Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

UPC reaguje: Zo strany Markízy ide o bezprecedentný nátlak, nechceme zvyšovať ceny pre zákazníkov

K dohode musí prísť do konca mesiaca, inak stanice Markízy z ponuky operátora zmiznú.

22.06.2023 12:30
TV Markíza, logo Foto:
Skupina Markíza v súčasnosti prevádzkuje televízie Markíza, Doma, Dajto a Krimi, špeciálne pre český trh je určená stanica Markíza International.
debata (13)

Skupina Markíza dnes oznámila, že od 1. júla 2023 hrozí zákazníkom operátora UPC vypnutie jej televíznych staníc. Dôvodom je vypršanie platnosti zmluvy medzi Markízou a UPC. Operátor by tak stratil právo distribuovať televízne stanice Markízy, okrem hlavnej televízie Markíza by tak zákazníci prišli aj o menšie stanice Doma a Dajto.

TV Markíza Čítajte viac Televízne zemetrasenie v obývačkách: Státisícom Slovákov hrozí o pár dní vypnutie programov Markízy

UPC: Markíza neakceptovala naše pripomienky

„Spoločnosť UPC pokračuje v rokovaniach s vysielateľom TV Markíza o novej zmluve. Zo strany Markízy ide o bezprecedentný nátlak (nielen mediálny), nasledujúci len dva dni po zaslaní zmluvy na podpis, v ktorých neakceptovala žiadne z našich pripomienok,“ hovorí hovorca UPC Jaroslav Kolár.

„Urobili sme všetko, čo bolo v našich silách, žiaľ, zatiaľ sme nedospeli k dohode,“ uviedol generálny riaditeľ skupiny Markíza Matthias Settele s tým, že vyzývajú UPC, aby pokračovali v rokovaniach a nenechali svojich 134-tisíc zákazníkov bez prístupu ku kanálom skupiny Markíza.

televízia, televízor, sledovanie televízie, seriály, filmy, online televízie, online, nelegálne sledovanie, piráti, pirátske sledovanie, Čítajte aj Kauza vypnutia českých televízií opäť ožíva. Malo by sa tak stať od budúceho mesiaca

Výrazné zvýšenie cien pre zákazníkov

„Prijatie požiadavky Markízy o 35 % medziročné zvýšenie platieb za jej stanice by znamenalo výrazne zvýšenie cien pre zákazníkov, čomu sa snažíme zabrániť. K tomu tlak na vyradenie českých staníc a požiadavka zakázať divákom preskakovanie reklám v archíve, potvrdzujú záujem Markízy zvyšovať svoje zisky na úkor zákazníkov a ísť proti záujmom slovenských divákov. Veríme, že sa takýmto správaním „rodinnej televízie“ budú zaoberať príslušné orgány, najmä Protimonopolný úrad,“ upozorňuje Kolár.

Markíza odmieta, že by neprávom či neúmerne navyšovala poplatky za svoje televízne stanice. „Poplatky za naše kanály vychádzajú z ich hodnoty,“ uviedol Settele s tým, že so všetkými operátormi priebežne prebieha komunikácia o ich postupnom zvyšovaní.

„Vždy sa snažíme o férovú dohodu a operátorom ponúkame transparentné a porovnateľné podmienky. Tieto boli všetkými ostatnými operátormi akceptované. Mrzí nás, že práve UPC zatiaľ nepristúpilo na našu štandardnú ponuku a neuzavrelo s nami zmluvu, ktorá by reflektovala návrhy dvoch ponúk na jeden rok alebo tri roky,“ dodáva Settele.

© Autorské práva vyhradené

13 debata chyba
Viac na túto tému: #UPC #TV Markíza #vypnutie Markízy