V stredu 13. septembra uviedli komerčné televízie ďalšie epizódy svojich jesenných programových noviniek. Televízia Joj odvysielala ďalšie dve časti nového kriminálneho seriálu Prokurátorka, ktorý nasadila do konkurencie pokračovania úspešnej jarnej šou Markízy Na nože.
Čítajte aj Bývalý programový riaditeľ RTVS Ťapák opäť konšpiruje: Európa je farizejská a zlé Rusko napadlo "mierumilovnú" UkrajinuZatiaľ čo Prokurátorka si pri štarte pripísala jednoznačné víťazstvo, tento týždeň sa už karta obrátila. Kuchárska reality šou sa stala prvou diváckou voľbou hlavného večerného vysielania, a to v oboch hlavných cieľových skupinách. Premiérovú epizódu o reštaurácii The Bank v Kolárove si pozrelo celkovo 306-tisíc divákov starších ako 12 rokov, v porovnaní s predchádzajúcim týždňom si šou získala na svoju stranu ďalších 20-tisíc divákov.
Prokurátorka, naopak, divákov stratila. Kým pri štarte bolo na prvé dve epizódy zvedavých 427– a 340-tisíc divákov, ďalšie dve včerajšie epizódy už zaznamenali prepad. Na tretiu epizódy bolo zvedavých 303-tisíc divákov, čo je o 29 % menej, ako mala prvá epizóda, a nasledujúcu štvrtú epizódu si pozrelo 275-tisíc divákov, o 19 % menej, ako mala druhá epizóda pred týždňom.
Čítajte viac Bude zo Všade dobre, doma naj to najhoršie? Nová šou má zatiaľ výkon ako Traf to alebo reprízy 5 proti 5V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12–54 sa stalo Na nože dokonca absolútne najsledovanejším programom dňa, keď si pripísalo sledovanosť 7,0 % a trhový podiel 28,9 %. Prokurátorka si pripísala podiely na trhu 16,8 % a 18,7 %, Jednotka RTVS s Vraždami v Bretónsku zaznamenala podiel na trhu len 7,2 % v tejto cieľovej skupine.
V podvečernom vysielaní si prvenstvo drží Mama na prenájom, ktorú si v stredu 13. septembra pozrelo 282-tisíc divákov, nasleduje Bez servítky s 271-tisíc divákmi a najmenej divákov má stále jesenná novinka RTVS Všade dobre, doma naj. V stredu si ju pozrelo 121-tisíc divákov. Opäť mal viac divákov, 160-tisíc, predchádzajúci vedomostný kvíz Duel.
Televízia Markíza bola v stredu v cieľovej skupine 12–54 trhovým lídrom. Dosiahla celodenný podiel na trhu 21,7 % a 24,2 % v prime-time 19:00–23:00. Televízia Joj si pripísala celodenne 15,0 % a v prime-time 18,0 %. Jednotka RTVS v tejto cieľovej skupine zaznamenala podiel na trhu 7,2 % celodenne a 8,2 % v prime-time.
Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + VOSDAL (v deň vysielania) + HOSTIA.
- Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 12–54 zahŕňa divákov vo veku od 12 do 54 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších než 12 rokov.
- Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.
- Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.