
Skupina Markíza si v júni udržala a medziročne aj výrazne posilnila svoju pozíciu lídra na slovenskom televíznom trhu. Zásluhu na tom mali najmä hlavné spravodajské relácie a podvečerný seriál Mama na prenájom, ktorý sa druhý júnový týždeň uzavrel pred letnou prestávkou.
Skupine JOJ sa darilo s Nemocnicou, ktorá sa s divákmi v polovici mesiaca rozlúčila a rovnako sa po letnej prestávke vráti opäť na jeseň. RTVS po skončení hokejového šampionátu lákala najviac divákov k obrazovkám so svojimi zábavnými programami Záhady tela a Neskoro večer.
Viac o najsledovanejších júnových programoch si môžete prečítať v tomto článku:

Celodenné trhové podiely v obchodnej cieľovej skupine
Skupina Markíza, do ktorej okrem hlavnej televízie Markíza patria aj menšie stanice Doma, Dajto a Krimi, dosiahla v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12–54 ročných divákov a po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti priemerný celodenný trhový podiel 29,3 %.
Konkurenčnú skupinu JOJ (TV JOJ, Plus, Wau, Jojko a JOJ 24) tak predstihla s vysokým rozdielom až o 8,8 percentuálneho bodu. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka si zároveň výrazne polepšila, a to až o 5,7 percentuálneho bodu, nárast o 1,8 bodu zaznamenala aj voči predošlému mesiacu. Jednotkou na trhu bola v každom jednom z 30 júnových dní.

Skupine JOJ dosiahla v tejto cieľovej skupine priemerný celodenný trhový podiel 20,5 %, čo znamená v medziročnom porovnaní nárast o 2,2 bodu a voči predošlému mesiacu polepšenie o 1,5 bodu.
RTVS so svojimi televíznymi okruhmi Jednotka, Dvojka, :24 a Šport uzavrela jún s trhovým podielom 9,6 %, čo je o 1,0 percentuálneho bodu viac ako júni minulého roka.
Taktiež aj samotná TV Markíza bola v júni najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12–54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 17,8 %. Konkurenčná TV Joj si pripísala 13,2 % a Jednotka 6,6 %.

Hlavný vysielací čas v cieľovej skupine 12–54
Júnové víťazstvo v komerčnej cieľovej skupine patrilo skupine Markíza aj v prime-time 19:00–22:00, keď dosiahla priemerný podiel na trhu 28,5 %. Aj v hlavnom vysielacom čase si polepšila, a to medziročne o 3,9 percentuálneho bodu a medzimesačne o 1,7 bodu. Jednotkou na trhu bola v 29 z 30 júnových dní, ostatný jeden deň si prvenstvo pripísala skupina JOJ.
Trhová dvojka si pripísala o 4,3 percentuálneho bodu nižší výkon ako skupina Markíza a jún uzavrela s trhovým podielom 24,2 %, čo znamená v medziročnom porovnaní nárast o 2,6 bodu a voči predchádzajúcemu mesiacu o 3,2 bodu.
RTVS zaznamenala v tejto cieľovej skupine podiel na trhu 11,7 %, pričom si medziročne polepšila o 0,6 percentuálneho bodu. Voči máju, ktorému však dominoval hokejový šampionát, poklesol jej výkon o 10,5 %.
Prvenstvo v hlavnom vysielacom čase 19:00–22:00 si udržala aj samotná TV Markíza, ktorá dosiahla priemerný trhový podiel 18,7 %, TV JOJ 17,2 % a Jednotka 8,5 %.

Trhové podiely v univerzálnom publiku
Skupina Markíza bola v júni jednotkou na trhu aj v cieľovej skupine 12+ s priemerným celodenným trhovým podielom 24,6 % . Svoj podiel na trhu zvýšila medziročne o 3,1 percentuálneho bodu aj medzimesačne o 0,8 bodu. Jednotkou na trhu bola počas všetkých júnových dní.
Skupina JOJ si v tejto cieľovej skupine pripísala celodenný trhový podiel 19,9 %, čím na konkurenta strácala 4,7 percentuálneho bodu. Rovnako však zvýšila svoj výkon, či už medziročne o 1,7 percentuálneho bodu alebo medzimesačne o 1,7 bodu.
Voči rovnakému obdobiu minulého roka si polepšila aj RTVS, a to o 0,8 percentuálneho bodu. Jún uzavrela s priemerným celodenným podielom na trhu 14,3 %.

Prvenstvo v hlavnom vysielacom čase (19:00 – 22:00) si aj v tejto cieľovej skupine udržala skupina Markíza. Dosiahla priemerný podiel na trhu 24,6 % a medziročne si polepšila o 1,6 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola v 17 z 30 júnových dní.
Skupina JOJ si prvenstvo v prime-time pripísala v ostatných 13 dňoch a jún uzavrela s podielom 23,9 %, pričom ju od Skupiny Markíza delilo len 0,7 percentuálneho bodu. Voči rovnakého obdobiu minulého roka si polepšila o 1,3 percentuálneho bodu a voči predošlému mesiacu o 2 body.
Verejnoprávna televízia si pripísala priemerný trhový podiel 16,6 %, medziročne si polepšila o 0,5 percentuálneho bodu.
Spravodajské televízie
V rámci spravodajských televízií si najvyšší podiel na trhu aj naďalej drží televízia TA3, ktorá bola v konkurencii RTVS :24 a JOJ 24 aj v júni trhovým lídrom. V cieľovej skupine 12+ dosiahla celodenný podiel na trhu 2,2 %, RTVS :24 si pripísala 1,2 % a JOJ 24 podiel na trhu 1,1 %.
V hlavnom vysielacom čase 19:00–22:00 si v tejto cieľovej skupine TA3 pripísala podiel 1,3 %, JOJ 24 zaznamenala 1,2 % a RTVS :24 podiel na trhu 1,1 %.
Zdroj údajov: PMT/KANTAR SLOVAKIA. Dáta sú uvedené v meraní LIVE (v čase vysielania) + TS0–3 (odložená trojdňová sledovanosť) + HOSTIA.
- Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 12–54 zahŕňa divákov vo veku od 12 do 54 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších než 12 rokov.
- Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase.
- Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.
Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu. Do merania je zaradených min. 140 televíznych staníc.