŕňa divákov vo veku od 12 do 54 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších než 12 rokov.
- Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.
- Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.
Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu. Do merania je zaradených min. 140 televíznych staníc.