Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Skupina Markíza v novembri porážala konkurenciu každý jeden deň, RTVS zhoršila svoje výsledky

Skupina Markíza si medziročne posilnila pozíciu lídra na slovenskom televíznom trhu.

06.12.2023 06:00
logo, Markíza, JOJ, RTVS Foto:
debata (3)

Najvyšší podiel na trhu si aj v novembri pripísala skupina Markíza (TV Markíza, Doma, Dajto a Krimi), a to v obidvoch hlavných cieľových skupinách, celodenne aj v prime-time. Taktiež aj samotná TV Markíza bola suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc. Trhovou dvojkou je naďalej skupina Joj (TV Joj, Plus, Wau, Jojko a Joj 24) a trojkou RTVS (Jednotka, Dvojka, :24 a Šport).

dunaj, Čítajte aj Naozaj budú diváci čakať na návrat Dunaja tak dlho? Vieme, kedy sa vráti

Markíza s vysokým trhovým podielom

Skupina Markíza v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12–54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 31,5 % a konkurenčnú skupinu Joj (21,7 %) tak predstihla s rozdielom až 9,8 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza každý jeden z 30 novembro­vých dní.

V porovnaní s novembrom 2022 si skupina Markíza polepšila o 3,2 percentu­álneho bodu. Skupina Joj zaznamenala len mierny pokles, o 0,4 bodu, no RTVS v tejto cieľovej skupine znížila medziročne svoj výkon o 2,3 bodu, keď dosiahla podiel na trhu 11,1 %.

Spomedzi slovenských staníc bola suverénne najsilnejšou taktiež samotná TV Markíza, keď v cieľovej skupine 12–54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 19,8 %. Konkurenčná TV Joj si pripísala 14,2 % a Jednotka RTVS 7,9 % v tejto cieľovej skupine.

TV Dajto trhovou trojkou

Skupina Markíza excelovala aj v rámci ponuky menších staníc, keď v stredu 29. novembra s televíziou Dajto porazila aj verejnoprávnu Jednotku RTVS. V cieľovej skupine 12–54 dosiahla celodenný podiel na trhu 6,8 % a stala sa tak trojkou na trhu. Prvá priečka patrila TV Markíza, druhá TV Joj a až štvrtá Jednotke RTVS, ktorá v tento deň zaznamenala celodenný podiel na trhu len 5,9 % v tejto cieľovej skupine.

TV, televízia, šport Čítajte viac Najlukratívnejšie športy v RTVS sú minulosťou. Hokej a futbal si podelili súkromné televízie, telerozhlasu zostala len...

Hlavný vysielací čas

Novembrové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v prime-time 19:00 – 22:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 31,9 % a konkurenčnú skupinu Joj (23,7 %) tak predstihla až o 8,2 percentu­álneho bodu. Jednotkou na trhu bola v 29 z 30 dní uplynulého mesiaca, ostatný jeden deň si prvenstvo pripísala skupina Joj.

V porovnaní s novembrom 2022 si skupina Markíza polepšila o 3 percentuálne body. Skupina Joj zaznamenala pokles o 1,3 bodu a RTVS o 2,3 bodu v tejto cieľovej skupine. Samotná TV Markíza dosiahla v prime-time priemerný trhový podiel 21,4 %, TV JOJ 16,8 % a Jednotka RTVS 10,5 %.

RTVS logo Čítajte aj Namiesto koncesionárskych poplatkov peniaze priamo od štátu. RTVS čakajú zmeny financovania

RTVS znížila svoj výkon

Skupina Markíza bola v novembri 2023 jednotkou na trhu aj v skupine divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 26,0 % a odstupom 4,9 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (21,1 %). RTVS dosiahla priemerný podiel na trhu 15,3 %.

V porovnaní s novembrom 2022 si skupina Markíza v tejto univerzálnej cieľovej skupine polepšila o 1,9 percentu­álneho bodu. Trhovým lídrom bola každý jeden z 30 dní uplynulého mesiaca. Skupina Joj medziročne zvýšila svoj výkon o 0,2 percentu­álneho bodu, RTVS zaznamenala pokles o 2,2 bodu.

Prvenstvo patrilo skupine Markíza taktiež v prime-time 19:00 – 22:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 28,4 % a náskokom 4,8 percentuálneho bodu pred skupinou Joj (23,6 %) a o 11,1 bodu pred RTVS (17,3 %). Medziročne si skupina Markíza v tomto parametri polepšila o 3,1 percentu­álneho bodu. Skupina Joj a RTVS zaznamenali pokles, skupina Joj o 1,5 bodu a RTVS o 2,0 bodu.

markíza, dajto, Čítajte aj Menšia sestra Markízy poriadne prekvapila, RTVS v kúte. Navyše táto relácia uhrala nový rekord

Spravodajské televízie

V rámci spravodajských televízií si celodenné prvenstvo obhájila ta3, keď si pripísala priemerný podiel na trhu 2,1 %. RTVS 24 zaznamenala celodenný share 1,3 % a JOJ 24 1,1 %. Prvenstvo si obhájila TA3 aj v obchodne dôležitom čase 17:00 – 23:00. V hlavnom vysielacom čase 19:00 – 22:00 si pripísala prvenstvo RTVS 24 a o 0,1 percentu­álneho bodu prekonala TA3 aj spravodajská televízia JOJ 24, ktoré vysielajú hlavné spravodajské relácie Správy RTVS a Noviny TV JOJ.

Ide o nás, Natália Germáni Čítajte viac Úspešná relácia TV Pravda mieri na obrazovku televízie ta3

Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + TS0–3 (odložená trojdňová sledovanosť) + HOSTIA.

  • Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 12–54 zahŕňa divákov vo veku od 12 do 54 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších než 12 rokov.
  • Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.
  • Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.

Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu. Do merania je zaradených min. 140 televíznych staníc.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #RTVS #TV JOJ #TV Markíza #TV TA3 #sledovanosť TV