Televízia Markíza na stredajšom stretnutí s vybranými novinármi, okrem oznámenia jesennej štruktúry pre lineárne vysielanie, ohlásila aj veľkolepé plány pre streamovaciu platformu Voyo. Diváci sa dočkajú veľkého televízneho návratu šou, na ktorú sa už takmer zabudlo a Markíza na ňu rozhodne nemá dobré spomienky. Všetko nasvedčuje tomu, že klasické reality šou opäť zažívajú zlaté časy.
Čítajte aj Kedy sa od RTVS dočkáme nového seriálu? Pripravuje kriminálku, komédiu aj historickú drámuZástupcovia najvyššieho vedenia televízie potvrdili návrat šou Big Brother. Práve táto šou sa považuje za matku klasických kontajnerových šou, keď skupinka ľudí sa ocitne odrezaná od sveta na niekoľko mesiacov, avšak len jeden sa môže dostať k rozprávkovej finančnej výhre. Izolovaní od okolia zažívajú vo vile vypäté situácie, emócie a najmä hádky, čo láka davy k sledovaniu.
Čítajte aj Jojka chystá niečo veľké: Ohlásila nakrúcanie nového seriálového formátuV USA sa aktuálne čaká na vysielanie už 25. série, ktorú zbrzdil prebiehajúci štrajk scenáristov. Televízia CBS ju vysiela každý rok v lete a tvorí dôležitý pilier oddychovej časti televízneho roka. Zároveň vznikol napríklad celebritný spin-off, ide však o osoby, ktoré sa snažia skôr svoju upadajúcu kariéru týmto spôsobom znova naštartovať.
Čítajte aj RTVS má veľké plány. V blízkej budúcnosti chce spustiť úplne novú stanicuBig Brother na Slovensku má pomerne pošramotenú minulosť. Písal sa rok 2005, Slovensko už okúsilo chuť reality šou a obývačkami sa prehnala prvá megaúspešná Superstar. Televízia JOJ na jeseň priniesla kontajnerovú šou Vyvolení a Markíza odpovedala rovnakou stratégiou, divákom predstavila Big Brothera s podtitulom Súboj. A diváci rozhodli. Kým Vyvolení na Jojke spôsobili hotový ošiaľ a stanica sa tešila z obrovskej sledovanosti, Markíza zostala na okraji záujmu a Big Brother dodnes patrí medzi najväčšie prepadáky, ktoré sa prehnali slovenskými obývačkami.
Čítajte aj Na Slovensko prichádza seriál, ktorý tu nikdy nebol. Je úlohou lídra posúvať hranice, hovorí programová riaditeľka MarkízyJojke vyšiel nielen výber účastníkov, ale aj výber moderátorov, v tom čase sa na vrchol dostal Michal Hudák ako neopozeraná tvár. Najmä Jojka s Vyvolenými začala skôr a diváci si rýchlejšie vybudovali puto s touto šou. Markíza začínala v druhej polovici septembra a víťaz medzi kontajnerovými šou bol jasný od začiatku. Big Brother nemal šancu. A rozhodne úspechu nepomohli ani moderátori – Vilo Rozboril a Zuzana Belohorcová.
Prichádza reštart
V ostatných sezónach Markíza pre svoju streamovaciu platformu Voyo posilňuje výrobu reality šou, ktoré opäť lákajú mladšiu cieľovku, no v lineárnom vysielaní si príliš nenachádzajú diváka – Love Island, Survivor a najnovšie aj Ruža pre nevestu.
V prípade Survivora a Ruže pre nevestu išlo o reštart zabehnutých formátov. Dostali súčasnú podobu, ktorá sa vysiela aj vo svete. V prípade avizovaného Big Brothera pôjde o rovnaký postup. Pôjde o titul, ktorý má primárne ešte viac posilniť pozíciu Voyo a prilákať mladšiu cieľovú skupinu.
Ďalšou zaujímavosťou je fakt, že sa nebude nakrúcať v zahraničí. Opäť po vzore ostatných už menovaných reality šou. Markíza avizuje česko-slovenskú verziu, ktorá je už akýmsi štandardom pre Love Island a Survivor, nakrúcať by sa malo v Bulharsku.