Prvý septembrový týždeň prešli všetky tri najväčšie slovenské televízie na jesennú programovú štruktúru a uviedli premiérový program. V podvečernom vysielaní sa stretli nová séria Mamy na prenájom, nová vedomostná šou Všade dobre, doma naj a reality šou Bez servítky.
Večerné vysielanie patrilo novej sérii Pána profesora, Hranici a Európskemu kinu. V neskoršom vysielacom čase ich doplnila Farma, Inkognito a Reportéri. Ako sa im darilo?
Čítajte aj Veľká jojkárska premiéra sa blíži: Prichádza mrazivý seriál založený na skutočných udalostiachÚspešný návrat Pána profesora
V rámci večernej ponuky slovenských televízií sa najlepšie sa darilo Pánovi profesorovi, ktorý skončil ako najsledovanejší nespravodajský program dňa v cieľovej skupine 12+. Na prvú epizódu piatej série bolo zvedavých 352-tisíc divákov. V cieľovej skupine 12–54 si dokonca pripísal prvenstvo v rámci všetkých programov slovenských televízií, keď zaznamenal sledovanosť 8,4 % a podiel na trhu 30,1 %.
Pred rokom patrili Pánovi profesorovi utorkové večery (v pondelky Markíza uvádzala Druhú šancu), kde mu konkurovala Nemocnica. Prvú epizódu si pozrelo 376-tisíc divákov v 12+, v komerčnej cieľovej skupine 12–54 dosiahol rating 7,8 % a podiel na trhu 24,2 %. V aktuálnej sezóne sa seriál opäť vrátil do svojich tradičných pondelkových večerov.
Konkurenčná Hranica na Jojke mala 245-tisíc divákov. Za kratší koniec ťahala Jednotka RTVS. V Európskom kine uviedla reprízu francúzskej komédie Tancovať ďalej, ktorú si z večerného programu zvolilo 146-tisíc divákov.
V druhom programovom okne odštartovala Markíza 15. sériu Farmy s 233-tisíc divákmi. Pred rokom odštartovala reality šou svoju 14. sezónu s vtedy novým moderátorom Marekom Fašiangom a umelou inteligenciou Alicou s 270-tisíc divákmi.
Jojka uviedla premiérové Inkognito, ktoré si pozrelo 169-tisíc divákov a Jednotka investigatívnu reláciu Reportéri, ktorú sledovalo 72-tisíc divákov.
Očakávaný návrat podvečerého hitu
V pondelok sa na obrazovky Markízy vrátila aj Mama na prenájom, ktorá sa v jarnej sezóne stala podvečerným diváckym hitom. Svoju druhú sezónu odštartovala s 284-tisíc divákmi v 12+. Je to slabší výsledok ako pri jej štarte začiatkom tohto roka, keď bolo na seriálovú novinku zvedavých až 417-tisíc divákov.
Konkurenčnú reality šou Bez servítky sledovalo na Jojke 226-tisíc divákov. Predchádzala jej súťažná šou Riskuj!, ktorú si pozrelo 122-tisíc divákov.
Vedomostné kvízy v RTVS
Do podvečerného vysielania na Jednotke sa vrátil vedomostný kvíz Duel, ktorý doplnila nová súťažná šou Všade dobre, doma naj. Novú šou s moderátorom Martinom Nikodýmom si pozrelo 173-tisíc divákov. Obľúbený Duel mal viac, 210-tisíc divákov.
Všade dobre, doma naj na obrazovke nahradilo jarnú novinku Traf to!, ktorú RTVS po prvej sezóne stiahla kvôli neuspokojivej sledovanosti. Traf to! na začiatku januára štartovalo s 257-tisíc divákmi, čo bolo maximom relácie v rámci celej sezóny na obrazovke. V priemere si 120 epizód pozrelo 144-tisíc divákov.
Ďalší nový vedomostný kvíz uviedla v pondelok Dvojka. V novinke Lov slov s moderátorom Michalom Ďurišom hádajú traja súťažiaci slovné hádanky, osemsmerovky, krížovky s tajničkou či prešmyčky. Dvojka ju bude uvádzať každý pondelok v rovnakom čase. Prvú časť si pozrelo 88-tisíc divákov.
Čítajte viac Prvý víkend plný premiér: Možné je všetko, Voda spieva aj Talent. Ktorú šou si pozrelo najviac divákov?Rekordný deň pre Markízu
Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto, Krimi) v pondelok prekonala niekoľkoročné rekordy v rámci dosiahnutého trhového podielu celodenne aj v komerčne najdôležitejšom prime-time. Celodenne dosiahla trhový podiel až 38,5 %, ktorý naposledy pokorila v septembri 2016. V komerčne prime-time 19:00–23:00 zaznamenala ešte vyšší trhový podiel 39,2 %, ktorý je najlepší od októbra 2016.
Skupina Joj (Joj, Plus, Wau, Jojko, Joj 24) si v tejto cieľovej skupine pripísala celodenný podiel na trhu 19,2 % a v prime time 21,3 %. RTVS (Jednotka, Dvojka, :24 a Šport) zaznamenala celodenný podiel na trhu 8,0 % a v prime time 8,9 %.
Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + VOSDAL (v deň vysielania) + HOSTIA.
- Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 12–54 zahŕňa divákov vo veku od 12 do 54 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších než 12 rokov.
- Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.
- Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.